-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
ws.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
Newsgroups: pl.misc.elektronika
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl> <og9fm4$gfa$1@node1.news.atman.pl>
<og9qs2$bmo$1@node2.news.atman.pl> <ogc46r$u67$1@mx1.internetia.pl>
<ogcc5o$n45$1@node2.news.atman.pl> <oged2h$s7o$1@mx1.internetia.pl>
<ogfqqr$un2$1@node2.news.atman.pl> <ogk9uc$cjo$1@mx1.internetia.pl>
<ogsmit$2un$1@node2.news.atman.pl>
<593d12d5$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
<ohjq5e$nv2$1@node1.news.atman.pl>
<16vmqtm06owwv.2vely3qxbg6p$.dlg@40tude.net>
<ohkb4j$964$1@node1.news.atman.pl>
<bsmm0ajgy6gx.rst43he2xnqk$.dlg@40tude.net>
<ohkevv$cvc$1@node1.news.atman.pl>
Date: Mon, 12 Jun 2017 00:30:01 +0200
Message-ID: <1xmg905c8u3ie$.162wjgfptaq82$.dlg@40tude.net>
Lines: 24
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1497220194 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15186 82.143.187.50:51008
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:719076
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 12 Jun 2017 00:07:59 +0200, Marek S napisał(a):
> W dniu 2017-06-11 o 23:47, J.F. pisze:
>> Teoretycznie nie, przy niskim wypelnieniu moze takze duzy prad plynac,
>> skoro EMF nie przeszkadza.
>> Moze da sie zmierzyc ?
>
> Zwróć uwagę, że w ten sposób możemy dojść do wniosku, że PWM tylko do
> uruchomienia jest potrzebne a potem wystarczy zewrzeć druty i silnik sam
> będzie się napędzał a może i nawet zasili dzielnicę w energię przy
> okazji :-D
>
> Musi istnieć granica wypełnienia PWM, przy której następuje utrata
> momentu obrotowego. Pytanie: gdzie ona jest? Czy jeśli zejdę z obrotami
> z 12000 do powiedzmy 2000 to czy jej nie osiągam i to dużo wcześniej?
BackEMF.
Podlaczasz 10V przez 90% okresu i 0V przez 10%, a silnik sie szybko
kreci i ma 8V, to tak, jakbys do cewki podlaczyl 2V przez 90% i -8V
przez 10%. Razem 1V%.
Jak silnik stoi, to wystarczy 10V przez 10% aby uzyskac ten sam 1V%.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.06.17 17:59 Marek S
- 12.06.17 18:00 a...@m...uni.wroc.pl
- 12.06.17 19:24 J.F.
- 12.06.17 20:18 Pcimol
- 12.06.17 20:25 Pcimol
- 14.06.17 00:38 Marek S
- 14.06.17 00:39 Marek S
- 14.06.17 01:04 Marek S
- 14.06.17 22:14 a...@m...uni.wroc.pl
- 14.06.17 23:00 Marek S
- 15.06.17 12:55 Adam Wysocki
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=