-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
Date: Fri, 26 May 2017 20:06:58 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 25
Message-ID: <og9qs2$bmo$1@node2.news.atman.pl>
References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl> <og9fm4$gfa$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-69-218-14.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1495822018 11992 89.69.218.14 (26 May 2017 18:06:58 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 26 May 2017 18:06:58 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.1.1
In-Reply-To: <og9fm4$gfa$1@node1.news.atman.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:718442
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-05-26 o 16:55, SnCu pisze:
> Chyba nie rozumiesz problemu. Jeśli potrzebujesz taktować silnik wysoką
> częstotliwością, żeby uzyskać 12 kRPM, to musi mieć on odpowiednio małą
> indukcyjność uzwojeń, bo inaczej indukcyjność zadziała jak filtr
> dolnoprzepustowy i będziesz mieć prąd stały a nie szybkozmiennny :)
Hmmm, zgodzę się z Tobą, że nie analizowałem problemu pod tym kątem. Ale
to nie rozwiązuje moich wątpliwości szczególnie, że PWM przy pełnej mocy
zamienia się w DC. Wyjaśnię, że obecnie mam właśnie silnik DC. Rozważam
w wątku użycie AC oczywiście.
Tak więc nie bardzo qmam dlaczego silnik DC (nominalnie 12k obr)
pracujący pod obciążeniem przy jakimś wypełnieniu PWM daje obroty
powiedzmy 490 (żądamy przykładowo 500), zmieniając wypełnienie PWM do
100%, czyli DC, nie dostarczy mu mocy do podniesienia obrotów do żądanej
wartości...
Właśnie też przeczytałem, że kolega Janusz zastosował specjalizowany
układ TPIC2101 do stabilizacji obrotów. Skoro produkuje się takowe, to
chyba jednak coś uzasadnia ich istnienie na rynku?
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 26.05.17 20:18 Marek S
- 26.05.17 21:45 Irek.N.
- 26.05.17 21:46 Irek.N.
- 26.05.17 22:38 Janusz
- 26.05.17 22:52 Janusz
- 26.05.17 23:00 SnCu
- 27.05.17 16:03 Marek S
- 27.05.17 16:51 Pcimol
- 27.05.17 16:58 Pcimol
- 27.05.17 18:16 Marek S
- 27.05.17 18:27 Marek S
- 27.05.17 18:49 Pcimol
- 27.05.17 19:14 Marek S
- 27.05.17 19:25 Marek S
- 28.05.17 13:27 Pcimol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=