  • 1. Data: 2004-04-09 14:11:47
    Temat: Problem z NEO+ i Allegro. Dla sieciowców i informatyków
    Od: "Jacek Wąsowski" <j...@W...gazeta.pl>

    Witajcie

    A tu zdaje się jest kilku bardzo dobrych informatyków / sieciowców. Bardzo
    proszę o pomoc.

    Mam Neo+ na dwóch kopmach. Były podłączone ad-hoc. Poprawiłem MTU i allegro i
    inne stronki które nie chodziły zaczęły biegać.. Ze względu (chyba) na kabel
    była to sieć 10Mbit.

    Wziąłem nowy kabel 80m i połączyłem kompy, NIC nie działało !!! (?) Wpiąłem
    pomiędzy nie switch i bez niczego pojawiło się połączenie 100Mbit. Internet
    działa, mapowane dyski też, ale co nie działa........ Allegro właśnie i tylko
    Allegro. Reszta OK.

    Pingi do allegro nie dają wyniku. Zawsze &#8222;Upłynął limit czasu żądania&#8221;,
    lub &#8222;pakiet musi być podzielony na fragmenty , ale ustawiono opcję DF&#8221;
    gdy
    dam jakiś duży rozmiar pakietu, >~1470. Inne strony OK. (co to za DF?)

    Doczytałem się, że może to mieć związek z IP zaczynającym się na 83, tak jak
    u mnie. Zgodnie z jakąś tam instrukcją ustawiłem proxy na
    w3cache.icm.edu.pl:8080 i ..... pojawiło się allegro.

    Ale to nie koniec kłopotów, bo ..... Allegro Uploader (program do obsługi
    aukci off-line &#8211; łączy się z bazą i ściąga dane) nie może pobrać danych z
    allegro, a bez tego cała ta sieć może iść .... do kosza.

    Nie wiem, czy pomysł z tym proxy dla ustawień sieci LAN jest OK., mocno mi
    się zdaje, że to nie tu siedzi problem..... Kumpel ma Neo+, router ADSL,
    kilka kompów, zmienione MTU i działa wszystko OK.

    Normalnie nie wiem co jest z tym allegro ! Chodzą wszystkie strony świata z
    wyjątkiem allegro ! Nie czaję tego.

  • 2. Data: 2004-04-09 17:51:18
    Od: maciek kanski <n...@s...maila>

    On Fri, 9 Apr 2004 14:11:47 +0000 (UTC), Jacek Wąsowski wrote:
    > Poprawiłem MTU i allegro i
    a możesz powiedzieć z ilu na ile to MTU poprawiłeś (bo niektórzy mają mniej niż
    1492) no i czy masz PPPoE czy PPPoA?

    Pzdr

  • 3. Data: 2004-04-10 09:24:51
    Od: "Jacek Wąsowski" <j...@N...gazeta.pl>

    MTU sprawdzałem poprzez ping. Nie pamiętam ile to było, ale nie wpisałem na
    pałę 1492, zdaję się, że u mnie własnie mniej.

    Czy może coś w tym jest, że każdy komputer w sieci powinien mieć identyczne
    wartości MTU ??

    Co to jest PPPoE czy PPPoA?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-04-10 10:50:22
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    Jacek Wąsowski <j...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Co to jest PPPoE czy PPPoA?

    Point-to-Point Protocol over Ethernet lub over ATM (Asynchronous Transfer
    Mode).

    fut we wlasciwe miejsce
    --
    ./ premax
    ./ premax@hot,pl

  • 5. Data: 2004-04-10 11:06:49
    Od: maciek kanski <n...@s...maila>

    On Sat, 10 Apr 2004 09:24:51 +0000 (UTC), Jacek Wąsowski wrote:
    > Czy może coś w tym jest, że każdy komputer w sieci powinien mieć identyczne
    > wartości MTU ??
    W teorii wiąże się to tylko z e/w utratą wydajności, co nawet wyliczyłem w
    <aucpmc$4lh$1@foka.acn.pl>
    Gorsza jest praktyka, która powoduje, że niektóre rutery nie radzą sobie wtedy
    ze zwrotną defragmentacją i może nie działać część stronek. Nie znam tego
    zjawiska, bo nie konfiguruję ruterów szkieletowych, ale np. tu
    http://www.cisco.com/warp/public/794/router_mtu.html coś napisali o tym.
    Robiąc maskaradę upewniam się tylko, że mój ruter radzi sobie z faktem, że na
    jednym IF ma 1500 a na drugim 1492 i wtedy działa.

    > Co to jest PPPoE czy PPPoA?
    NEO+ na modemach z ethernetem ma PPP over Ethernet; 8 bajtów jest tracone na
    nagłówek PPP. PPP over ATM ma inne długości nagłówków (nie wiem dokładnie ile) i
    jest stosowane w NEO+ na modemach z USB.
    W każdym razie lepiej dać MTU mniejsze niż większe. Niektórzy ustawiają wręcz na
    1300. Chciałem się więc spytać na jakim maksymalnym MTU to NEO+ ma działać, bo
    znowu część stron mi nie działa (i to nie z powodu klasy 83/8 i konfliktu z
    kurnikiem)

    Pzdr

  • 6. Data: 2004-04-10 22:48:12
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    maciek kanski <n...@s...maila> wrote:
> [...]
    > Gorsza jest praktyka, która powoduje, że niektóre rutery nie radzą sobie wtedy
    > ze zwrotną defragmentacją i może nie działać część stronek.
    Macku.. Obecnie o fragmentacji prawie że nie może być mowy - wszystkie dojrzałe
    implementacje stosu IP wysyłają pakiety TCP z ustawioną flagą DF. Problemem nie jest
    zatem defragmentacja tylko blokowanie ICMP przez mastah-adminów.

    > Robiąc maskaradę upewniam się tylko, że mój ruter radzi sobie z faktem, że na
    > jednym IF ma 1500 a na drugim 1492 i wtedy działa.
    Nie bardzo. Trzeba jeszcze pilnować żeby zza takiego routera nie wyszyły pakiety
    SYN ze zbyt dużym MSS, a do tego trzeba coś bardziej sprytnego niż zwykły router.
    Takie np. iptables potrafą, potrafią także niektóre implemntacje PPPoE.

    > NEO+ na modemach z ethernetem ma PPP over Ethernet; 8 bajtów jest tracone na
    > nagłówek PPP. PPP over ATM ma inne długości nagłówków (nie wiem dokładnie ile) i
    > jest stosowane w NEO+ na modemach z USB.
    W przypadku PPPoA w ogóle nie ma problemu, możesz sobie (prawie) dowolne MTU
    wynegocjować. Problemme są czasami niedorobione sterowniki do modemów -
    patrz Linux+Sagem. Z Thomson/Alcatel SpeedTouch nie ma problemu.

> [...]
    > znowu część stron mi nie działa (i to nie z powodu klasy 83/8 i konfliktu z
    Ja na mojej neostradzie mam 1500, większe nie ma sensu, mniejsze tym bardziej.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 7. Data: 2004-04-10 23:43:34
    Od: maciek kanski <n...@s...maila>

    On Sat, 10 Apr 2004 22:48:12 +0000 (UTC), Krzysztof Oledzki wrote:
> [...]
    > Takie np. iptables potrafą, potrafią także niektóre implemntacje PPPoE.
    A w praktyce dla NEO+ z PPPoE: wydaje mi się, że z automatu clamp-mss-to-pmtu
    nie działa. Do ilu więc mam je ręcznie nastawić? Do 1492-40=1452, czy dla
    pewności lepiej mniej?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-04-12 22:30:08
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

> [...]
    > nie działa. Do ilu więc mam je ręcznie nastawić? Do 1492-40=1452, czy dla
    Dlaczego nie działa? Jesteś pewnie że to jest problem MTU a nie 83.*?
    AFAIK dmyślnie --clamp-mss-to-pmtu ustawia właśnie path_MTU - 40. Kiedyś
    to konfigurowałem i wydawało mi się że działa... W sumie mogę jeszcze sprawdzić...

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 9. Data: 2004-04-17 18:40:21
    Od: maciek kanski <n...@s...maila>

    Nie wiem czy MTU, ale z samego ruterka ściąga mi stronki www.allegro.pl i
    www.amazon.com po lynxie, więc odrzucam tezę o 83.*
    > AFAIK dmyślnie --clamp-mss-to-pmtu ustawia właśnie path_MTU - 40.
    Zgadza się; zarówno --clamp-mss-to-pmtu jak i ręczne ustawienie na MTU-40 nie
    daje mi obecnie rezultatu. Problem jednak leży u mnie. Pobawię się mniejszymi
    MTU i MSS i dam znać. Z góry też dziękuję za e/w sugestie.

    Pozdrawiam

    (długo odpowiadałem, bo czekałem na info od userów zza nata)

  • 10. Data: 2004-04-17 20:30:45
    Od: maciek kanski <n...@s...maila>

> [...]
    > to konfigurowałem i wydawało mi się że działa... W sumie mogę jeszcze sprawdzić...
    zapuściłem tcpdumpa i długo nie mogłem zrozumieć, dlaczego mam mss 1460 mimo, że
    1492-40 daje 1452... zlamiłem, bo dopiero po jakimś czasie dałem target TCPMSS
    przed ACCEPT (zapomniałem o tym, że w netfilterze pierwsza trafiona regółka
    kończy zabawę)
    Reasumując: MTU=1492 i MSS=1452 i gra muzyka:)

    Dzięki za podpowiedź.

    --
    http://www.pajacyk.pl - czy już dzisiaj kliknąłeś dla dzieciaków?