-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Janusz <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
Date: Fri, 26 May 2017 12:54:24 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 43
Message-ID: <og91h1$iiq$1@node2.news.atman.pl>
References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 185.53.155.237
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1495796065 19034 185.53.155.237 (26 May 2017 10:54:25
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 26 May 2017 10:54:25 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:52.0) Gecko/20100101 Thunderbird/52.1.1
In-Reply-To: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 170525-2, 2017-05-25), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:718417
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-05-24 o 22:37, Marek S pisze:
> Witam,
>
> Dostrzegam iż powszechnie stosuje się modulację PWM regulowania
obrotów silników wrzecion obrabiarek CNC. Stosuje się falowniki oraz
silniki
Jężeli masz na myśli typowe falowniki to mylisz pojęcia, PWM służy do
kluczowania tranzystorów mocy po to aby zminimalizować straty na nich,
silnik dostaje sinusa o amplitudzie i fazie proporcjonalnej do momentu i
obrotów.
> elektryczne o mocach rzędu pralki by móc wyrzeźbić coś np. w miękkim
aluminium. Zastanawia mnie słuszność podejścia bez stosowania sprzężenia
zwrotnego. Otóż im mniejsze obroty regulowane za pomocą PWM tym mniejszy
Już od dawna falowniki nie sterują silników w sposób prosty, falownik
oblicza położenie wirnika, mimo że nie widać sprzężenia to doskonale wie
jakie ma obroty i steruje momentem, to tzw sterowanie polem.
> jest również moment obrotowy silnika. Jeśli potrzebujemy frezować z
niską prędkością obrotową, a silnik małej mocy docelowo ma np. 12000
obr/min, to dajemy niskie wypełnienie sygnału. Przy takim podejściu
silnik zatrzymuje się od samego patrzenia na niego. Nadrabia się tą
utratę podnosząc moc silników do kilowatów.
Ale to tylko wynika z tego że moment silnika wynika z uzwojeń i
wielkości stojana i wirnika, a że w nowych maszynach nie stosuje się
przekładni to rośnie wielkość silnika.
>
> Jakie są Wasze doświadczenia w tej kwestii? Czy jest sens budować
cyfrowy stabilizator prędkości obrotowej silnika o mniejszej mocy czy
Nic ci to nie da, nie wydusisz z silnika większego momentu, moment jest
prawie stały w prawie całym zakresie obrotów, to tylko moc się zmienia,
przekładnia pasowa da Ci większy moment.
> też zastosować standardowe podejście: wrzeciono napędzane kilowatami
i falownik do tego?
>
Dokładnie
--
Pozdr
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 26.05.17 15:39 Adam Wysocki
- 26.05.17 16:40 Paweł Pawłowicz
- 26.05.17 16:55 SnCu
- 26.05.17 17:53 Marek S
- 26.05.17 19:49 Janusz
- 26.05.17 20:06 Marek S
- 26.05.17 20:18 Marek S
- 26.05.17 21:45 Irek.N.
- 26.05.17 21:46 Irek.N.
- 26.05.17 22:38 Janusz
- 26.05.17 22:52 Janusz
- 26.05.17 23:00 SnCu
- 27.05.17 16:03 Marek S
- 27.05.17 16:51 Pcimol
- 27.05.17 16:58 Pcimol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wkrętarki, wiertarki...
- Zasilacz impulsowy 12V 10A, coś godnego uwagi jako zamiennik akumulatora wkrętarki
- Mouser - koszt wysyłki
- [OT] Jak wycinac ksztalt w piance lub styropianie?
- FV--> ciepła woda w kranie
- Szok
- Dziwny schemat wzmacniacza m.cz.
- We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
- CGNAT i ewentualne problemy
- wzmacniacz mocy
- Linuks od wer. 6.15 przestanie wspierać procesory 486 i będzie wymagać min. Pentium
- Propagation velocity v/c dla kabli RF
- Jakie natynkowe podwójne gniazdo z bolcem (2P+PE)
- Czujnik nacisku
- Protoków komunikacyjny do urządzenia pomiarowego
Najnowsze wątki
- 2025-06-18 Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu z włączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- 2025-06-17 Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu zwłączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- 2025-06-17 Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu zwłączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- 2025-06-17 Wymiana EGR
- 2025-06-17 Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu z włączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- 2025-06-16 Re: PILNE !! Ostrzeżenie !! BMW oznacza akumulatory samochodowe jako Li-Ion a to są LiFePO? o niższym napięciu, stąd ryzyko zapłonu w wyniku przeładowania
- 2025-06-17 Wkrętarki, wiertarki...
- 2025-06-16 Mały komputer potrzebny.
- 2025-06-17 "w państwie bez stosów" poszukującego pracy wsadzają do psychiatryka za "niewygodne pytania"
- 2025-06-17 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-06-17 Warszawa => IT Hardware Specialist - Wsparcie i Konfiguracja <=
- 2025-06-16 Gdańsk => Programista Kotlin <=
- 2025-06-16 Gdańsk => Kotlin Developer <=
- 2025-06-16 Warszawa => Starszy Konsultant SAP - obszar PP <=
- 2025-06-16 Kraków => NMS System Administrator <=