  • 51. Data: 2012-02-15 08:57:04
    Temat: Re: [spam] ProCalc
    Od: szyk <s...@o...pl>

    W dniu 2012-02-14 20:53, Przemek O pisze:

    > Nie kolego, najpierw odpowiada się na pytanie "po co?".

    Choćby po to by się nie ograniczać. By nie siedzieć w studni jakiegoś
    specyficznego rozwiązania jakiejś cwanej firemki. By dawać możliwość
    wyboru użytkownikom (co jest szczególnie moralne, bo stopień swobody
    jest jednym z podstawowych atrybutów moralnych). By łączyć a nie
    dzielić. By być ponad podziałami. By się sprawdzać w różnych warunkach.
    By być wszechstronnym na ile to możliwe (jednak nie porzucając i nie
    zaniedbując produktywności).
    Ja widziałbym tylko jeden powód by pisać tak jak Spook (tylko najnowsze
    biblioteki na najnowszy system do nie dawna największej firmy w branży).
    Tym powodem może być chęć zyskania w oczach pracodawców jacy bardzo
    lubią zachowawcze wybory (typu microsoftowe rozwiązania).

    > Zresztą już
    > zadano je tutaj Tobie i nie raczyłeś odpowiedzieć.

    Brak wyobraźni. Musiałem zainstalować system i nie mogę skompilować tego
    co potrzebuję by na nim pracować. A w czasie kompilacji nie mogę używać
    komputera bo mam 1 procek i komputer ciągle mi się wiesza.

    > Wbrew pozorom, poza nielicznymi zastosowaniami, pisanie wieloplatformowe
    > nie ma sensu.

    > Tak rozumiesz wieloplaftormowość? No to gratuluje...

    Krytykanctwo i pustosłowie.

    > Jeśli masz ku temu powody, są przewidywane z takiego ruchu określone
    > korzyści to tak. W przeciwnym wypadku - nie.

    Koncentrowanie się tylko i wyłącznie na swoich bezpośrednich korzyściach
    to samobójstwo.

    > <ciach pseudonaukowe brednie>
    >
    > Rozumiem że pracujesz w DOSie lub jakimś stabilnym uniksie dajmy na to z
    > góra 90 roku w innym przypadku jesteś hipokrytą.

    Czytanie bez rozumienia...

    > A dla mnie znajomość forth'a. I co?

    Tak sobie możesz gadać. Różnica jednak między nami jest diametralna. Bo
    ja dążę do ustalenia faktów obiektywnych a ty "strzelasz z d*".

    > A mnie dziwi, że osoba mieniąca się programistą może wypisywać takie
    > brednie. No ale ok. Programista może mieć górnolotne idee tylko że
    > handlowiec / marketingowiec skutecznie ściągnie go na ziemię, jeśli
    > koszt wytworzenia "wieloplatformówki" wielokrotnie przewyższy
    > potencjalne zyski z tego tytułu...

    Ta... Zyski - magiczne słowo klucz. I dochodzi do takiej sytuacji jak w
    Gadu Gadu gdzie nad tym dystrybutorem reklam siedzi 100 programistów i
    nie są w stanie spłodzić wersji dla Linuxa. To nie jest komercja TO
    SKUNDLENIE UMYSŁOWE!!! Dlaczego Flash jest dla Linuxa? Dlaczego Skype
    jest? Adobe Reader jest? Oni jakoś dają radę - bo są poważni. Ja
    pracowałem w polskich firmach i w żadnej nie było procedur projektowania
    i poprawy jakości, to nie dziwota, że w RP dalej takie KUNDELKI decydują
    że sztab 100 programistów używających wieloplatformowej biblioteki nie
    wypuszcza programu na Linuxa.

    > Zresztą, dla mnie możesz pisać wieloplatformowo z uwzględnieniem atari
    > TOS/ amigi i innych wynalazków. Nie mój cyrk nie moje małpy.

    Z twoim pozwoleniem już nic mnie nie powstrzyma!

  • 52. Data: 2012-02-15 09:03:37
    Od: szyk <s...@o...pl>

    W dniu 2012-02-14 23:24, Roman W pisze:

    > Kazda linijka kodu, jaki kiedykolwiek w zyciu napisalem za prawdziwe pieniadze,
    > byla czescia jakiegos addina do Excela. Powiedz mi, po co mam dawac
    > latajacego faka za programowanie wieloplatformowe? Dla idei?

    Nie rozumiem określenia "dawac latajacego faka". Ale sam sobie odpowiedz
    jaki stopień swobody masz wybierając dane zatrudnienie i jaki stopień
    swobody masz w firmie w jakiej pracujesz. Wtedy porównaj to do tworzenia
    i publikowania programu ProCalc (bo o nim jest ten wątek). Tak więc
    "head first!" jak mawiają amerykańce.

  • 53. Data: 2012-02-15 10:06:39
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Wednesday, February 15, 2012 9:03:37 AM UTC, szyk wrote:

> [...]
    > swobody masz w firmie w jakiej pracujesz. Wtedy porównaj to do tworzenia
    > i publikowania programu ProCalc (bo o nim jest ten wątek). Tak więc

    OK, racja - inne warunki ma sie pracujac nad wlasnym projektem, inne pracujac za ???.
    Ale ludzie czesto robia wlasne projekty zeby np. rozwinac umiejetnosci potrzebne do
    pracy zawodowej. Wtedy tez nie ma sensu silic sie na wieloplatformowosc (ktora nie
    jest za darmo) a lepiej skupic na szlifowaniu umiejetnosci, za ktore ktos zaplaci.
    Jezeli z kolei chcesz zrobic program, ktory sie komus innemu przyda, to wybierajac
    wieloplatformowosc, trzeba sobie odpowiedziec na pytanie, co sie bardziej przyda
    uzytkownikowi: obsluga dodatkowej niszowej platformy, czy lepsza obsluga
    najpopularniejszej platformy? Linux na desktopie to jakeis 1-2% rynku, warto obnizac
    jakosc programu pod Windows, zeby dopiescic niszowcow?

    RW

  • 54. Data: 2012-02-15 10:08:05
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, February 14, 2012 9:57:56 AM UTC, szyk wrote:

    > Uprzedzając dalszą dyskusję powiem, że nie wiele jest firm w branży
    > które "nie wciągają" programistów w specyficzne (niekompatybilne)
    > technologie. Borland tak się do tego przywiązał, że wolał zwinąć interes
    > niż podjąć uczciwą konkurencję z GNU i Qt (bo musiałby zrezygnować z
    > tego potworka Delphi i rozwijać biblioteki C++ i jego następcę np. język
    > podobny do DigitalMars D).

    1. Delphi to nie byl "potworek".
    2. D nie jest nastepca C++.

    RW

  • 55. Data: 2012-02-15 10:16:06
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Wednesday, February 15, 2012 8:57:04 AM UTC, szyk wrote:

> [...]
    > dzielić. By być ponad podziałami. By się sprawdzać w różnych warunkach.
    > By być wszechstronnym na ile to możliwe (jednak nie porzucając i nie

    Wieloplatformowosc nei jest za darmo. Kod jest bardziej skomplikowany, testowac
    trzeba dluzej, GUI jest mniej "natywne" i gorzej zintegrowane z reszta srodowiska
    (np. porownaj sobie GUI Eclipse i Visual Studio pod Windows).

    > Brak wyobraźni. Musiałem zainstalować system i nie mogę skompilować tego
    > co potrzebuję by na nim pracować. A w czasie kompilacji nie mogę używać
    > komputera bo mam 1 procek i komputer ciągle mi się wiesza.

    Co ma wyobraznia do Twoch klopotow ze sprzetem??? Myslisz ze mamy na grupie video
    feed z Twojego domu?

    > Krytykanctwo i pustosłowie.

    Wytknal Ci Twoja naiwnosc.

    > Ta... Zyski - magiczne słowo klucz. I dochodzi do takiej sytuacji jak w
    > Gadu Gadu gdzie nad tym dystrybutorem reklam siedzi 100 programistów i
    > nie są w stanie spłodzić wersji dla Linuxa.

    Ale po co maja to robic, skoro zarobia na tym jakies fistaszki?

    RW

  • 56. Data: 2012-02-15 10:29:47
    Od: Tomek Banach <b...@b...org>

    On 2012-02-15 09:57, szyk wrote:

> [...]
    > wyboru użytkownikom

    > że sztab 100 programistów używających wieloplatformowej biblioteki nie

    co to za skundlenie moralne z tym linuksem i zamykanie uzytkownikow z
    jedynym slusznym linuxem.
    A co z systemami Apple, iOsem, Androidem, AmigaOSem Dosem i innymi ??!?!??

    :))))))))

    --
    Tomek

  • 57. Data: 2012-02-15 11:49:10
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Wednesday, February 15, 2012 10:29:47 AM UTC, Tomek Banach wrote:

    > co to za skundlenie moralne z tym linuksem i zamykanie uzytkownikow z
    > jedynym slusznym linuxem.
    > A co z systemami Apple, iOsem, Androidem, AmigaOSem Dosem i innymi ??!?!??

    Co z VMS? BeOS? OS/2 Warp?

    RW

  • 58. Data: 2012-02-15 11:57:05
    Temat: Re: ProCalc
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Feb 15, 8:32 am, szyk <s...@o...pl> wrote:

    > A po co w ogóle się udostępnia programy? I po co w ogóle uczyć się
    > programowania?

    Z różnych powodów, W świetle wielu z nich pisanie wieloplatformowych
    programów nie ma sensu.

    [...]
    > To zależy. Gdyż zdarzenia generowane przez "endzin" są z reguły
    > specyficzne dla biblioteki.

    To by musiał być bardzo mały program, albo bardzo źle napisany, nawet
    z poprawką na to, że "wszystko" jest pewną hiperbolą. Akurat pracuję
    właśnie nad programem, którego wcześniejsze wcielenia wykorzystują
    klasyczny windowsowy styl interfejsu, a nowsze są na Ribbonie. Ilość
    zmian w kodzie związana z przejściem na Ribbona to nie jest według
    jakiejkolwiek miary "wszystko" - i starszy i nowszy wariant
    wykorzystują ten sam framework do GUI, mają w większości te same
    widoki, kontrolki, dialogi, te same polecenia i zdarzenia. Gdyby
    program był wieloplatformowy, implementacja ribbona byłaby znacznie
    trudniejsza (praktycznie niemożliwa?).

    > Kwintesencja czytania postu bez zrozumienia...

    Bo "problem jest podobny do bycia związku [...]" naprawdę oznaczało
    "problem nie jest podobny"?

    > Widocznie dla Ciebie i to jest już zbyt mądre. A mądrzejszych porównań
    > raczej byś nie docenił.

    Tak sie tobie wydaje, bo jesteś najwyraźniej zbyt głupi, żebyś
    zrozumiał jak idiotyczny i bez związku z czymkolwiek jest przykłąd
    kogoś, kto "ma nieograniczony budżet, ale z pewnych powodów musi się
    ograniczyć do jednego pojazdu".

    Natomiast jeśli chodzi o najbliższy realistyczny scenariusz, powiedzmy
    kogoś, kogo stać na to Ferrari, a nie chce kupować więcej niż jednego
    samochodu: skoro chce jeździć Ferrari i go na to stać, to niby czemu
    miałby sobie tego Ferrari nie kupić?

    > Bo?

    Bo dla dorosłego (w tym dojrzałego psychicznie) człowieka temat
    związku z partnerem życiowym nie jest podobnym problemem do wyboru
    biblioteki GUI. Bo dorosły człowiek wie, że rzeczywiste wybory
    dorosłego człowieka nie mają nic wspólnego z wymyśloną sytuacją kogoś,
    kto "ma nieograniczony budżet, ale z perwnych tajemniczych powodów
    cośtam cośtam"

    > Znowu czytanie bez zrozumienia (brak wyobraźni) i zupełnie bez sensowne
    > porównanie (znowu brak wyobraźni lub tendencyjność).

    Proszę wytłumacz zatem, jak prostemu człowiekowi:
    1. Czego według ciebie nie zrozumiałem?
    2. Co takiego miałbym sobie wyobrazić, gdyby nie mój brak wyobraźni?
    3. Dlaczego to porównanie jest bezsensowne?

    > Najwidoczniej nie masz doświadczenia z tym "czymś za darmo", albo
    > komerchę znasz tylko od strony M$.

    Z Qt nie mam faktycznie doświadczenia, mówisz, że takie beznadziejne?

    A ta inna niż MS komercha, co ją niby miałbym znać, to co konkretnie?
    Intel, i co jeszcze?

    Nie.

  • 59. Data: 2012-02-15 12:37:34
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Feb 15, 10:16 am, Roman W <b...@g...pl> wrote:

    > Co ma wyobraznia do Twoch klopotow ze sprzetem??? Myslisz ze mamy na grupie video
    feed z Twojego domu?

    No, jak ktoś ma wyobraźnię, to może sobie taki feed wyobrazić, nie?

    W ogóle z kontekstu wynika, że szyk używa słowa "wyobraźnia" w jakimś
    innym znaczeniu, niż powszechnie przyjęte.

  • 60. Data: 2012-02-15 12:52:23
    Od: szyk <s...@o...pl>

    W dniu 15.02.2012 11:16, Roman W pisze:
    > Ale po co maja to robic, skoro zarobia na tym jakies fistaszki?

    Jak już żadne inne argumenty nie przejawiają, to pojadę po ambicji:
    Powinni wydać wersję na Linuxa* z choćby z tego powodu, żeby pokazać
    innym, że "dają radę", że "mają jaja", że są "silni", że "dbają o
    renome", "że nie dyskryminują", "że integrują wszystkich".