    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Date: Sun, 05 Dec 2010 14:09:16 +0100

    Marcin pisze:
    > Witam
    >
    > Akumulator Banner 74Ah pracujący w Golfie TDI przy -10 odmówił
    > posłuszeństwa, robię krótkie odcinki po okolo 6 km do pracy i 6 km z
    > pracy.
    meże być jeszcze jedna przyczyna. często w rozrusznikach są 4 szczotki -
    2 pary. jak sie jedna para wypali, to rozrusznik powoduje takie objawy
    jakie daje słaby aku. Doprowadzając wkońcu do tego ze aku jest słaby i
    umiera.

    > Aku jest prawie nowy kupiłem go w lipcu 2009 - na gwarancji.
    > Oczywiście po naładowaniu w domu śmiga jak nowy.
    wsadź go do innego auta, niewygodne, ale moze akurat zaoszędziesz 3 stówki

    > Moje pytanie jest takie czy mam go reklamować ???
    nie
    > Procedura reklamacji

    > Gwarancja na akumulatory to raczej fikcja,
    nie. wskaż jego wadę fabryczną, to natychmiast uznają. Za duzo osadu na
    dnie akumulatora to nie jego wada fabryczna tylko efekt nieprawidłowych
    warunków pracy. jeśli już go zareklamujesz, to zobaczysz (lub nie) co
    zniego wypływa. jak wylecą kawałki płyt, jakieś obce śmieci, coś co
    wskaże na wadę produkcyjną - wymienią na nowy!

    JA robie xsarą HDI takie same tarasy. nawet 2.5 km dziennie. staram sie
    jednak łączyć wyjazd do pracy, razem z wyjazdem na zakupy. Czasami
    zostawiam auto na tydzeń - dla niego lepiej. PRoblem czy po tygodniu
    odpali? akumulator ma 2 lata, wspomniany rozrusznik naprawiłem w zeszłym
    roku. (DAwał objawy śmierci rocznego akulmulatora BOSH). Mocno
    przymierzam sie do zakupu baterii słonecznej 10W. PRoblem w tym, ze
    niema informacji, czy zimą w południe słonecznego dnia, bateria o mocy
    10W da mi _w praktyce_ chociaż 5W. jeśli by tak było - opłaca sie.
    ToMasz