    Subject: Re: Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE]
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: JDX <j...@o...pl>
    Date: Wed, 18 Dec 2019 12:46:55 +0100

    On 2019-12-18 12:02, p...@g...com wrote:
    > koles podlaczal sie opcomem wiec raczej nie bylo tej opcji bo w koncu
    > pojechal do ASO, za 60 eur zrobiono update ecu i sukces
    >
    > Problem: Bei unserem Corsa wurde vor ca. einem Jahr das AGR Ventil
    > gewechselt. Eingebaut wurde ein neues Pierburg (Artikelnummer
    > 7.22875.13.0). Per OP-Com wurde der Fehler P1405 (AGR-Ventil kein
    > Istwert) ausgelesen und gelöscht. Nach kurzer Fahrt (2 Km) war das
    > "Auto mit Schraubenschlüssel" wieder da. Ich habe dann den Fehlercode
    > P1405 (AGR Systemstörung) ausgelesen. Nach dem erneuten löschen kam
> [...]

    No tak, czyli objawy dokładnie takie jak u mnie. Co mnie trochę
    przeraża, czeka mnie więc wizyta w ASO, bo nawet zakup oryginału nie
    gwarantuje w pełni poprawnego działania. W którymś dokumencie (chyba
    Pierburga) czytałem, że rozwiązaniem jest właśnie update oprogramowania
    ECU, ale sądziłem, że to błąd i wystarczy ,,reset". :-) Swoją drogą chyba
    Pierburg 7.22875.13.0 nie jest oryginałem, tylko zamiennikiem Pierburga
    7.22875.00.0 i stąd czasami te kłopoty.