-
1. Data: 2012-02-11 19:34:00
Temat: stereoscopic game development
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
swego czasu gralem troche w markecie w jakas wyscigówkę
i wygladalo w miare ok (vel jako tako) z tym ze pozniej
mialem b niedobre wrazenie ze mam ciezkiego zeza (po
prawdzie jak sie wczuje to mam wrazenie ze cos mi z tego
ciagle minimalnie zostalo - oby nie)
o ile wiem wspolczesne karty oferują stereoskopie na
poziomie drivera (tak jest przynajmniej napisane w
'gpu programming guide' dla geforce series 7) nawet
w dwu wersjach jako 'red and blue anaglyph rendering'
oraz 'page-flipped viewing suitable for shutter
glases'
ogolnie mowiac to technologia ta jest raczej
niedopracowana ale gdyby zrobilo sie z tego cos
przyjemniejszego - np dawalo dobry stereoskopowy
obraz bez okularow migania i klucia w galach- to
mogloby to byc mimo wszystko fajne
same te uwagi w tym papierze od nvidi na ten temat
sa ciekawe, np spostrzezenie nt tego ze o ile obecnie
w monoskopicznych (ze sie tak wyraze) w grach 3d
oszukiwanie tybu 'bilboardy' odchodzi to w stereoskopi
mniej
inna rzecz dotyczy wspominanego czasem efektu wyjezdzania
obrazu przed ekran - dla mnie to jest dziwny efekt, niby
czemu obraz mialby wyjezdzac przed ekran, dla mnie
fajne by bylo gdyby ekran mozna bylo traktowac raczej jako
okno -wizjer tak by np zagladajac w ekran od dolu moc zobaczyc
to co jest bardziej w gorze a od prawej to co jest w glebi
w lewej - to by bylo fajne
czy ktos kojarzy czy technologia 'matryc lcd' czy czego
tam umozliwiala by cos takiego tj wyswietlanie roznych
obrazow w zaleznosci od kata patrzenia - technologia
ta juz zdaje sie to umozliwiac (co prawda w sensie wyswietlania
czarnosci) - teoretycznuie wydaje sie to byc moze jednak
mozliwe
ktos wie cos na te tematy ?- ew jakichs innych fajnych
przyszlosciowych aspektow sprzetu..
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2012-02-11 19:47:35
Temat: Re: stereoscopic game development
Od: bartekltg <b...@g...com>
W dniu 2012-02-11 20:34, f...@N...gazeta.pl pisze:
> inna rzecz dotyczy wspominanego czasem efektu wyjezdzania
> obrazu przed ekran - dla mnie to jest dziwny efekt, niby
> czemu obraz mialby wyjezdzac przed ekran, dla mnie
> fajne by bylo gdyby ekran mozna bylo traktowac raczej jako
> okno -wizjer tak by np zagladajac w ekran od dolu moc zobaczyc
> to co jest bardziej w gorze a od prawej to co jest w glebi
> w lewej - to by bylo fajne
>
> czy ktos kojarzy czy technologia 'matryc lcd' czy czego
> tam umozliwiala by cos takiego tj wyswietlanie roznych
> obrazow w zaleznosci od kata patrzenia - technologia
> ta juz zdaje sie to umozliwiac (co prawda w sensie wyswietlania
> czarnosci) - teoretycznuie wydaje sie to byc moze jednak
> mozliwe
Tak, ale nie ma to nic wspólnego z LCD czy inną 'technologią'.
Komputer musi znać pozycję Twojej głowy względem ekranu
i na tej podstawie renderować odpowiedni obraz.
Wtedy możesz sobie 'wyglądać przez okno'.
Najlepszy obrazkowy 'dowód', że jest to konieczne:
Zamykasz jedno oko (nadal mając odpowiednie okulary).
Kręcisz głową, zaglądasz wszędzie gdzie się da.
Ale na ekranie nadal jest ten sam statyczny obraz:)
pzdr
bartekltg
-
3. Data: 2012-02-11 19:59:04
Temat: stereoscopic game development
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
>Tak, ale nie ma to nic wspólnego z LCD czy inną 'technologią'.
>Komputer musi znać pozycję Twojej głowy względem ekranu
>i na tej podstawie renderować odpowiedni obraz.
to mozna by robic przez jakis czujnik pozycji glowy ;-)
wzgledem ekranu - ale mz nie musi znac pozycji, mogly wyswietlac
kilkadziesiat wersji obrazow na raz na matrycy ktora prezentowala
by oczom jeden z tych obrazow w zaleznosci odkata patrzenia
( w ten sposob ty siedzac bardziej po prawek przy lapku
widzialbyc niec co innego niz kolega siedzacy po lewej)
- teoretycznie byc moze byloby to mozliwe i moze udaloby sie
to zrobic - stare pocztowki trojwymiarowe (mialem takie dwie
jedna z papugami a druga chyba z zaglowcem) robily cos
takiego z tym ze tych stopni posrednich bylo malo
>Wtedy możesz sobie 'wyglądać przez okno'.
>Najlepszy obrazkowy 'dowód', że jest to konieczne:
>Zamykasz jedno oko (nadal mając odpowiednie okulary).
>Kręcisz głową, zaglądasz wszędzie gdzie się da.
>Ale na ekranie nadal jest ten sam statyczny obraz:)
no tak jest w tym obecnym 'stereo' i nie jest to o tyle
za bardzo to o co chodzi
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2012-02-11 20:10:59
Temat: stereoscopic game development
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
aczkolwiek juz nawet te namiastki 'stereo' zmieniaja
troche postac rzeczy z punktu widzenia programistow
sceny 3d, co widac np po uwagach z papieru nvidii, np
- place background images, sky boxes, and sky domes at the
farthest possible depth. Otherwise, the world will look like
it's in a little box in stereo
= place hud items at their proper 3d depth. if you have
name labels that hover over objects, putting them at the 3d depth
of objects gives a better stereo effect than putting them on the near
plane of view frustrum
- biloboard effect look flat and bad in regular 3d; they look even
worse in stereo
itd - to jest dla mnie dosyc ciekawe bo uswiadamia(*) chocby jak
bardzo tzw regular 3d jest fakeowane w strone po prostu
pikselowej krainy, a to stereo jest czyms nieco innym
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/