eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProcedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE]Re: Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE]
  • Data: 2019-12-18 19:17:11
    Temat: Re: Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE]
    Od: kk <k...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2019-12-18 11:49, JDX wrote:
    > Wymieniłem w sobotę na zawór marki TOPRAN 207 096 (oryginał to Pierburg
    > 7.22875.13.0). Objawy są takie, że natychmiast zapala się lampka
    > samochodu z kluczem i ECU melduje ,,pending" P1405, a po ponownym
    > odpaleniu silnika zapala się lamka CE i ECU melduje potwierdzony
    > (logged) P1405. Coś tam poczytałem w sieci i podobne zachowanie może się
    > zdarzyć nawet w przypadku oryginalnych zaworów Pierburga
    > (https://www.ms-motorservice.com/en/technipedia/post
    /opelvauxhall-egr-valve/).
    > Z kolei tutaj
    > (https://www.ms-motorservice.com/en/technipedia/post
    /troubleshooting-in-exhaust-gas-recirculation-system
    -on-otto-and-diesel-engines-2/)
    > piszą, że ,,Whenever a new EGR valve is installed after a defect, and the
    > vehicle behaves as if the valve had not have been replaced at all, the
    > map data required for operation must first be "re-learnt". This is
    > achieved either in the course of a longer test drive or by using a
    > specific program option in the engine tester, e.g. "Basic settings"."
    > Wczoraj zrobiłem ,,longer test drive" 2x50 km i nic, CE jak się świeciło
    > tak i nadal się świeci. Dzisiaj byłem u elektryka w poszukiwaniu
    > ,,specific program option in the engine tester". Najpierw podłączył się
    > interfejsem Boscha z WiFi z softem ESI[tronic] 2.0, a następnie jakimś
    > innym intefejsem (podobnym do mojego taniego chińskiego dongla) z softem
    > TEXA (zdaje się). I w obu przypadkach soft nie miał możliwości ,,resetu"
    > zaworu EGR. Z lektury sieci wiem, że w innych autach (np. Peugeot) coś
    > takiego bywa możliwe i elektryk też doskonale o tym wiedział. Test
    > wykonany za pomocą softu Boscha pokazuje że zawór działa, tzn. słychać
    > kłapanie elektromagnesu. Nie ma też typowych objawów uszkodzonego EGR
    > (kłopot z odpaleniem silnika, nierówna praca na wolnych obrotach,
    > szarpanie przy dodawaniu gazu przy ruszaniu bądź zmianie biegu). Więc
    > albo zawór działa dobrze pomimo zgłaszanego błędu albo (chyba) cały czas
    > jest całkowicie zamknięty.
    >
    > Czy inne interfejsy/oprogramowanie (OP-COM?) mają możliwość ,,resetu" EGR
    > czy po prostu w tym ECU nie jest to możliwie? Reklamować zawór i brać
    > oryginał Pierburga (250 vs. 500 zł)?

    Ale nie ma pewności, że winny jest zawór. Nie wiem jak tam dokładnie
    jest z funkcją reset i czy ona w ogóle do czegoś jest potrzebna, ale na
    OP-COM można sobie ten zawór przetestować. Jak było wcześniej?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: