  • 1. Data: 2015-01-21 11:24:45
    Temat: Problem z laptopem
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Kupiłem niedawno laptop Lenovo Z710. Po tygodniu z kawałkiem nieużywania
    akumulator rozładowuje się w nim do zera. Oczywiście system W8.1 jest
    zamykany a nie hibernowany. W innym laptopie Sony Vaio nie ma takiego
    efektu. Gdy go wystartuję nawet po 2 tygodniach, to ma taki sam poziom
    naładowania jak go zostawiłem. Dzwoniłem do serwisu Lenovo, powiedziano
    mi, że samorozładowanie jest normalne. Czy w Waszych sprzętach też tak jest?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2015-01-21 11:47:00
    Temat: Re: Problem z laptopem
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2015-01-21 11:24, Marek wrote:
> [...]
    > naładowania jak go zostawiłem. Dzwoniłem do serwisu Lenovo, powiedziano
    > mi, że samorozładowanie jest normalne. Czy w Waszych sprzętach też tak

    Chyba zależy od modelu. Miałem podobnie w HP nx6110 - przy dłuższych
    przerwach trzeba było wyjmować akumulator. Teraz mam Della Latitude 3440
    i tego efektu nie dostrzegam.

  • 3. Data: 2015-01-21 11:53:40
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-21 o 11:24, Marek pisze:
> [...]
    > naładowania jak go zostawiłem. Dzwoniłem do serwisu Lenovo, powiedziano
    > mi, że samorozładowanie jest normalne. Czy w Waszych sprzętach też tak

    wyciągnij baterię z laptopa i zobacz czy tez sie rozładowuje tak szybko.

    --
    @foe_pl

  • 4. Data: 2015-01-21 12:19:58
    Od: Chris <a...@g...pl>

> [...]
    > naładowania jak go zostawiłem. Dzwoniłem do serwisu Lenovo, powiedziano
    > mi, że samorozładowanie jest normalne. Czy w Waszych sprzętach też tak

    Zależne od producenta/modelu, może tak być że się sam rozładuje do zera.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 5. Data: 2015-01-21 14:11:16
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" <4...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]

    Dla akumulatora nie ma znaczenia, czy system został zahibernowany, czy zamknięty.
    To taki sam stan poboru energii...no chyba, że Lenovo ma inaczej.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 6. Data: 2015-01-21 22:52:21
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2015-01-21 o 11:53, the_foe pisze:

    > wyciągnij baterię z laptopa i zobacz czy tez sie rozładowuje tak
    > szybko.

    Ok, sprawdzę. Przynajmniej zyskam odpowiedź czy bateria jest sprawna.
    Li-Jon nie powinna się wcale rozładować w tydzień czasu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2015-01-21 22:53:08
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2015-01-21 o 12:19, Chris pisze:

    > Zależne od producenta/modelu, może tak być że się sam rozładuje do zera.

    Pech, no ale ok. Czy akumulatorowi Li-Jon nie szkodzi rozładowanie do zera?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2015-01-21 22:57:41
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2015-01-21 o 14:11, Marek pisze:

    > To taki sam stan poboru energii...no chyba, że Lenovo ma inaczej.

    Lenovo ma inaczej. Zahibernowany system sygnalizowany migającą LEDą,
    której przesłanie jest "wyłącz mnie bo bateria dużo szybciej się
    rozładuje". Dowiedziałem się tego empirycznie zanim odkryłem, że
    domyślnie hibernacja była skojarzona z wyłącznikiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2015-01-21 22:58:24
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2015-01-21 o 11:47, Uncle Pete pisze:

    > Chyba zależy od modelu. Miałem podobnie w HP nx6110 - przy dłuższych
    > przerwach trzeba było wyjmować akumulator. Teraz mam Della Latitude 3440
    > i tego efektu nie dostrzegam.

    Ok, dziękuję za informację. Czyli pewnie ten typ tak ma...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2015-01-21 23:09:36
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał w
    :
    : Pech, no ale ok. Czy akumulatorowi Li-Jon nie szkodzi rozładowanie do zera?
    :

    Baterie z tych, co "im szkodzi", mają system zabezpieczenia przed owym
    szkodzeniem. Mianowicie są wyposażone w... procesorek, który kontroluje m.inn.
    stan rozładowania baterii, i gdy osiągnie on poziom krytyczny -- bezlitośnie
    odcina inne (niż wewnętrzny) pobory prądu. Ale nie powiem, jaki jest wówczas
    poziom samorozładowania, bo nie wiem. Jednak na forum elektroda.pl możesz się
    dowiedzieć o wiele więcej. Albo wrzuć garść zlepków słownych (fraz) do
    googlarki, na pewno łatwo znajdziesz jakieś obszerne kompendium wiedzy o
    akumulatorkach. Warto przeczytać, bo jest to najszybciej degenerujący się
    składnik laptopa. Bywa, że szybciej, niż "zużycie moralne" (które zależy od
    nastawienia użytkownika).

    --

    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym
    "porządku dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy
    znaaacznie bardziej. A dlaczego? Bo umieją się odpowiednio... "odwdzięczyć"!
    Tylko niesterowany, w pełni WOLNY rynek - jest transparentny, uczciwy,
    bezstronny i nieprzekupny!