  • 11. Data: 2009-08-30 16:32:03
    Temat: Re: Problem z bootowaniem z USB
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 30 Sie, 18:07, BartekK <s...@N...org> wrote:

    > Aby wykluczyć problemy programowe może spróbuj sprawdzonego narzędzia
    HPhttp://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/S
    oftwareDescription....
    > - formatuje on właściwie penvrive/dysk usb/kartę SD/CF by była
    > bootowalna, robiłem tym "dyskietki dosowe" itp startujące z USB, również
    > na takiej płycie jak twoja. Może dla testu spróbuj innego pendrive, bo
    > /ponoć/ niektóre miewały problem z bootowaniem (niewłaściwe usb-class
    > device czy coś, i nie zostaje wykryty przez bios jako usb-hdd)

    Kiedys juz to tez probowalem (z 2 miesiace temu, przy innej okazji).
    Chcialem zrobic przy uzyciu tego programu od HP bootowalnego USB z q-
    Flashem (zeby BIOS zaaktualizowac) i tez nie bootowalo z USB :/ Wtedy
    zaaktualizowalem bios z OSa i dalem sobie spokoj.
    Ale teraz zalezy mi na tym, zeby zbootowac PC z USB z Linuxem.

    Wiec wydaje mi sie, ze sam sposob robienia bootowalnego pena jest ok.

    Problem jest albo w plycie glownej, albo w tym konkretnym pendrivie
    (no name z koscia pamieci 2GB Samsunga).

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 12. Data: 2009-08-30 18:17:18
    Od: "Jwzw" <j...@i...pl>

    Uzytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisal w wiadomosci
    a.googlegroups.com...
    > Hej
    >
    > Mam problem z bootowaniem systemu z pendriva usb.
    >
    > Stworzylem sobie bootowalnego Linuxa na pamieci USB zgodnie z
    > opisem:
    > http://www.pendrivelinux.com/usb-linux-mint-7-flash-
    drive-creation-windows/

    > Calosc zakonczyla sie pomyslnie. Ale niestety nie moge w zaden
    > sposob
    > zbootowac komputera z tego USB :/
    >
    > Plyta glowna to Gigabyte 965p-DS3 (rev: 1.0)
    > Ustawilem kolejnosc bootowania na:
    > - CD
    > - USB-HDD
    > - HDD

    Zrób tak:
    - wsadz pena do gniazda USB
    - wlacz komputer i wejdz do biosu
    - poszukaj "Hard Disk Boot Priority" i przenies
    wykryty naped USB na pierwsza pozycje
    - zresetuj komuter
    Zobacz czy teraz samoczynnie wystartuje z USB.

    Wszystkie plyty Gigabyte jakie mialem nie potrafily wystartowac z USB
    przez wskazanie pozycji w boot-menu (F12) - zapomnij o F12 i USB na
    Gigabyteach.

    I jeszcze na koniec wazna uwaga.
    Jesli masz bios z "Hard Disk Boot Priority", to to co tam ustawiles
    jest pamietane do czasu wyjecia pena i restartu. Jak bedziesz chcial
    ponownie wystartowac system z USB, to ponownie zapraszamy w progi
    biosu.

  • 13. Data: 2009-08-30 18:39:29
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 30 Sie, 20:17, "Jwzw" <j...@i...pl> wrote:

> [...]
    >   wykryty naped USB na pierwsza pozycje
    > - zresetuj komuter
    > Zobacz czy teraz samoczynnie wystartuje z USB.

    Zaraz sprawdze

    > Wszystkie plyty Gigabyte jakie mialem nie potrafily wystartowac z USB
    > przez wskazanie pozycji w boot-menu (F12) - zapomnij o F12 i USB na
    > Gigabyteach.

    Mi sie wydaje, czy z plytami Gigabyta sa najwieksze problemy?

> [...]
    > jest pamietane do czasu wyjecia pena i restartu. Jak bedziesz chcial
    > ponownie wystartowac system z USB, to ponownie zapraszamy w progi

    Czyli po restarcie wszystko wraca do ustawien sprzed zmian?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 14. Data: 2009-08-30 19:22:34
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 30 Sie, 20:39, Rafal M <r...@g...com> wrote:

    > Zaraz sprawdze

    I dziala w 100% !!! :D

    Dzieki za pomoc :)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 15. Data: 2009-08-30 19:33:38
    Od: "Jwzw" <j...@i...pl>

    Uzytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisal w wiadomosci
    a.googlegroups.com...

    > I dziala w 100% !!! :D
    >
    > Dzieki za pomoc :)

    Na przyszlosc kupuj Asusa. Tam wciskasz F8 i robi co mu kazesz ;-)

  • 16. Data: 2009-08-30 20:36:26
    Od: "Filon" <a...@W...fm>

    > Wszystkie plyty Gigabyte jakie mialem nie potrafily wystartowac z USB
    > przez wskazanie pozycji w boot-menu (F12) - zapomnij o F12 i USB na
    > Gigabyteach.

    Brednie, wszystkie Gigabyte, z którymi mialem do czynienia bez najmniejszego
    problemu startowaly z USB.
    --
    ______________________
    Filon by Amen

  • 17. Data: 2009-08-30 21:10:15
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    > Brednie, wszystkie Gigabyte, z którymi mialem do czynienia bez
    > najmniejszego
    > problemu startowaly z USB.

    Potwierdzam, nie ma najmniejszego problemu.

  • 18. Data: 2009-08-30 22:20:14
    Od: "Jwzw" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Filon" <a...@W...fm> napisał w wiadomości

    > Brednie, wszystkie Gigabyte, z którymi mialem do czynienia bez
    > najmniejszego problemu startowaly z USB.

    To rzuć jakiś model.
    Obecnie mam pod ręką tylko GA-G33M-S2 i nie wystartujesz przez
    bootmenu (F12) z USB (USB-HDD, USB-FDD itd.) jak masz w biosie
    ustawiony HDD na pierwszym miejscu w kolejce do bootowania.
    Może napiszesz mi krok po kroku co mam zrobić, aby ten Gigabyte
    wystartował z pena, z którego wszystko inne startuje bez problemu?

  • 19. Data: 2009-08-31 09:36:17
    Od: "Filon" <a...@W...fm>

    Użytkownik "Jwzw" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Może napiszesz mi krok po kroku co mam zrobić, aby ten Gigabyte
    > wystartował z pena, z którego wszystko inne startuje bez problemu?

    W tej chwili Gigabyte GA-MA790GP-DS4H, Gigabyte GA-EX58-UD4P, Gigabyte
    GA-MA790XT-UD4P i Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P - żadna z nich nie ma
    najmniejszego problebu ze startem z napędu USB.
    Jedyne co może takowe powodować to złe ustawienia BIOS-u, np. wyłączenie
    Lagacy USB.
    Nie sugeruj się moim podpisem bo Amigi używam dla przyjemności/nauki/pracy a
    tzw. PC do pracy (od ponad 20 lat).
    O nowych konstrukcjach Gigabyte trudno coś złego powiedzieć, natomiast nowe
    Asusy to już nie ten sam wysoki poziom jaki Asus prezentował przed laty -
    niestety.
    Wydaje mi się, że kryzys i tutaj dał znać o sobie i jedna firma (Gigabyte)
    lepiej sobie z nim radzą, natomiast inna (Asus i nie tylko) zdecydowanie
    gorzej. Gwałtowne pogorszenie jakości produkrów Asusa (z małymi wyjątkami)
    daję się zauważyć od około 1.5 roku.
    IMHO firma stara się przetrwać kryzys obniżając koszty produkcji - co się
    negatywnie odbija na jakości.
    --
    ______________________
    Filon by Amen

  • 20. Data: 2009-08-31 15:37:11
    Od: "Jwzw" <j...@i...pl>

    > W tej chwili Gigabyte GA-MA790GP-DS4H, Gigabyte GA-EX58-UD4P,
    > Gigabyte GA-MA790XT-UD4P i Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P - żadna z nich
    > nie ma najmniejszego problebu ze startem z napędu USB.

    A no to chyba jesteśmy w domu ;-)
    Wszytkie jakie wymieniłeś (poza GA-EX58-UD4P) nie są na intelu.
    Ta GA-EX58-UD4P to stosunkowo nowa jest i może się w końcu nauczyli.
    Jak masz starsze Gigabyte na chipach intela, to sprawdz jak na nich.
    Ja już mam tylko asusy i gotowe Dell-e.

    > Jedyne co może takowe powodować to złe ustawienia BIOS-u, np.
    > wyłączenie Lagacy USB.

    Sprawdzone niejednokrotnie - nie działa.
    Pisałem w tej sprawie do pomocy technicznej Gigabyte'a, to mi
    odpisali, że mam śledzić aktualizacje biosu. Nie zaprzeczyli ani nie
    potwierdzili problemu.

    > Nie sugeruj się moim podpisem bo Amigi używam dla
    > przyjemności/nauki/pracy a tzw. PC do pracy (od ponad 20 lat).

    No to jestem lepszy o całe 4 lata, choć zabawa mnie nie pociągała i po
    ZX Spectrum wpadłem od razu na PC-XT 4.7 MHz (o ile dobrze pamiętam)
    ;-)

> [...]
    > tylko) zdecydowanie gorzej. Gwałtowne pogorszenie jakości produkrów
    > Asusa (z małymi wyjątkami) daję się zauważyć od około 1.5 roku.

    Zgodzę się, ale tylko w przypadku tanich konstrukcji. Mógłbym to samo
    powiedzieć o tanich Gigabyte'ch.
    Kiedyś (10-15 lat temu) Asus to był Asus i koniec.
    Kupuje Asusy tylko z górnych półek i nigdy się nie zawiodłem.