  • 21. Data: 2014-07-15 08:18:53
    Temat: Re: Problem z nawigacją Google
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 15 Jul 2014 00:45:41 +0200, Marek napisał(a):

    > to nie sprawdza się takie rozwiązanie. Wskazywana jest moja poprzednia
    > pozycja mimo iż jestem już sporo dalej. W zasadzie nie wiem czym się
    > różni tryb online od offline w mapach Google. W jednym i drugim widzę tą
    > samą mapę. Jeśli przed momentem oglądałem mapę, to ona cały czas jest
    > załadowana nawet jeśli jestem offline. Być może różnica będzie gdybym
    > poruszał się poza przeglądanym obszarem i zaistnieje potrzeba
    > doładowania kolejnych danych ale to inny przypadek.

    A próbowałeś włączyć odbiornik GPS? Mówię ci, wrażenia niesamowite...
    http://wptrafficanalyzer.in/blog/wp-content/uploads/
    2012/09/location_in_google_map_enable_gps.png

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Ta wiadomość jest wolna od wirusów bo to jest kawałek tekstu, w związku z

  • 22. Data: 2014-07-15 08:25:25
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 14 Jul 2014 18:43:08 +0100, Waldek Godel wrote:

    > http://lmgtfy.com/?q=how+to+use+google+maps+offline

    Cache kawałka mapy to jest jednak co innego niż śmiała teza z
    <16ljcmup9aj16$.dlg@lepper.institute.com>

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 23. Data: 2014-07-15 09:10:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Marek wrote:

    > Czekałem ze 2 minuty... Poddałem się i pojechałem dalej na czuja.

    > Hmmm... Jechałem przez jakąś wiochę, sprawdziłem gdzie skręcić.
    > Wjechałem w las jakieś 2-3km dalej i napotkałem nieprzewidziane
    > rozwidlenie dróg. Wyciągam telefon ... i jestem tak gdzie byłem
    > poprzednio :-( Mogłem sobie przesuwać mapę i widziałem całą okolicę mimo
    > offline. Jednakże nie wiedząc gdzie zatrzymałem się nie byłem w stanie
    > ustalić właściwej drogi. Tak to wyglądało.

    Trzeba poczekać, aż GPS ponownie się uruchomi, wyszuka satelity, ustali
    pozycję, naniesie ją na mapę. To trwa czasami kilkanaście sekund,
    czasami nawet kilka minut. A w lesie może nie złapać wystarczającej
    ilości satelitów, aby ustalić aktualną pozycję.

  • 24. Data: 2014-07-15 10:30:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 Jul 2014 00:55:51 +0200, Marek napisał(a):
    > Czekałem ze 2 minuty... Poddałem się i pojechałem dalej na czuja.

    Za malo. Jak sie gps uprze, to i kwadrans potrafi nie lapac.

    I nie wiem co wtedy - jechac, bo moze bedzie lepsze miejsce, czy stac
    i nie przeszkadzac. Mam wrazenie ze jechanie przeszkadza ... ale wolna
    prosta jazda ze stala predkoscia nie powinna przeszkadzac.

    J.

  • 25. Data: 2014-07-15 11:14:06
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 15 Jul 2014 06:25:25 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

    > Cache kawałka mapy to jest jednak co innego niż śmiała teza z
    > <16ljcmup9aj16$.dlg@lepper.institute.com>

    Jeżeli zapisze się "kawałek" z trasą, to będzie to samo.

  • 26. Data: 2014-07-15 11:51:22
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-07-15 08:18, Waldek Godel pisze:

    > A próbowałeś włączyć odbiornik GPS? Mówię ci, wrażenia niesamowite...
    > http://wptrafficanalyzer.in/blog/wp-content/uploads/
    2012/09/location_in_google_map_enable_gps.png

    Nie mam takiej opcji w Androidzie 4.4. Mam za to inne:

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7MjNaS29
    SY2tydjQ/edit?usp=sharing

    Zalecasz tą ostatnią (zamiast pierwszej jakiej używam) aby doznać
    wrażenia jakiego Ty doświadczasz?

    Marek

  • 27. Data: 2014-07-15 11:58:25
    Od: Marek <p...@s...com>

    > Można zapisać w offlajnie wycinek mapy.
    > Kliknij na ludzika i zejdź na sam dół
    > lub dół po lewej stronie.

    Tak, wiem, że można. Tylko nie widzę tego efektu. Mapę online i offline
    widzę tak samo dobrze w interesującym mnie obszarze. Być może różnica
    byłaby gdzieś daleko poza nim. Rowerem poruszam się w promieniu
    powiedzmy 40km. Przypuszczam, że taki wycinek i tak siedzi w cache.

    Faktem jest, że nie miałem jeszcze okazji sprawdzić czy tryb offline ma
    wpływ na prawidłowe umieszczanie na mapie mojej lokalizacji zamiast
    zamrażanie poprzedniej gdy nie ma zasięgu GSM.

    Marek

  • 28. Data: 2014-07-15 11:59:29
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-07-15 09:10, Poldek pisze:

> [...]
    > czasami nawet kilka minut. A w lesie może nie złapać wystarczającej
    > ilości satelitów, aby ustalić aktualną pozycję.

    Czyli zapewne poddałem się za szybko :-)

    Marek

  • 29. Data: 2014-07-15 12:03:25
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-07-15 10:30, J.F. pisze:

    > I nie wiem co wtedy - jechac, bo moze bedzie lepsze miejsce, czy stac
    > i nie przeszkadzac. Mam wrazenie ze jechanie przeszkadza ... ale wolna
    > prosta jazda ze stala predkoscia nie powinna przeszkadzac.

    Znalazłem program to trzymania fix'a:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.an
    droidlab.gpsfix&hl=pl

    Sprawdzę dziś w terenie.

    Marek

  • 30. Data: 2014-07-15 13:19:45
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 15 Jul 2014 10:14:06 +0100, Waldek Godel wrote:

    > Jeżeli zapisze się "kawałek" z trasą, to będzie to samo.

    W zapisanym kawałku nie ma wyszukiwaniam, nie ma też możliwości
    wyznaczenia trasy do wskazanego palcem punktu. A pojedynczy kawałek mapy
    jest tak tyci, że nie mieści się weń GOP.

    ,,Nawigacja google działa offline.'' Tak, jasne.