    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Problem z ostrością
    Date: Fri, 28 Feb 2014 23:54:20 +0100

    W dniu 2014-02-28 22:37, anacron pisze:

    > Tu nie chodzi o kasę, a raczej o niechęć kupowania czegoś za 5k, aby
    > to się potem w bagażniku obijało czekając na odpowiedni widoczek
    > gdzieś przy okazji drogi. Zastanawiam się nad Tamronem 17-50 2.8,
    > cena przystępna, opinie również. Chyba dokupię o tej zabawki go, bo z
    > tego obiektywu się wiele nie wydobędzie.

    Ten model jest mi znany dobrze. Jest ostry jak brzytwa. Nie wiem czy
    obiektyw za 5k byłby zauważalnie lepszy od niego. Będziesz
    zadowolony. Doradzę Ci skorzystanie z bezpłatnej usługi kalibracji
    nowych obiektywów. Zwróć uwagę czy obiektyw ma tą usługę w cenie. Czasem
    nie ma - zależy od umowy sprzedawcy z Fototechniką (dystrybutor). Może
    się zdarzyć, ze obiektyw z półki będzie robił delikatne mydło - mój tak
    robił. Po regulacji ostry jest w każdym zakresie ogniskowych i przy
    przesłonie od powiedzmy 6.8. Poniżej jest bardzo dobrze ale nie
    idealnie. Mam model 70-300 USD. Obiektyw 17-50 daje jeszcze lepszą
    "stabilność" ostrości w funkcji ogniskowej i przesłony.

    Marek