    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Date: Mon, 06 Dec 2010 01:23:53 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Recepta: mniejszy aku (w niewielkim dieslu 60Ah spokojnie sie wyrobi),
    > albo nieco dluzsze trasy. Albo niech auto po jezdzie popracuje jeszcze
    > kilka minut z wylaczonymi odbiornikami pradu.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > MarcinJM
    > gg: 978510, marcinjm()op.pl
    Przednie brednie poobiednie. Na taką okoliczność Wojtek B miał proste
    wytłumaczenie. Takie które musi dotrzeć do największego głąba. Może to niektorym
    wydawać sie dziwne że akurat ja się podpieram jego opinią. Dla mnie nie ważne
    kto kim jest i jak się z nim ciąłem, ważne że ma rację. Jeśli z wiaderka o
    pojemności 10 litrów ujmiemy jeden litr to zostanie w nim 9 litrów. Jeśli dodamy
    ten ujęty litr to znowu będziemy mięli 10. Jeśli z wanny o pojemności 200 litrów
    ujmiemy 1 litr to zostanie 199 litrów, jeśli dolejemy odlany litr to będziemy
    mieli znowu 200 litrów a nie 100 litrów. Pojemność akumulatora w logicznych
    granicach ( nielogiczne to akumulator od łodzi podwodnej) nie ma najmniejszego
    znaczenia na to czy będzie on naladowany do pelna albo będzie niedoladowany.
    Amen. Niedawno kupowalęm żarowkę w sklepie z częsciami samochodowymi. Niezwykle
    mądry spzredawca przekonywał klieta do mniejszego akumulatora podpierając się
    tym że większy będzie niedoladowany. Innemu sprzedawal koncentrat płynu
    sugerując żeby tylko zalał ukląd tylko koncentratem, czyli samym glikolem. Blędu
    nie ma bo jak zamarznie to nie uszkodzi żadnego elementu. Ale sam glikol zamarza
    przy - 12 stopniach. Czyli zamrznie chlodnica, nagrzewnica i w bloku. Z tym nie
    ma problemu bo po odpaleniu szybko puści. Ale przy okazji zamarznie pompa wody.
    I jak się pasek nie poślizgnie to przy rozruchu ją może rozwalić. Jeżdzenie na
    czystym glikolu jest bardzo przyjemne. Dwa razy szybciej grzeje się silnik. Ale
    przy mrozach poniżej - 12 stopni jest realne uszkodzenie pompy. Tacy mądrzy są
    polscy sprzedawcy.