    From: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Problem z NEO+ i Allegro. Dla sieciowców i informatyków
    Date: Sat, 10 Apr 2004 22:48:12 +0000 (UTC)
    Sender: Ole <o...@p...bsdzine.org>

    maciek kanski <n...@s...maila> wrote:
    > W teorii wiąże się to tylko z e/w utratą wydajności, co nawet wyliczyłem w
    > <aucpmc$4lh$1@foka.acn.pl>
    > Gorsza jest praktyka, która powoduje, że niektóre rutery nie radzą sobie wtedy
    > ze zwrotną defragmentacją i może nie działać część stronek.
    Macku.. Obecnie o fragmentacji prawie że nie może być mowy - wszystkie dojrzałe
    implementacje stosu IP wysyłają pakiety TCP z ustawioną flagą DF. Problemem nie jest
    zatem defragmentacja tylko blokowanie ICMP przez mastah-adminów.

    > Robiąc maskaradę upewniam się tylko, że mój ruter radzi sobie z faktem, że na
    > jednym IF ma 1500 a na drugim 1492 i wtedy działa.
    Nie bardzo. Trzeba jeszcze pilnować żeby zza takiego routera nie wyszyły pakiety
    SYN ze zbyt dużym MSS, a do tego trzeba coś bardziej sprytnego niż zwykły router.
    Takie np. iptables potrafą, potrafią także niektóre implemntacje PPPoE.

    > NEO+ na modemach z ethernetem ma PPP over Ethernet; 8 bajtów jest tracone na
    > nagłówek PPP. PPP over ATM ma inne długości nagłówków (nie wiem dokładnie ile) i
    > jest stosowane w NEO+ na modemach z USB.
    W przypadku PPPoA w ogóle nie ma problemu, możesz sobie (prawie) dowolne MTU
    wynegocjować. Problemme są czasami niedorobione sterowniki do modemów -
    patrz Linux+Sagem. Z Thomson/Alcatel SpeedTouch nie ma problemu.

    > W każdym razie lepiej dać MTU mniejsze niż większe. Niektórzy ustawiają wręcz na
    > 1300. Chciałem się więc spytać na jakim maksymalnym MTU to NEO+ ma działać, bo
    > znowu część stron mi nie działa (i to nie z powodu klasy 83/8 i konfliktu z
    > kurnikiem)
    Ja na mojej neostradzie mam 1500, większe nie ma sensu, mniejsze tym bardziej.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki