eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z akumulatorem - długieRe: Problem z akumulatorem - długie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Date: Sun, 05 Dec 2010 12:43:13 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 35
    Message-ID: <idftsh$8nf$1@news.onet.pl>
    References: <idfm14$6hi$1@inews.gazeta.pl> <idfq7p$eso$1@news.net.icm.edu.pl>
    <idfqmq$te0$1@news.onet.pl> <idfr6h$eso$3@news.net.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: vovin2.mrs-net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1291549393 8943 83.13.70.131 (5 Dec 2010 11:43:13 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 5 Dec 2010 11:43:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
    Thunderbird/3.1.6
    In-Reply-To: <idfr6h$eso$3@news.net.icm.edu.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2331558
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 05.12.2010 11:54, Filip KK pisze:
    >>> Obecnie akumulatory są bezobsługowe, czyli NIE ŁADUJE SIĘ ICH!
    >> Akumulator bezobsługowy to generalnie taki, który nie ma koreczków
    > A rozebrałeś taki akumulator, że twierdzisz że nie ma koreczków?

    Takich dla użytkownika nie ma. Zwykle jest taka przyklejona/zglejowana
    płytka którą jak urypiesz to możesz dostać się do cel, ale często jest
    to proces nieodwracalny dla konstrukcji tejże zaślepki. No w końcu
    którędyś fabryka musi nalać. :>

    IMO w dużej mierze ta ,,bezobsługowość'' ma na celu nie więcej niż to,
    żeby użytkownik czuł się lepiej, nie sobie nie zrobił krzywdy (?) i
    akumulator pożył krócej lub dręczył użytkownika dłużej (bo nie da się
    ubytku wody uzupełnić albo zamoczyć gruszkę by sprawdzić gęstość
    elektrolitu i na tej podstawie wnosić, co akumulatorowi dolega typu
    zasiarczył się biedaczek i może się jeszcze zreanimuje albo jedna na
    śmietnik i wówczas całość na śmietnik).

    Zresztą żyjemy w konsumpcyjnych czasach prosperity i jak coś nie pasi,
    to się wywala i kupuje nowe jakości generalnie nieznanej. Nikt
    specjalnie nie troszczy się o to, by akumulator pożył dłużej, bo nie
    trzeba się dowiadywać przez znajomych znajomych, że właśnie gdzieś je
    rzucili i można po nie zacząć wystawać o 20 wieczorem, żeby następnego
    mroźnego dnia rano szczęśliwie być na początku kolejki. :/

    W akumulatorze bezobsługowym nie ma żadnych supercudownych rozwiązań,
    które powodują, że rozłożona woda mieszka w środku w obiegu zamkniętym i
    w cudowny sposób ,,wraca'' do elektrolitu. Akumulator bezobsługowy jak
    najbardziej ma odpowietrzenie, przez które ucieka głównie rozłożona
    woda, może nie widać go tak jak w tradycyjnych korkowych, gdzie są
    dziurki w koreczkach, ale być musi. I ładowanie akumulatora w
    samochodzie zachodzi w dużo bardziej agresywnych warunkach niż pod
    typowym prostownikiem w domu. Akumulatory się ładuje. Po to są. :)

    S.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: