-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!news.roellig-ltd.de!open-news-networ
k.org!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!peer01.ams1!peer.ams1.xl
ned.com!news.xlned.com!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futte
r-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-e
xc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED
!not-for-mail
Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl> <og91h1$iiq$1@node2.news.atman.pl>
<og9j2n$k66$1@node1.news.atman.pl> <og9prq$r5l$1@node1.news.atman.pl>
<og9rhi$coi$1@node2.news.atman.pl> <oga3nj$5ko$1@node1.news.atman.pl>
<ogc109$cll$1@node2.news.atman.pl> <ogc3pk$t21$1@mx1.internetia.pl>
<ogc8og$k48$1@node2.news.atman.pl> <ogcano$f1l$1@mx1.internetia.pl>
<ogccq7$nmp$1@node2.news.atman.pl> <ogec7a$q3u$1@mx1.internetia.pl>
<ogfo6t$sc9$1@node2.news.atman.pl>
From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>
Date: Mon, 29 May 2017 21:34:55 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.1.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <ogfo6t$sc9$1@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 24
Message-ID: <592c77dd$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.22.252.144
X-Trace: 1496086493 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 642 83.22.252.144:16631
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 3925070499
X-Received-Bytes: 2541
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:718550
[ ukryj nagłówki ]W dniu 29.05.2017 o 01:58, Marek S pisze:
> W dniu 2017-05-28 o 13:27, Pcimol pisze:
>
>> Silnik widzi zmiane napięcia zasilania (mam na myśli PWM rzędu 20kHz).
>> Prąd nie spada do zera (damper dioda jest raczek obowiązkowa).
>> Silnik widzi zmianę napiecia zasilającego.
>> Oczywiście, że moment bedzie inny, bo prąd będzie inny.
>
> I o tym właśnie pisałem :-) Zmiana napięcia = zmiana prądu. A czy PWM to
> 10kHz czy 20 to raczej ma mniejsze znaczenie. Ważna jest skuteczna
> wartość tego co podajemy - czyli im mniejsze wypełnienie, tym mniejsza
> wartość skuteczna napięcia i tym mniejszy moment obrotowy.
>
>> Jak sobie oprogramujesz sterownik, takie będą efekty. AVR pędzony
>> zegarem 20MHZ jest dostatecznie szybki do silnika, ale trochę
>> matematyki w tym jest.
>
> Przypuszczam, że nawet bez procka da się to zrobić. Temat nie wydaje się
> skomplikowany.
Niestety, tylko nie wydaje się. Uzyskanie stabilnych obrotów w szerokim
zakresie obciążeń wcale nie jest takie proste.
P.P.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.05.17 23:17 J.F.
- 30.05.17 15:03 Adam Wysocki
- 30.05.17 17:27 Paweł Pawłowicz
- 30.05.17 19:11 Pcimol
- 30.05.17 19:14 Pcimol
- 30.05.17 19:25 Pcimol
- 30.05.17 21:58 Pcimol
- 30.05.17 22:57 Zenek Kapelinder
- 31.05.17 09:59 J.F.
- 31.05.17 11:49 Adam Wysocki
- 31.05.17 11:54 Adam Wysocki
- 31.05.17 12:52 Adam Wysocki
- 31.05.17 14:59 Elektrolot
- 31.05.17 16:38 Paweł Pawłowicz
- 01.06.17 10:03 Adam Wysocki
Najnowsze wątki z tej grupy
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
Najnowsze wątki
- 2025-02-03 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-03 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-03 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-02-03 Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=