  • 41. Data: 2020-03-04 15:29:47
    Temat: Re: Prezent
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-03-04 o 14:02, J.F. pisze:
    > Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ja tylko wspominam. Troche padlo przy moim wspoludziale.
    > W zasadzie jeden moge powiedziec, ze za krotko ... a jeden to kiepska próbka.

    > Przeciez pisal - kupuje nowe auto, a po 6-7 latach sprzedaje i akumulator ciagle
    dobry.

    A.
    No to tak właśnie podejrzewałem. Nie czytałem całego wątku.
    Inna sprawa, że te fabryczne akumulatory rzeczywiście działają jednak podejrzanie
    dłużej.

    Spisek! ;)

  • 42. Data: 2020-03-04 15:45:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-03-2020 o 15:29, robot pisze:
> [...]
    > No to tak właśnie podejrzewałem. Nie czytałem całego wątku.
    > Inna sprawa, że te fabryczne akumulatory rzeczywiście działają jednak

    A może to jednak nowe samochody są bardziej sprawne niż nastoletnie
    złomy, więc nie psują akumulatorów, dlatego nie ma potrzeby zwalania
    awarii w samochodzie, na akumulator?

  • 43. Data: 2020-03-04 18:21:28
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-03-04 14:02, J.F. wrote:

    > Przeciez pisal - kupuje nowe auto, a po 6-7 latach sprzedaje i
    > akumulator ciagle dobry.

    No ale ja we wszystkich swoich wymieniałem po 4 czy 5 latach od nowości
    a nie 6..7

  • 44. Data: 2020-03-05 06:19:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Mar 2020 18:21:28 +0100, kk napisał(a):

    > No ale ja we wszystkich swoich wymieniałem po 4 czy 5 latach od nowości
    > a nie 6..7

    Aaaa ... to Michal chyba slusznie pyta, co ty wyrabiasz z tymi autami.

    J.

  • 45. Data: 2020-03-05 08:41:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 05.03.2020 o 06:19, J.F. pisze:

    > Aaaa ... to Michal chyba slusznie pyta, co ty wyrabiasz z tymi autami.

    Naprawdę czytam te historie o psujących się rzekomo szybciej niż dawniej
    akumulatorach jak bajki o żelaznym wilku.

    Ojciec w latach 1970-1990 miał co ok. 5 lat nowego 125p a potem poldka i
    wszystkie zimy to była walka z akumulatorami, ładowanie, dolewanie wody,
    ale też kupowanie nowego.

    Do kupionego w 1993 cienkocienko też musiałem kupić nowy akumulator
    bodajże w 1996. Od tego czasu (sprzedałem to cc w 1999) w ogóle nie
    wiem, co to jest "problem z akumulatorem".

    MJ

  • 46. Data: 2020-03-05 10:33:02
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Z czego byłby zadowolony kierowca przed trzydziestką, który kupił sobie
    > wymarzony samochód Audi A5?
    > Jakiś przydatny gadżet. Łańcuchy na koła?
    >
    > Robert
    1. Modne okulary przeciwsłoneczne,
    2. Sportowy wydech
    3. Jakieś naklejki tuningowe,
    4. Przyciemniane szyby,
    5. Abonament na mandaty.
    T.

    Ps. Bonusem może być jakaś blachara...

  • 47. Data: 2020-03-05 12:56:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Naprawdę czytam te historie o psujących się rzekomo szybciej niż
    >dawniej akumulatorach jak bajki o żelaznym wilku.

    >Ojciec w latach 1970-1990 miał co ok. 5 lat nowego 125p a potem
    >poldka i

    Uuu, to wysoko postawiony byl :-)

    >wszystkie zimy to była walka z akumulatorami, ładowanie, dolewanie
    >wody, ale też kupowanie nowego.

    Walka byla uzasadniona, bo te elektromechaniczne regulatory napiecia
    nie byly zbyt dokladne.
    No ale dolewanie wody to nie walka.
    Bardziej szkodzilo stanie, bo przeciez benzyna na kartki.

    No i rodacy by nie wspominali ile to im akumulator wytrzymal, gdyby
    mogli kupic nowy.

    W maluchu byl juz elektroniczny regulator, a w poldku jaki ?
    Ale maluch mial malenka pradnice, potem malenki alternator i tez slabo
    ladowal ... te miesieczne postoje ...

    >Do kupionego w 1993 cienkocienko też musiałem kupić nowy akumulator
    >bodajże w 1996. Od tego czasu (sprzedałem to cc w 1999) w ogóle nie
    >wiem, co to jest "problem z akumulatorem".

    elektroniczne regulatory znacznie lepsze, do tego stopnia, ze
    dolewania wody juz sie nie przewiduje.
    Ale jak ktos kupuje auto z drugiej reki, to potem zwala na akumulator,
    a winny moze byc alternator, albo jeszcze cos innego.

    Swoj przypadek opisywalem - aku padl po niecalych 5 latach, a byl dosc
    dobrze traktowany
    (nie liczac wroclawskich dziur). Ale z jednego nie ma wnioskow
    wyciagac.

    Za to kilka innych gorzej traktowanych, wiec o padniecie nie ma
    pretensji, tez padlo na zwarcie celi.

    J.

  • 48. Data: 2020-03-05 13:00:54
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 05.03.2020 o 12:56, J.F. pisze:

    > W maluchu byl juz elektroniczny regulator, a w poldku jaki ?
    > Ale maluch mial malenka pradnice, potem malenki alternator i tez slabo
    > ladowal ... te miesieczne postoje ...

    Maluch z prądnicą używany w mieście w zimie miał ujemny bilans i bez
    doładowywania nie działał. Ale nie mówię o maluchu...

    MJ

  • 49. Data: 2020-03-05 18:38:39
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 5 marca 2020 01:41:32 UTC-6 użytkownik Michal Jankowski napisał:

> [...]
    > bodajże w 1996. Od tego czasu (sprzedałem to cc w 1999) w ogóle nie
    > wiem, co to jest "problem z akumulatorem".

    U mnie podobnie.
    we fiescie aku wytrzymal chyba 8 lat. A wykorzystywany na krotkich dystansach.

    we foce przynajmniej 4 lata a kupilem uzywany. No i to dizel wiec mial nieco trudniej
    no i nie byl garazowany.

    Aktualny aku ma chyba 3 lata i nawet na -27 auto odpala mimo ze ma tylko niecale 10V.

    Moze to wina tego auta ze takie wybredne?