-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
From: Filip KK <n...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Problem z akumulatorem - długie
Date: Sun, 05 Dec 2010 16:59:55 +0100
Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 59
Message-ID: <idgd2t$mki$8@news.net.icm.edu.pl>
References: <idfm14$6hi$1@inews.gazeta.pl> <idfq7p$eso$1@news.net.icm.edu.pl>
<idfqmq$te0$1@news.onet.pl> <idfr6h$eso$3@news.net.icm.edu.pl>
<idftsh$8nf$1@news.onet.pl> <idg9f8$mki$4@news.net.icm.edu.pl>
<idgb8n$i3i$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-78-83-170.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1291564957 23186 89.78.83.170 (5 Dec 2010 16:02:37 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 5 Dec 2010 16:02:37 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
Thunderbird/3.1.6
In-Reply-To: <idgb8n$i3i$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2331694
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-05 16:31, Stefan Szczygielski pisze:
> Jak chcesz tylko wymieniać to oczywiście jest to jakaś metoda. :)
>
Nie, ja kupuję akumulatory ładowane na sucho, tzw. białą serię i mam
zajebisty akumulator. Bo sam wlewam elektrolit i ładuję. Nie kupują
chińskiego gówna zalanego i naładowanego, bo taki akumulator już kupiony
jest zasiarczony. Wystarczy, że stoi 4 msc w sklepie. Kupujesz nowy aku
i możesz go "wyrzucić na śmietnik".
> Ale ładowanie małym prądem (w warunkach domowych z prostownika) dobrze
> wpływa na ,,odsiarczanie'' płyt -> wzrost pojemności i mniejsze ryzyko,
> że jak się za dużo na płytach/w grodziach związków siarki nazbiera to w
> końcu wszystko opadnie i zewrze 2 sąsiednie płyty na stałe -> akumulator
> na śmietnik.
>
Masz rację! Potem wylać elektrolit i wlać nowy i tak długo powtarzać
proces, aż będzie stężenie ok. W ten sposób się odsiarcza akumulatory. I
z takim akumulatorem nie będziesz mieć problemów nigdy. Na pewno dwa
razy dłużej pochodzi od przeciętnego akumulatora, jak nie jeszcze
dłużej. Ale weź pod uwagę, że ładujesz akumulator dobrym prostownikiem z
możliwością ustawienia natężenia prądu. A nie znów chińskie prostowniki,
co ładują 10 amperami, a wskaźniki pokazują 6.
> Kolejna sprawa to kondycja akumulatora w zimie - jak jest rozładowany ->
> niskie stężenie elektrolitu (siarka na płytach), w grodziach ,,prawie
> sama woda'' i to po prostu zamarza/lód rozsadza -> na śmietnik. Jeśli
> warunki eksploatacji (rzadka jazda, krótkie odcinki, grzanie świec w
> silniku wysokoprężnym) są trudne, to zabranie raz na jakiś czas do
> ciepła i podładowanie może przedłużyć czas eksploatacji wielokrotnie!
>
Zgadza się.
Kto tak robi? Nikt.
> OIDP to do sucho naładowanego akumulatora (uformowane płyty, bez
> elektrolitu) lało się mniej więcej 1 część stężonego kwasu siarkowego na
> 4 części wody destylowanej. Z tym, że ten stężony kwas siarkowy też ma
> oczywiście w sobie extra trochę wody. :) To się nie zmienia niezależnie
> od tego jak bardzo bezobsługowo producent nazwie swoje akumulatory.
>
Problem jest w czym innym. Proces produkcyjny akumulatora nie trwa tak
długo jak proces dostarczania tych akumulatorów do rąk klientów
(przewóz, magazynowanie, itp.). Wystarczy, że kilka msc poleży
naładowany akumulator i już jest zasiarczony. I tego nikt nie zrozumie,
bo każdy kupuje taki akumulator i oczekuje od niego zbyt wiele..
> Alternator w samochodzie powiedzmy 80A. Instalacja (światła, dmuchawa,
> cośtam) ciągnie machając łapami 40A. Akumulator może być ładowany prądem
> rzędu pojedynczych dziesiątek amperów (oczywiście jest regulacja i
> napięciowe zabezpieczenie przed przeładowaniem). Typowy prostownik
> samochodowy ma 3A może 6A?
Nie przesadzaj. Alternator załóżmy o mocy 120A ładuje aku 2-3 Amperami i
to w zupełności wystarcza do normalnej eksploatacji. Chyba, że ktoś ma
elektrownie w samochodzie, to inna para kaloszy.
Typowy prostownik samochodowy? Nie wiem.. Porządny może mieć nawet 10A.
Oczywiście jak chcemy ładować, ustawiamy na niższy prąd 2-4A i ładujemy
tak długo aż spadnie prąd do zera.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.10 17:06 Filip KK
- 05.12.10 17:07 Filip KK
- 05.12.10 17:22 Marek P.
- 05.12.10 17:32 J.F.
- 05.12.10 17:38 J.F.
- 05.12.10 17:49 J.F.
- 05.12.10 17:50 PJ
- 05.12.10 17:50 MarcinJM
- 05.12.10 17:53 MarcinJM
- 05.12.10 18:01 J.F.
- 05.12.10 18:02 MarcinJM
- 05.12.10 18:03 to
- 05.12.10 18:05 to
- 05.12.10 18:14 MarcinJM
- 05.12.10 18:16 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2025-01-10 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-10 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=