eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl> <og9fm4$gfa$1@node1.news.atman.pl>
    <og9qs2$bmo$1@node2.news.atman.pl> <ogc46r$u67$1@mx1.internetia.pl>
    <ogcc5o$n45$1@node2.news.atman.pl> <oged2h$s7o$1@mx1.internetia.pl>
    <ogfqqr$un2$1@node2.news.atman.pl> <ogk9uc$cjo$1@mx1.internetia.pl>
    <ogsmit$2un$1@node2.news.atman.pl>
    <593d12d5$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    <ohjq5e$nv2$1@node1.news.atman.pl>
    <16vmqtm06owwv.2vely3qxbg6p$.dlg@40tude.net>
    <ohkb4j$964$1@node1.news.atman.pl>
    <bsmm0ajgy6gx.rst43he2xnqk$.dlg@40tude.net>
    <ohkevv$cvc$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Mon, 12 Jun 2017 00:30:01 +0200
    Message-ID: <1xmg905c8u3ie$.162wjgfptaq82$.dlg@40tude.net>
    Lines: 24
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1497220194 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15186 82.143.187.50:51008
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:719076
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 12 Jun 2017 00:07:59 +0200, Marek S napisał(a):
    > W dniu 2017-06-11 o 23:47, J.F. pisze:
    >> Teoretycznie nie, przy niskim wypelnieniu moze takze duzy prad plynac,
    >> skoro EMF nie przeszkadza.
    >> Moze da sie zmierzyc ?
    >
    > Zwróć uwagę, że w ten sposób możemy dojść do wniosku, że PWM tylko do
    > uruchomienia jest potrzebne a potem wystarczy zewrzeć druty i silnik sam
    > będzie się napędzał a może i nawet zasili dzielnicę w energię przy
    > okazji :-D
    >
    > Musi istnieć granica wypełnienia PWM, przy której następuje utrata
    > momentu obrotowego. Pytanie: gdzie ona jest? Czy jeśli zejdę z obrotami
    > z 12000 do powiedzmy 2000 to czy jej nie osiągam i to dużo wcześniej?

    BackEMF.

    Podlaczasz 10V przez 90% okresu i 0V przez 10%, a silnik sie szybko
    kreci i ma 8V, to tak, jakbys do cewki podlaczyl 2V przez 90% i -8V
    przez 10%. Razem 1V%.

    Jak silnik stoi, to wystarczy 10V przez 10% aby uzyskac ten sam 1V%.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: