-
X-Received: by 10.140.37.148 with SMTP id r20mr377831qgr.0.1399766770734; Sat, 10 May
2014 17:06:10 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.140.37.148 with SMTP id r20mr377831qgr.0.1399766770734; Sat, 10 May
2014 17:06:10 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!c1no4351228igq.0!news-out.go
ogle.com!dz10ni36309qab.1!nntp.google.com!hw13no2231009qab.0!postnews.google.co
m!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sat, 10 May 2014 17:06:10 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <lkmb9e$82f$5@dont-email.me>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=46.113.20.163;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 46.113.20.163
References: <lkklcg$b6b$1@dont-email.me> <bko2esm4qkqv.m950xwsysleb$.dlg@40tude.net>
<lkmb9e$82f$5@dont-email.me>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <2...@g...com>
Subject: Re: Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
From: k...@g...com
Injection-Date: Sun, 11 May 2014 00:06:10 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2532573
[ ukryj nagłówki ]W dniu niedziela, 11 maja 2014 01:04:14 UTC+2 użytkownik Tomasz Stiller napisał:
> On Sat, 10 May 2014 17:38:49 +0200, J.F. wrote:
>
>
>
> > Dnia Sat, 10 May 2014 07:44:16 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
>
> >> Pytanie jak to ugryźć? Byłem już w sumie u trzech elektryków, każdy z
>
> >> nich chciałby rozpoczynać pracę od wymiany regulatora napięcia
>
> >> alternatora (który był wymieniany w pierwszej kolejności).
>
> >
>
> > Tam jest regulator luzem, czy zawiera tez szczotki ?
>
>
>
> Szczotki są zintegrowane z regulatorem, zatem to nie to. Regulator był
>
> wymieniany dwa razy. W zasadzie poza zwarciem uzwojeń do wymiany został
>
> mi ten nieszczęsny mostek diodowy.
>
>
>
> >> Pytanie czy regulator napięcia jest elementem układu wzbudzenia?
>
> >
>
> > No ba, on steruje tym wzbudzeniem.
>
> >
>
> >> Może trafił mi się nowy uszkodzony?
>
> >
>
> > Malo prawdopodobne.
>
> >
>
> >> Pytanie zasadnicze brzmi, czy takie jaja może robić mostek diodowy
>
> >> alternatora? Mogę kupić nowy za okolice 120pln. Średnio mam pomysły co
>
> >> z tym dalej robić.
>
> >
>
> > Jak sam widzisz - kup nowy/regenerowany alternator, wymien, a potem
>
> > mozesz sie doktoryzowac na starym.
>
>
>
> W ostateczności tak zrobię, ale nie lubię takich błahych problemów bez
>
> odpowiedzi - przecież to powinien być banał dla ludzi, którzy siedzą w
>
> elektryce samochodowej. Dlaczego elektrycy sobie z taką pierdołą nie
>
> radzą?
>
>
>
> Tomek
Bo to elektrycy z przyuczenia. Usterka jaką opisujesz była opisana w fabrycznej
instrukcji naprawa alternatora od Poloneza. Z adnotacją że jak brakuje mostka
pomocniczego w magazynie to można zostawić ale trzeba klienta uprzedzić o
konieczności przygazowania. Jak załapie po przygazowaniu to do wyłączenia silnika
jest w porządku. Teraz chyba wszystkie alternatory mają mostki pomocnicze to przez
analogię do Poldka tam trzeba szukać usterki. Oczywiście mogą być i inne elementy
alternatora uszkodzone. Nie spotkałem się z sytuacją żeby trzeba było lakierować
jakieś uzwojenia w alternatorze. Poza tym to niewykonalne bez specjalnych urządzeń
typu pompa próżniowa albo piec do wygrzewania lakieru. Po coś lakierował. Może
dlatego że uzwojenie się z jakiś powodów przegrzało i izolacja zaczęła złazić. Nie
jest wykluczone że przegrzane uzwojenia mają skróty. Ale żeby to sprawdzić potrzebny
jest miernik zwartych zwojów. Jak uzwojenie wirnika będzie miało skróty to szczotki i
pierścienie będą się szybo zużywały bo będzie mocno iskrzyło. Ja bym w sytuacji kiedy
miedziane pierścienie są coś nie teges nie toczył tylko wymienił wirnik. Prościej i
taniej będzie kupić używany alternator. Trzeba w nim wymienić łożyska i się modlić
żeby był dobry.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.05.14 11:43 J.F.
- 11.05.14 11:46 Tomasz Stiller
- 11.05.14 12:12 k...@g...com
- 11.05.14 12:14 k...@g...com
- 11.05.14 13:14 Tomasz Stiller
- 11.05.14 15:19 J.F.
- 11.05.14 22:31 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
Najnowsze wątki
- 2024-07-01 W-wa naklejki wjazd do centrum
- 2024-07-01 ładowarka zmarła
- 2024-07-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z Qt) i D.
- 2024-07-01 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-01 Białystok => Full Stack Web Developer (.Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-01 Berlin => Technical Rollouter (Radio Systems Software Installation and
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-07-01 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Bielsko-Biała => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem