    From: nb <n...@n...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Problem z kolorem kwiatka - lobelia
    Date: Fri, 11 Sep 2009 03:32:08 +0200

    at Fri 11 of Sep 2009 01:05, Valwit wrote:

    > zalezy, moze byc jak mowisz, ale bardziej boli totalny brak detali.
    > calosc jest w czerwonym kanale ktory ma slaba rozdzielczosc i na
    > dodatek pewnie jest przepal.

    Raczej odwrotnie. Zaczynają wychodzić szczegóły, które w realu
    były pokryte niemal jednolitą, głęboką czerwienią.

    Np to http://nb.homeunix.org/tmp/photo/czerwien.jpg
    gdzie żyłki kwiatów były niemal niewidoczne, a na zdjęciu
    wygląda tak jakby tej czerwieni nie było. Zdjęcie
    zrobione kompaktem, w dzień, z automatycznym balansem bieli.
    Rok później powtórzyłem ten motyw innym kompaktem i lustrzanką.
    Ten sam efekt, czyli taka sama, ogromna różnica między
    tym co widzi oko i aparat.

    Z podobnych zagadek mam jeszcze szalik z jasnymi wzorami
    na ciemnym tle, który na zdjęciu wygląda jakby to były
    ciemne wzory na jasnym tle. Żadne kombinacje z balansem
    nic nie dały. Za to jeśli ekspozycje zmniejszyć o 4 EV,
    to proporcje kolorów są takie jak w oryginale.
    Niby wiem, że oko ma różną czułość na składowe,
    ale jednak zaskakuje, że aparat widzi aż tak bardzo
    inaczej.

    --
    nb