eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z akumulatorem - długie › Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!news.
    nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!newsfeed.straub-nv.de!proxad.net!feeder
    1-2.proxad.net!74.125.46.80.MISMATCH!postnews.google.com!29g2000prb.googlegroup
    s.com!not-for-mail
    From: WS <L...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Date: Mon, 6 Dec 2010 02:11:30 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 41
    Message-ID: <2...@2...googlegroups.com>
    References: <4...@k...googlegroups.com>
    <1...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 132.188.32.100
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1291630290 29517 127.0.0.1 (6 Dec 2010 10:11:30 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Mon, 6 Dec 2010 10:11:30 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: 29g2000prb.googlegroups.com; posting-host=132.188.32.100;
    posting-account=TLUElgoAAADDTmlbJ6QaE_TrVIRPlJSK
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-GB; rv:1.9.2.12)
    Gecko/20101026 Firefox/3.6.12 ( .NET CLR 3.5.30729;
    .NET4.0E),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2332091
    [ ukryj nagłówki ]

    On 6 Gru, 00:09, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
    > I wykrywajďż˝
    > uchyb od warto�ci zadanej. W przypadku akumulatora po rozruchu jest to ok 2,5V.
    > Element wykonawczy wymusza taki pr�d wzbudzania alternatora �eby zniwelowa�
    > uchyb do zera.

    Zgadza sie czesciowo ;) tzn. wykrywa uchyb od wartosci zadanej,
    ale ...
    Nie roznice nap.aku - 14.5 , tylko roznice aktualnego napiecia w
    stosunku do zadanego(14.5) - jesli jest wyzsze to obniza, jesli nizsze
    to podwyzsza i napiecie aku nie ma nic do tego (pomijajac full
    rozladowany aku, ktory wymusi tak duzy prad, ze alternator nie wydala
    - wtedy nap. w inst. sie obnizy...)


    ciach reszta...

    tu nie ma co liczyc... uklad w samochodzie jest prosty jak kontsr.
    cepa: zasilanie z alternatora + regulator dajace ~14.5V (o ile sie da,
    czyli nie przekraczamy max mocy alternatora) i podpiete do niego
    rownolegle wszystkie odbiorniki pradu, wymagajace napiecia ~14.5

    Akumulator bierze ile potrzebuje, tzn. na zaciskach ma te 14.5 i prad
    ladowania zalezy tylko od jego stanu (napiecie, opor...). Podpiecie
    alternatora 10x mocniejszego nic nie zmieni! Aku bedzie dalej bral tai
    sam prad...

    Podawalem przyklad ze swojego prostownika: na zaciskach aku np. 16V,
    prad ladowania ~4A
    Porownanie oporu aku przy rozladowaniu (np. na podst. pradu zwarcia)
    ma sie nijak do oporu podczas ladowania...

    troche teorii o regul. jest tu (o ile sie odpali) http://tnij.org/reglerteoria

    WS



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: