  • 11. Data: 2014-07-14 12:15:03
    Temat: Re: Problem z nawigacją Google
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 Jul 2014 11:20:38 +0200, Marek napisał(a):
    > No właśnie obserwowałem tendencję ku "wcale" :-(

    > Tak, zauważyłem, choć nie próbowałem zmieniać na "wyłącznie GPS".
    > Miałoby to sens? Może wtedy telefon nie upierałby się na szukaniu
    > nadajników GSM i przy ich braku - odmowie współpracy? Ma to sens?

    IMO - on nie odmawia wspolpracy. Startuje, startuje, startuje ... az w
    koncu wystartuje. Z lacznoscia danych jest znacznie szybciej.

    > A czy fakt, że widzę mapę na ekranie może być tożsamy z tym, że została
    > ona pobrana?

    Wlasciwa ?
    Bo moze byc tak, ze kawalek mapy mialo zapamietane, ale po
    przesunieciu program zapragnal nowego fragmentu.

    Ale wlasnie sprawdzilem - bez lacznosci dziala.
    w cache jest ze 200km - z tym ze im dalej tym coraz gorszej jakosci.

    > Oni koncentrują się na południowej Polsce :-( Zresztą mam wątpliwości co
    > do obecności na mapie dróg leśnych.

    Trekbuddy w ogole nie ma map - musisz sobie przygotowac lub kupic, ale
    wtedy masz jakie zrobiles. Mobile Atlas Creator sciaga z wielu
    serwisow.

    A drogi lesne w OSM bywaja. Zawsze mozesz sam dolozyc - tylko atrybuty
    dobre dobierz, zeby samochodow tam nie kierowac :-)

    > Mi by w takich przypadkach
    > wystarczyła informacja gdzie jestem i w którą stronę patrzę - będąc na
    > niewidocznej na mapie drodze byłbym w stanie w grubsza zorientować się
    > czy jadę w dobrą stronę.

    Jakikolwiek program do nawigacji - osmand, Be-on-road, Mapit,
    czy i nie do nawigacji - sa jakies i dla rowerzystow.

    J.

  • 12. Data: 2014-07-14 12:27:24
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 14 Jul 2014 11:02:20 +0200, Marek napisał(a):

    > Też tak kojarzę. Jednakże nawigacja wymagająca dostępu do internetu
    > wydaje mi się nieco...hmmm...problematyczna. Jakoś nie chce mi się z
    > drugiej strony wierzyć, aby inżynierowie Google byli aż tak
    > niedokształceni aby zakładali, że wszędzie jest dostęp. Dlatego wolałem
    > napisać o tym tutaj i dowiedzieć się o czymś czego nie wiem niż czynić
    > powyższe założenie.

    Nawigacja Google działa również offline - wystarczy poczytać instrukcję

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Ta wiadomość jest wolna od wirusów bo to jest kawałek tekstu, w związku z

  • 13. Data: 2014-07-14 17:15:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Jul 2014 11:04:58 +0200, Marek <p...@s...com> wrote:
    > A jak to stwierdzić? Czy muszę zainstalować sobie GPS Fix lub inna
    > aplikację w tym celu?

    Dowolna aplikacja, która pokazuje szczegółowe dane z gps, np. gps
    essentials.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2014-07-14 17:21:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nawigacja Google działa również offline - wystarczy poczytać instrukcję

    Skoro ją czytałeś, to napisz kilka słów pytającemu, jak to zrobić. Bo
    inaczej głębszego sensu zabierania głosu w dyskusji nie widzę.

  • 15. Data: 2014-07-14 17:56:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Jul 2014 17:15:56 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Dowolna aplikacja, która pokazuje szczegółowe dane z gps, np. gps
    > essentials.

    Jeszcze jedno, mapy google nie zakładają wakelocka (nie podtrzymują
    wybudzenia telefonu i peryferów). Przy każdym wyłączeniu ekranu
    usypiany jest też gps, jeśli co chwilę sprawdzasz pozycję (włączając
    ekran) to gps jest też wybudzany, musi złapać ponownie fixa itd, jest
    to upierdliwe. Użyj gps essentials, korzysta z api map googla (te
    same mapy) ale wstrzymuje usypianie, stąd odczyt gps jest stabilny.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2014-07-14 19:43:08
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    http://lmgtfy.com/?q=how+to+use+google+maps+offline

  • 17. Data: 2014-07-15 00:45:41
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-07-14 12:27, Waldek Godel pisze:

    > Nawigacja Google działa również offline - wystarczy poczytać instrukcję

    Jeśli masz na myśli:
    http://www.cnet.com/how-to/how-to-use-google-maps-of
    fline-on-ios-android/

    to nie sprawdza się takie rozwiązanie. Wskazywana jest moja poprzednia
    pozycja mimo iż jestem już sporo dalej. W zasadzie nie wiem czym się
    różni tryb online od offline w mapach Google. W jednym i drugim widzę tą
    samą mapę. Jeśli przed momentem oglądałem mapę, to ona cały czas jest
    załadowana nawet jeśli jestem offline. Być może różnica będzie gdybym
    poruszał się poza przeglądanym obszarem i zaistnieje potrzeba
    doładowania kolejnych danych ale to inny przypadek.

    Marek

  • 18. Data: 2014-07-15 00:47:25
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-07-14 17:56, Marek pisze:

> [...]
    > upierdliwe. Użyj gps essentials, korzysta z api map googla (te same
    > mapy) ale wstrzymuje usypianie, stąd odczyt gps jest stabilny.

    I to jest to czego mi prawdopodobnie brakowało... Dzięki,
    poeksperymentuję. :-)

    Marek

  • 19. Data: 2014-07-15 00:55:51
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-07-14 12:15, J.F. pisze:

    > IMO - on nie odmawia wspolpracy. Startuje, startuje, startuje ... az w
    > koncu wystartuje. Z lacznoscia danych jest znacznie szybciej.

    Czekałem ze 2 minuty... Poddałem się i pojechałem dalej na czuja.

    > Ale wlasnie sprawdzilem - bez lacznosci dziala.
    > w cache jest ze 200km - z tym ze im dalej tym coraz gorszej jakosci.

    Hmmm... Jechałem przez jakąś wiochę, sprawdziłem gdzie skręcić.
    Wjechałem w las jakieś 2-3km dalej i napotkałem nieprzewidziane
    rozwidlenie dróg. Wyciągam telefon ... i jestem tak gdzie byłem
    poprzednio :-( Mogłem sobie przesuwać mapę i widziałem całą okolicę mimo
    offline. Jednakże nie wiedząc gdzie zatrzymałem się nie byłem w stanie
    ustalić właściwej drogi. Tak to wyglądało.

    > Jakikolwiek program do nawigacji - osmand, Be-on-road, Mapit,
    > czy i nie do nawigacji - sa jakies i dla rowerzystow.

    O, dziękuję. Zaraz wybadam :-)

    Marek

  • 20. Data: 2014-07-15 02:21:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" lq06b1$39h$...@n...news.atman.pl

    > Też tak kojarzę. Jednakże nawigacja wymagająca dostępu
    > do internetu wydaje mi się nieco...hmmm...problematyczna.

    Można zapisać w offlajnie wycinek mapy.
    Kliknij na ludzika i zejdź na sam dół
    lub dół po lewej stronie.

    --