eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Date: Mon, 12 Jun 2017 17:59:52 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 33
    Message-ID: <ohmdpq$5qk$1@node2.news.atman.pl>
    References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl> <og9fm4$gfa$1@node1.news.atman.pl>
    <og9qs2$bmo$1@node2.news.atman.pl> <ogc46r$u67$1@mx1.internetia.pl>
    <ogcc5o$n45$1@node2.news.atman.pl> <oged2h$s7o$1@mx1.internetia.pl>
    <ogfqqr$un2$1@node2.news.atman.pl> <ogk9uc$cjo$1@mx1.internetia.pl>
    <ogsmit$2un$1@node2.news.atman.pl>
    <593d12d5$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    <ohjq5e$nv2$1@node1.news.atman.pl>
    <16vmqtm06owwv.2vely3qxbg6p$.dlg@40tude.net>
    <ohkb4j$964$1@node1.news.atman.pl>
    <bsmm0ajgy6gx.rst43he2xnqk$.dlg@40tude.net>
    <ohkevv$cvc$1@node1.news.atman.pl>
    <1xmg905c8u3ie$.162wjgfptaq82$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-218-14.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1497283194 5972 89.69.218.14 (12 Jun 2017 15:59:54 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 12 Jun 2017 15:59:54 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.1.1
    In-Reply-To: <1xmg905c8u3ie$.162wjgfptaq82$.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:719120
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-06-12 o 00:30, J.F. pisze:

    > BackEMF.

    >
    > Podlaczasz 10V przez 90% okresu i 0V przez 10%, a silnik sie szybko
    > kreci i ma 8V, to tak, jakbys do cewki podlaczyl 2V przez 90% i -8V
    > przez 10%. Razem 1V%.
    >
    > Jak silnik stoi, to wystarczy 10V przez 10% aby uzyskac ten sam 1V%.

    Tak, zgadza się. Ja to wszystko rozumiem. Może niezbyt jasno wyraziłem
    się. Przedstawię to obrazowo. Ograniczmy się do ostatniego Twojego zdania.

    Czy starczy 10V i 1% wypełnienia? Jeśli tak, to co z 10V i 0.1%
    wypełnienia? Możemy też pójść dalej i zaserwować 0.000001%. Czy za
    każdym razem silnik uruchomi się? Zapewne nie.

    Uważam też, że jeśli znajdziemy graniczne wypełnienie, przy którym
    silnik będzie startował, to nie wywiercisz nim dziury nawet w drewnie
    sosnowym i prawdopodobnie w styropianie też nie. Nie sądzę aby o niską
    inercję tu chodziło. Raczej o indukcyjność, która pochłonie jak worek
    treningowy krótki impuls PWM, czy jakieś podobne zjawisko.

    Stąd moje podejrzenie o istnieniu granicznego wypełnienia PWM, poniżej
    którego silnik będzie tracił na momencie obrotowym bo nie będzie
    potrafił przy nawet zerowym EMF otrzymać znamionowego prądu. Implikacja
    tego podejrzenia jest taka, że stabilizacja obrotów silnika wypełnieniem
    PWM poniżej tejże granicy może mieć sens.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: