  • 1. Data: 2009-12-14 13:59:58
    Temat: Problem z kartąsieciowąktórej nie ma :|
    Od: "Maku" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Wymieniłem płytę główną w kompie mojej mamy - płytka Gigabyte GA 7N400.
    Kupiłem na allegro bo już takich płytek nowych nie uświadczysz...

    Na stronie producenta czytam że ten model płyty nie posiada zintegrowanej karty
    sieciowej http://www.gigabyte.pl/products/mb/specs/ga-7n400.ht
    ml
    Niemniej płytką którą kupiłem ma. I jest to ponad wszelką wątpliwość model GA
    7N400 (nie -L i nie -Pro2).

    W BIOSie nie ma opcji włączenia i wyłączenia zintegrowanej karty sieciowej, w
    ogóle w "Integrated Peripherals" nie ma o niej słowa. Wgrałem bios ze strony
    producenta.
    Windows XP kartę wykrył, sterowniki zainstalowałem (dostarczone na stronie
    producenta razem ze sterownikami do chipsetu :) ) karta w systemie jest
    pokazywana jako poprawnie działająca.
    Ustawienia protokołu tcp/ip są ręczne (adres IP, maska, brama, serwery dns)
    Windows w połączeniach sieciowych pokazuje stan karty jako "połączono".

    I na tym się kończy...
    Internet nie działa, stronki się nie pingują generalnie komp zachowuje się tak
    jakby netu nie było...

    Czy ktoś spotkał się kiedyś z podobnym problemem i mógłby pomóc zanim
    zainwestuję w nową kartę sieciową ?

    Pozdrawiam,
    Maku

  • 2. Data: 2009-12-14 14:13:42
    Temat: Re: Problem z kartąsieciowąktórej nie ma :|
    Od: daro <d...@o...pl>

    > Czy ktoś spotkał się kiedyś z podobnym problemem i mógłby pomóc zanim
    > zainwestuję w nową kartę sieciową ?

    Ja miałem taki problem, padnięta była karta na płycie - w ten sam sposób
    - wszystko wyglądało że działa a nie działała.
    --
    d.

  • 3. Data: 2009-12-14 15:17:59
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 14-12-2009 o 14:59 Maku napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    >
    > W BIOSie nie ma opcji włączenia i wyłączenia zintegrowanej karty
    > sieciowej, w ogóle w "Integrated Peripherals" nie ma o niej słowa.

    Jeżeli wgrywasz BIOS do płyty, która nie posiada karty sieciowej to
    skąd miałbyś ją mieć? Tobie potrzebny jest BIOS do płyty z sieciówką,
    czyli zapewne GA 7N400-L, jeżeli układ na płycie to Realtek 8100C.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 4. Data: 2009-12-14 18:32:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 14 Dec 2009 14:59:58 +0100, Maku napisał(a):

> [...]
    ml
    > Niemniej płytką którą kupiłem ma. I jest to ponad wszelką wątpliwość model GA
    Wykonań GA-7N400 jest kilka, z kartą sieciową on-board są GA-7N400S i S-L
    (pewnie też Pro). Sprawdź czy na twojej płycie koło slotu AGP jest scalak
    karty, RTL8100, RTL8110 czy podobny. Jak nie ma to choćbyś nie wiem co
    instalował, sieci i tak nie będzie :)

    > W BIOSie nie ma opcji włączenia i wyłączenia zintegrowanej karty sieciowej, w
    > ogóle w "Integrated Peripherals" nie ma o niej słowa. Wgrałem bios ze strony
    > producenta.
    Jak w biosie nie było opcji to zapewne i karty nie było. Ogólnie polecam
    wnikliwą lekturę strony Gigabyte, wszystko tam znajdziesz.

    --
    Jacek

  • 5. Data: 2009-12-14 19:22:30
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

> [...]

    ml
    > Niemniej płytką którą kupiłem ma. I jest to ponad wszelką wątpliwość model GA

    Spotkałem się z 7N400L, w której to L w napisie na płycie było doklejone.
    Skoro jest sieciówka to z pewnością nie jest to "gołe" 7n400. Wgraj bios z
    L-ki.

  • 6. Data: 2009-12-14 22:32:01
    Od: Piotr Szewczyk <p...@u...irc.pl>

    Maku napisał(a):

> [...]
    > jakby netu nie było...
    >
    > Czy ktoś spotkał się kiedyś z podobnym problemem i mógłby pomóc zanim

    Może Twój dostawca/router filtruje Internet po adresie MAC karty
    sieciowej? Dla pewności, czy karta działa poprawnie sprawdź to łacząc ze
    sobą dwa komputery zwykłym kablem sieciowym.

    --
    * Piotr 'petros' Szewczyk.
    * Know your Body - Know your Mind.

  • 7. Data: 2009-12-15 09:01:36
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 14 Dec 2009 20:22:30 +0100, Leszek K. napisał(a):

    > Spotkałem się z 7N400L, w której to L w napisie na płycie było doklejone.
    > Skoro jest sieciówka to z pewnością nie jest to "gołe" 7n400. Wgraj bios z
    > L-ki.

    I jeszcze jedno. Po wgraniu BIOS-u ta płyta wymaga koniecznie resetu
    zworką.

  • 8. Data: 2009-12-15 12:09:54
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

> [...]
    > (pewnie też Pro). Sprawdź czy na twojej płycie koło slotu AGP jest scalak
    > karty, RTL8100, RTL8110 czy podobny. Jak nie ma to choćbyś nie wiem co

    Z postu autora wynika jednak, że już próbował korzystać z tej karty, co
    oznaczałoby, że gdzieś wsadził kabelek zakończony wtyczką RJ-45;) Czyli
    coś tam jednak jest;)

    > Jak w biosie nie było opcji to zapewne i karty nie było. Ogólnie polecam
    > wnikliwą lekturę strony Gigabyte, wszystko tam znajdziesz.

    Jak znam życie to znajdzie instrukcje zbiorczą do całej serii GA7N400
    | Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać. |
    | Nie należę do żadnej partii politycznej |
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 9. Data: 2009-12-15 12:14:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 15 Dec 2009 13:09:54 +0100, Tomaszek napisał(a):

    > Z postu autora wynika jednak, że już próbował korzystać z tej karty, co
    > oznaczałoby, że gdzieś wsadził kabelek zakończony wtyczką RJ-45;) Czyli
    > coś tam jednak jest;)
    Mogło być gniazdo (bo jest zespolone z USB) a nie musiało być scalaka.

    > Jak znam życie to znajdzie instrukcje zbiorczą do całej serii GA7N400
    I tu sie mylisz, jest parę wariantów instrukcji choć nie tyle co wykonań
    płyt.

    --
    Jacek

  • 10. Data: 2009-12-15 12:18:46
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    > Mogło być gniazdo (bo jest zespolone z USB) a nie musiało być scalaka.

    No tak, wlutowują cały tylni panel jak leci;)

    > I tu sie mylisz, jest parę wariantów instrukcji choć nie tyle co wykonań
    > płyt.

    Możliwe, nie sprawdzałem tego, ale jak sam napisałeś - nie tyle co
    wariantów płyt, więc nawet jedna literka lub cyferka mogą być istotne