eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: Pcimol <...@...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Date: Sun, 28 May 2017 13:27:36 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 37
    Message-ID: <ogec7a$q3u$1@mx1.internetia.pl>
    References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl> <og91h1$iiq$1@node2.news.atman.pl>
    <og9j2n$k66$1@node1.news.atman.pl> <og9prq$r5l$1@node1.news.atman.pl>
    <og9rhi$coi$1@node2.news.atman.pl> <oga3nj$5ko$1@node1.news.atman.pl>
    <ogc109$cll$1@node2.news.atman.pl> <ogc3pk$t21$1@mx1.internetia.pl>
    <ogc8og$k48$1@node2.news.atman.pl> <ogcano$f1l$1@mx1.internetia.pl>
    <ogccq7$nmp$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 90-156-65-160.internetia.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1495970858 26750 90.156.65.160 (28 May 2017 11:27:38 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 28 May 2017 11:27:38 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <ogccq7$nmp$1@node2.news.atman.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.8.0
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:718498
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2017-05-27 19:25, Marek S wrote:
    > W dniu 2017-05-27 o 18:49, Pcimol pisze:
    >
    >
    >> Bez obciążenia napięcie zasilania 5 x mniejsze, silnik zwalnia,
    >> back-EMF też ~5 razy mniejszy. O ile dokładnie zmiejszą się obroty
    >> czort raczy wiedzieć. Stąd nie wiadomo też o ile zmiejszy się prąd.
    >
    > Zgoda.
    >
    >> Jednak max. moment obrotowwy silnika jest jego cechą stałą, zależną od
    >> max. prądu, który to prąd może być chwilowo kilkukrotnie większy od
    >> znamionowego - często decyduje zdolnośc odprowadzania ciepła.
    >
    > Stop w tym miejscu. A co jeśli mamy kluczowanie PWM? W takim przypadku
    > prąd raz jest raz go nie ma. Zapewne liczy się wartość skuteczna
    > kluczowanego prądu jako prądu dostarczanego silnikowi. Zablokowany
    > silnik przy PWM 20% i 100% będzie miał zupełnie inną zdolność do
    > podniesienia ciężaru na pewnej długości ramieniu = będzie miał zupełnie
    > inny moment obrotowy.

    Silnik widzi zmiane napięcia zasilania (mam na myśli PWM rzędu 20kHz).
    Prąd nie spada do zera (damper dioda jest raczek obowiązkowa).
    Silnik widzi zmianę napiecia zasilającego.
    Oczywiście, że moment bedzie inny, bo prąd będzie inny.

    >> Moim zdaniem warto spróbować - choc z ostrożnym rokowaniem, bo
    >> rodzajów silników DC jest od groma i każdy nieco inną charakterystykę ma.
    >
    > Oczywiście, to ma być eksperyment jedynie :-) Dopuszczale są wszelkie
    > jego wyniki z przedziału powodzenie ... niepowodzenie.
    >

    Jak sobie oprogramujesz sterownik, takie będą efekty. AVR pędzony
    zegarem 20MHZ jest dostatecznie szybki do silnika, ale trochę matematyki
    w tym jest.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: