    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: ProCalc
    Date: Wed, 15 Feb 2012 03:57:05 -0800 (PST)

    On Feb 15, 8:32 am, szyk <s...@o...pl> wrote:

    > A po co w ogóle się udostępnia programy? I po co w ogóle uczyć się
    > programowania?

    Z różnych powodów, W świetle wielu z nich pisanie wieloplatformowych
    programów nie ma sensu.

    [...]
    > To zależy. Gdyż zdarzenia generowane przez "endzin" są z reguły
    > specyficzne dla biblioteki.

    To by musiał być bardzo mały program, albo bardzo źle napisany, nawet
    z poprawką na to, że "wszystko" jest pewną hiperbolą. Akurat pracuję
    właśnie nad programem, którego wcześniejsze wcielenia wykorzystują
    klasyczny windowsowy styl interfejsu, a nowsze są na Ribbonie. Ilość
    zmian w kodzie związana z przejściem na Ribbona to nie jest według
    jakiejkolwiek miary "wszystko" - i starszy i nowszy wariant
    wykorzystują ten sam framework do GUI, mają w większości te same
    widoki, kontrolki, dialogi, te same polecenia i zdarzenia. Gdyby
    program był wieloplatformowy, implementacja ribbona byłaby znacznie
    trudniejsza (praktycznie niemożliwa?).

    > Kwintesencja czytania postu bez zrozumienia...

    Bo "problem jest podobny do bycia związku [...]" naprawdę oznaczało
    "problem nie jest podobny"?

    > Widocznie dla Ciebie i to jest już zbyt mądre. A mądrzejszych porównań
    > raczej byś nie docenił.

    Tak sie tobie wydaje, bo jesteś najwyraźniej zbyt głupi, żebyś
    zrozumiał jak idiotyczny i bez związku z czymkolwiek jest przykłąd
    kogoś, kto "ma nieograniczony budżet, ale z pewnych powodów musi się
    ograniczyć do jednego pojazdu".

    Natomiast jeśli chodzi o najbliższy realistyczny scenariusz, powiedzmy
    kogoś, kogo stać na to Ferrari, a nie chce kupować więcej niż jednego
    samochodu: skoro chce jeździć Ferrari i go na to stać, to niby czemu
    miałby sobie tego Ferrari nie kupić?

    > Bo?

    Bo dla dorosłego (w tym dojrzałego psychicznie) człowieka temat
    związku z partnerem życiowym nie jest podobnym problemem do wyboru
    biblioteki GUI. Bo dorosły człowiek wie, że rzeczywiste wybory
    dorosłego człowieka nie mają nic wspólnego z wymyśloną sytuacją kogoś,
    kto "ma nieograniczony budżet, ale z perwnych tajemniczych powodów
    cośtam cośtam"

    > Znowu czytanie bez zrozumienia (brak wyobraźni) i zupełnie bez sensowne
    > porównanie (znowu brak wyobraźni lub tendencyjność).

    Proszę wytłumacz zatem, jak prostemu człowiekowi:
    1. Czego według ciebie nie zrozumiałem?
    2. Co takiego miałbym sobie wyobrazić, gdyby nie mój brak wyobraźni?
    3. Dlaczego to porównanie jest bezsensowne?

    > Najwidoczniej nie masz doświadczenia z tym "czymś za darmo", albo
    > komerchę znasz tylko od strony M$.

    Z Qt nie mam faktycznie doświadczenia, mówisz, że takie beznadziejne?

    A ta inna niż MS komercha, co ją niby miałbym znać, to co konkretnie?
    Intel, i co jeszcze?

    Nie.