-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: kk <k...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE]
Date: Wed, 18 Dec 2019 19:17:11 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 37
Message-ID: <qtdqff$9b9$1@news.icm.edu.pl>
References: <5dfa044d$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 78-10-177-126.static.ip.netia.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1576693039 9577 78.10.177.126 (18 Dec 2019 18:17:19 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 18 Dec 2019 18:17:19 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.9.1
In-Reply-To: <5dfa044d$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: en-US
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2668584
[ ukryj nagłówki ]On 2019-12-18 11:49, JDX wrote:
> Wymieniłem w sobotę na zawór marki TOPRAN 207 096 (oryginał to Pierburg
> 7.22875.13.0). Objawy są takie, że natychmiast zapala się lampka
> samochodu z kluczem i ECU melduje ,,pending" P1405, a po ponownym
> odpaleniu silnika zapala się lamka CE i ECU melduje potwierdzony
> (logged) P1405. Coś tam poczytałem w sieci i podobne zachowanie może się
> zdarzyć nawet w przypadku oryginalnych zaworów Pierburga
> (https://www.ms-motorservice.com/en/technipedia/post
/opelvauxhall-egr-valve/).
> Z kolei tutaj
> (https://www.ms-motorservice.com/en/technipedia/post
/troubleshooting-in-exhaust-gas-recirculation-system
-on-otto-and-diesel-engines-2/)
> piszą, że ,,Whenever a new EGR valve is installed after a defect, and the
> vehicle behaves as if the valve had not have been replaced at all, the
> map data required for operation must first be "re-learnt". This is
> achieved either in the course of a longer test drive or by using a
> specific program option in the engine tester, e.g. "Basic settings"."
> Wczoraj zrobiłem ,,longer test drive" 2x50 km i nic, CE jak się świeciło
> tak i nadal się świeci. Dzisiaj byłem u elektryka w poszukiwaniu
> ,,specific program option in the engine tester". Najpierw podłączył się
> interfejsem Boscha z WiFi z softem ESI[tronic] 2.0, a następnie jakimś
> innym intefejsem (podobnym do mojego taniego chińskiego dongla) z softem
> TEXA (zdaje się). I w obu przypadkach soft nie miał możliwości ,,resetu"
> zaworu EGR. Z lektury sieci wiem, że w innych autach (np. Peugeot) coś
> takiego bywa możliwe i elektryk też doskonale o tym wiedział. Test
> wykonany za pomocą softu Boscha pokazuje że zawór działa, tzn. słychać
> kłapanie elektromagnesu. Nie ma też typowych objawów uszkodzonego EGR
> (kłopot z odpaleniem silnika, nierówna praca na wolnych obrotach,
> szarpanie przy dodawaniu gazu przy ruszaniu bądź zmianie biegu). Więc
> albo zawór działa dobrze pomimo zgłaszanego błędu albo (chyba) cały czas
> jest całkowicie zamknięty.
>
> Czy inne interfejsy/oprogramowanie (OP-COM?) mają możliwość ,,resetu" EGR
> czy po prostu w tym ECU nie jest to możliwie? Reklamować zawór i brać
> oryginał Pierburga (250 vs. 500 zł)?
Ale nie ma pewności, że winny jest zawór. Nie wiem jak tam dokładnie
jest z funkcją reset i czy ona w ogóle do czegoś jest potrzebna, ale na
OP-COM można sobie ten zawór przetestować. Jak było wcześniej?
Następne wpisy z tego wątku
- 18.12.19 19:59 Budzik
- 18.12.19 22:33 JDX
- 19.12.19 07:00 Budzik
- 19.12.19 07:53 Mirek Ptak
- 19.12.19 08:20 ToMasz
- 19.12.19 12:44 JDX
- 19.12.19 12:55 JDX
- 19.12.19 13:18 JDX
- 19.12.19 15:54 JDX
- 19.12.19 16:34 JDX
- 19.12.19 19:59 Budzik
- 19.12.19 19:59 Budzik
- 19.12.19 20:11 JDX
- 20.12.19 06:59 Budzik
- 20.12.19 10:55 p...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=