eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl> <og9fm4$gfa$1@node1.news.atman.pl>
    <og9qs2$bmo$1@node2.news.atman.pl> <ogc46r$u67$1@mx1.internetia.pl>
    <ogcc5o$n45$1@node2.news.atman.pl> <oged2h$s7o$1@mx1.internetia.pl>
    <ogfqqr$un2$1@node2.news.atman.pl> <ogk9uc$cjo$1@mx1.internetia.pl>
    <ogsmit$2un$1@node2.news.atman.pl>
    <593d12d5$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    <ohjq5e$nv2$1@node1.news.atman.pl>
    <16vmqtm06owwv.2vely3qxbg6p$.dlg@40tude.net>
    <ohkb4j$964$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Sun, 11 Jun 2017 23:47:04 +0200
    Message-ID: <bsmm0ajgy6gx.rst43he2xnqk$.dlg@40tude.net>
    Lines: 33
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1497217617 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5164 82.143.187.50:50969
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 1529705740
    X-Received-Bytes: 2730
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:719073
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 11 Jun 2017 23:02:10 +0200, Marek S napisał(a):
    > W dniu 2017-06-11 o 19:31, J.F. pisze:
    >> O tyle inaczej, ze moment sie bierze z pradu i pola magnetycznego,
    >> prad ograniczony mozliwosciami chlodzenia, pole stale ... przy
    >> nowoczesnym sterowaniu ten moment w zasadzie staly.
    >>
    >> Przy niskich obrotach chlodzenie moze byc malo wydajne.
    >
    > No niby racja, że moment obrotowy bierze się z prądu a ten z kolei
    > wzrasta, gdy przyhamujemy silnik obciążeniem mechanicznym. Tylko za
    > diabła nie potrafię sobie wytłumaczyć dlaczego tak łatwo jest zatrzymać
    > ten sam silnik gdy pracuje na wolnych obrotach? Zachowuje się on tak
    > jakby był słabszy o nie 5% czy 10% lecz o 90%.

    Moze to wrazenie wynikajace z bezwladnosci ?

    Potrzebowalbys jakis hamulec pomiarowy ...

    > Stąd moje podejrzenie, że przy małym wypełnieniu PWM, silnik nie jest w
    > stanie otrzymać pełnego dopuszczalnego amperażu (małe wypełnienie = mała
    > wartość skuteczna prądu) i dlatego traci na momencie obrotowym

    Teoretycznie nie, przy niskim wypelnieniu moze takze duzy prad plynac,
    skoro EMF nie przeszkadza.
    Moze da sie zmierzyc ?

    > A co do chłodzenia, to akurat w przypadku mojej CNC obroty mają mizerny
    > wpływ na jakość chłodzenia. Silnik jest hermetycznie zamknięty.

    ALe w srodku moze jest roznica, czy silnik stoi, czy sie kreci jak
    glupi i powietrze wypelniajace tez.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: