eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika › Re: Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
  • X-Received: by 10.140.95.112 with SMTP id h103mr363349qge.4.1399761252916; Sat, 10
    May 2014 15:34:12 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.95.112 with SMTP id h103mr363349qge.4.1399761252916; Sat, 10
    May 2014 15:34:12 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!r10no2883688i
    gi.0!news-out.google.com!dz10ni36309qab.1!nntp.google.com!hw13no2214632qab.0!po
    stnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 10 May 2014 15:34:12 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <536ea67d$0$2226$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=46.113.20.163;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 46.113.20.163
    References: <lkklcg$b6b$1@dont-email.me> <536ea67d$0$2226$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <f...@g...com>
    Subject: Re: Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Sat, 10 May 2014 22:34:12 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2532566
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu niedziela, 11 maja 2014 00:21:47 UTC+2 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:
    > Użytkownik Tomasz Stiller napisał:
    >
    >
    >
    > > Drugi w kolejce elektryk po zostawieniu samochodu na diagnozę, bez
    >
    > > uzgodnienia ze mną wymienił regulator napięcia (po raz kolejny),
    >
    > > przetoczył komutator (żeby było mu lepiej) i pomalował uzwojenie
    >
    > > alternatora lakierem (?).
    >
    >
    >
    > Alternator nie ma komutatora... To tak w kwestii formalnej.
    >
    >
    >
    > A diody obwodu wzbudzania (czasem to osobny prostownik, czasem po prostu
    >
    > wzbudzenie idzie z prostownika głównego) to łaskawie ktoś sprawdził? Bo
    >
    > jak prostownik trafiony to żadna zmiana regulatora nie pomoże. I to
    >
    > napięcie 14.2 V mi się nie bardzo podoba - powinno być raczej pod 14.5 V
    >
    > przy pracującym silniku.
    >
    >
    >
    > >
    >
    > > Trzeci elektryk postanowił poprawić punkty masy w samochodzie. Czyścił i
    >
    > > dokręcał śrubki cały dzień, po czym zażądał 50zł za robotę, która
    >
    > > oczywiście nie rozwiązała problemu - umówiliśmy się, że wpadnę raz
    >
    > > jeszcze żeby dokończył i wtedy zapłacę. Nie mam jednak zamiaru już do
    >
    > > niego jechać.
    >
    > >
    >
    > > Pytanie zasadnicze brzmi, czy takie jaja może robić mostek diodowy
    >
    > > alternatora? Mogę kupić nowy za okolice 120pln. Średnio mam pomysły co z
    >
    > > tym dalej robić.
    >
    >
    >
    > O - zaczynasz kombinować lepiej od tych, pożal się Boże, "elektryków".
    >
    > Na początek mostek trzeba przejechać jakimś przyrządem pomiarowym i
    >
    > sprawdzić czy diody nadal diodami są. Dopiero potem lecieć do sklepu -
    >
    > po co kolejna forsę bez sensu może wydawać?
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Darek

    W kwestii formalnej to wszyscy nazywają sprzęgła równobieżne przy kolach przegubami i
    nic się nie dzieje. To samo z wałem wykorbionym i korbowym. To i w alternatorze może
    być komutator.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: