eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Data: 2017-05-26 12:54:24
    Temat: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-05-24 o 22:37, Marek S pisze:
    > Witam,
    >
    > Dostrzegam iż powszechnie stosuje się modulację PWM regulowania
    obrotów silników wrzecion obrabiarek CNC. Stosuje się falowniki oraz
    silniki
    Jężeli masz na myśli typowe falowniki to mylisz pojęcia, PWM służy do
    kluczowania tranzystorów mocy po to aby zminimalizować straty na nich,
    silnik dostaje sinusa o amplitudzie i fazie proporcjonalnej do momentu i
    obrotów.

    > elektryczne o mocach rzędu pralki by móc wyrzeźbić coś np. w miękkim
    aluminium. Zastanawia mnie słuszność podejścia bez stosowania sprzężenia
    zwrotnego. Otóż im mniejsze obroty regulowane za pomocą PWM tym mniejszy
    Już od dawna falowniki nie sterują silników w sposób prosty, falownik
    oblicza położenie wirnika, mimo że nie widać sprzężenia to doskonale wie
    jakie ma obroty i steruje momentem, to tzw sterowanie polem.


    > jest również moment obrotowy silnika. Jeśli potrzebujemy frezować z
    niską prędkością obrotową, a silnik małej mocy docelowo ma np. 12000
    obr/min, to dajemy niskie wypełnienie sygnału. Przy takim podejściu
    silnik zatrzymuje się od samego patrzenia na niego. Nadrabia się tą
    utratę podnosząc moc silników do kilowatów.
    Ale to tylko wynika z tego że moment silnika wynika z uzwojeń i
    wielkości stojana i wirnika, a że w nowych maszynach nie stosuje się
    przekładni to rośnie wielkość silnika.

    >
    > Jakie są Wasze doświadczenia w tej kwestii? Czy jest sens budować
    cyfrowy stabilizator prędkości obrotowej silnika o mniejszej mocy czy
    Nic ci to nie da, nie wydusisz z silnika większego momentu, moment jest
    prawie stały w prawie całym zakresie obrotów, to tylko moc się zmienia,
    przekładnia pasowa da Ci większy moment.

    > też zastosować standardowe podejście: wrzeciono napędzane kilowatami
    i falownik do tego?
    >
    Dokładnie

    --
    Pozdr
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: