eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika › Re: Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 10 May 2014 17:06:10 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
    From: k...@g...com

    W dniu niedziela, 11 maja 2014 01:04:14 UTC+2 użytkownik Tomasz Stiller napisał:

    > Szczotki są zintegrowane z regulatorem, zatem to nie to. Regulator był
    >
    > wymieniany dwa razy. W zasadzie poza zwarciem uzwojeń do wymiany został
    >
    > mi ten nieszczęsny mostek diodowy.

    > W ostateczności tak zrobię, ale nie lubię takich błahych problemów bez
    >
    > odpowiedzi - przecież to powinien być banał dla ludzi, którzy siedzą w
    >
    > elektryce samochodowej. Dlaczego elektrycy sobie z taką pierdołą nie
    >
    > radzą?
    >

    > Tomek

    Bo to elektrycy z przyuczenia. Usterka jaką opisujesz była opisana w fabrycznej
    instrukcji naprawa alternatora od Poloneza. Z adnotacją że jak brakuje mostka
    pomocniczego w magazynie to można zostawić ale trzeba klienta uprzedzić o
    konieczności przygazowania. Jak załapie po przygazowaniu to do wyłączenia silnika
    jest w porządku. Teraz chyba wszystkie alternatory mają mostki pomocnicze to przez
    analogię do Poldka tam trzeba szukać usterki. Oczywiście mogą być i inne elementy
    alternatora uszkodzone. Nie spotkałem się z sytuacją żeby trzeba było lakierować
    jakieś uzwojenia w alternatorze. Poza tym to niewykonalne bez specjalnych urządzeń
    typu pompa próżniowa albo piec do wygrzewania lakieru. Po coś lakierował. Może
    dlatego że uzwojenie się z jakiś powodów przegrzało i izolacja zaczęła złazić. Nie
    jest wykluczone że przegrzane uzwojenia mają skróty. Ale żeby to sprawdzić potrzebny
    jest miernik zwartych zwojów. Jak uzwojenie wirnika będzie miało skróty to szczotki i
    pierścienie będą się szybo zużywały bo będzie mocno iskrzyło. Ja bym w sytuacji kiedy
    miedziane pierścienie są coś nie teges nie toczył tylko wymienił wirnik. Prościej i
    taniej będzie kupić używany alternator. Trzeba w nim wymienić łożyska i się modlić
    żeby był dobry.