  • 1. Data: 2014-07-13 22:33:03
    Temat: Problem z nawigacją Google
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Czy nawigacja Google korzysta w ogóle z GPS? Zaobserwowałem dziwne
    zachowanie się nawigacji. Otóż wypuściłem się rowerem w teren (ścieżki
    leśne). Nie było zasięgu GSM i nawigacja odmówiła mi współpracy.
    Widziałem mapę ale moja lokalizacja na niej nie mogła być
    zaktualizowana. Aplikacja testująca GPS bez problemu wykryła satelity.
    Czy wiecie jak używać tą nawigację aby nie robiła takich niespodzianek?

    Marek

  • 2. Data: 2014-07-14 00:03:22
    Temat: Re: Problem z nawigacją Google
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Aplikacja testująca GPS bez problemu wykryła satelity. Czy wiecie jak
    > używać tą nawigację aby nie robiła takich niespodzianek?

    Podejrzewam, ze problemem był brak dostępu do Internetu. Nie mogła pobrać
    mapy, a być moze i danych o satelitach, bo kiedyś słyszałem, że te
    nawigacje dane z netu zaciągają.

  • 3. Data: 2014-07-14 00:18:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 13 Jul 2014 22:33:03 +0200, Marek <p...@s...com> wrote:
    > zaktualizowana. Aplikacja testująca GPS bez problemu wykryła
    satelity.

    Czy ta aplikacja oprócz wykrycia sat. pokazała w tym momencie, że
    jest fix? Bo samo wykrycie sat. nic nie daje. Mapy googla potrzebują
    fixa (choć nie pokazują szczegółów aktualnego stanu gps).

    --
    Marek

  • 4. Data: 2014-07-14 09:54:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Jul 2014 22:33:03 +0200, Marek napisał(a):
> [...]
    > Widziałem mapę ale moja lokalizacja na niej nie mogła być
    > zaktualizowana. Aplikacja testująca GPS bez problemu wykryła satelity.

    Korzystac korzysta, ale
    a) w lesie GPS dziala gorzej ... a czasem wcale,
    b) w telefonach GPS jest Assisted i znacznie szybciej startuje jak ma
    lacznosc danych,
    c) nawigacja googla jest on-line, mapy ma na serwerze, moze sie
    zaciela na pokazywaniu/sciaganiu mapy a nie odczycie pozycji.

    Trekbuddy, albo pare innych produktow do map OSM.

    J.

  • 5. Data: 2014-07-14 11:02:20
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-07-14 00:03, Robert Tomasik pisze:

    > Podejrzewam, ze problemem był brak dostępu do Internetu. Nie mogła
    > pobrać mapy, a być moze i danych o satelitach, bo kiedyś słyszałem, że
    > te nawigacje dane z netu zaciągają.

    Też tak kojarzę. Jednakże nawigacja wymagająca dostępu do internetu
    wydaje mi się nieco...hmmm...problematyczna. Jakoś nie chce mi się z
    drugiej strony wierzyć, aby inżynierowie Google byli aż tak
    niedokształceni aby zakładali, że wszędzie jest dostęp. Dlatego wolałem
    napisać o tym tutaj i dowiedzieć się o czymś czego nie wiem niż czynić
    powyższe założenie.

    Marek

  • 6. Data: 2014-07-14 11:04:58
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-07-14 00:18, Marek pisze:

    > Czy ta aplikacja oprócz wykrycia sat. pokazała w tym momencie, że jest
    > fix? Bo samo wykrycie sat. nic nie daje. Mapy googla potrzebują fixa
    > (choć nie pokazują szczegółów aktualnego stanu gps).

    A jak to stwierdzić? Czy muszę zainstalować sobie GPS Fix lub inna
    aplikację w tym celu?

    Marek

  • 7. Data: 2014-07-14 11:19:38
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Marek" <p...@s...com>

> [...]
    > mi się nieco...hmmm...problematyczna. Jakoś nie chce mi się z drugiej
    > strony wierzyć, aby inżynierowie Google byli aż tak niedokształceni aby

    Przecież to podstawowe założenie tej firmy i jej nawigacji.

  • 8. Data: 2014-07-14 11:20:38
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-07-14 09:54, J.F. pisze:

    > Korzystac korzysta, ale
    > a) w lesie GPS dziala gorzej ... a czasem wcale,

    No właśnie obserwowałem tendencję ku "wcale" :-(

    > b) w telefonach GPS jest Assisted i znacznie szybciej startuje jak ma
    > lacznosc danych,

    Tak, zauważyłem, choć nie próbowałem zmieniać na "wyłącznie GPS".
    Miałoby to sens? Może wtedy telefon nie upierałby się na szukaniu
    nadajników GSM i przy ich braku - odmowie współpracy? Ma to sens? Trudno
    jest mi to sprawdzić bo musiałbym być w lesie...

    > c) nawigacja googla jest on-line, mapy ma na serwerze, moze sie
    > zaciela na pokazywaniu/sciaganiu mapy a nie odczycie pozycji.

    A czy fakt, że widzę mapę na ekranie może być tożsamy z tym, że została
    ona pobrana? Hipotetycznie powinna ona być pobrana bo przed wyjazdem
    oglądałem te tereny, 10 minut przez zacięciem się nawigacji sprawdzałem
    drogę.

    > Trekbuddy, albo pare innych produktow do map OSM.

    Oni koncentrują się na południowej Polsce :-( Zresztą mam wątpliwości co
    do obecności na mapie dróg leśnych. Mi by w takich przypadkach
    wystarczyła informacja gdzie jestem i w którą stronę patrzę - będąc na
    niewidocznej na mapie drodze byłbym w stanie w grubsza zorientować się
    czy jadę w dobrą stronę.

    Marek

  • 9. Data: 2014-07-14 11:41:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 14 Jul 2014 11:02:20 +0200 osobnik zwany Marek napisał:

> [...]
    > niedokształceni aby zakładali, że wszędzie jest dostęp. Dlatego wolałem
    > napisać o tym tutaj i dowiedzieć się o czymś czego nie wiem niż czynić

    nie niedokształceni. To jest założenie tej aplikacji i już. Jak chcesz
    mieć mapy offline to jest wiele innych aplikacji, które to wspierają.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 10. Data: 2014-07-14 12:00:25
    Od: DanW <m...@g...pl>

    W dniu 2014-07-14 11:20, Marek pisze:

> [...]
    > wystarczyła informacja gdzie jestem i w którą stronę patrzę - będąc na
    > niewidocznej na mapie drodze byłbym w stanie w grubsza zorientować się

    Będzie działać i bez GSM tylko musisz mieć w telefonie mapy, które
    działają offline - w Twoim przypadku najlepsze będą topograficzne.
    Pozdrawiam Dan.