  • Data: 2019-12-18 17:13:42
    Temat: Re: Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE]
    Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-12-18 15:14, p...@g...com wrote:
    > --Co mnie trochę przeraża, czeka mnie więc wizyta w ASO, bo nawet
    > zakup oryginału nie gwarantuje w pełni poprawnego działania. W
    > którymś dokumencie (chyba Pierburga) czytałem, że rozwiązaniem jest
    > właśnie update oprogramowania ECU, ale sądziłem, że to błąd i
    > wystarczy ,,reset". :-)
    >
    > a nie oplaca sie kupic oryginału w ASO ? 60 eur roznicy to chyba nie
    > bedzie a wtedy mozna reklamowac :-)

    Raczej nie, bo zostaję z najprawdopodobniej w pełni sprawnym, używanym
    przez 4-5 dni zaworem, którego nie mogę ani zwrócić ani wymienić, bo był
    zamontowany i używany. Dlatego trzeba zaryzykować sam apdejt w ASO.
    Chyba powinno być taniej niż 60EUR i w sumie wyjść taniej niż zawór
    Pierburga (471 zł najtaniej, średnio około 500 zł AFAIR) i na niezłą
    flachę powinno zostać jeszcze parę groszy. :-) I to oczywiście przy
    optymistycznym założeniu, że ASO sprzedałoby zawór za średnią cenę z
    normalnych sklepów. Już kiedyś wspominałem: 5 l oleju 10W40 marki GM w
    nie-ASO, ale tzw. ,,dobrym warsztacie" kosztuje 104 zł, a w sieci(
    iParts.pl) 54 zł. Przyzwoite pióra wycieraczek przednich Valeo w sieci
    kosztują 49 zł (zdaje się te były montowane oryginalnie albo coś od
    Boscha), a w ASO wymiana piór kosztuje 119 zł, gdzie robota zajmuje 5
    min, jeśli się robi w żółwim tempie.