    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <r3oo33$bp0$1@news.icm.edu.pl>
    <y502qaohfwl.1rx04yi34hjuq$.dlg@40tude.net>
    <5e60ad29$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Prezent
    Date: Thu, 5 Mar 2020 12:56:25 +0100

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 05.03.2020 o 06:19, J.F. pisze:

    >Naprawdę czytam te historie o psujących się rzekomo szybciej niż
    >dawniej akumulatorach jak bajki o żelaznym wilku.

    >Ojciec w latach 1970-1990 miał co ok. 5 lat nowego 125p a potem
    >poldka i

    Uuu, to wysoko postawiony byl :-)

    >wszystkie zimy to była walka z akumulatorami, ładowanie, dolewanie
    >wody, ale też kupowanie nowego.

    Walka byla uzasadniona, bo te elektromechaniczne regulatory napiecia
    nie byly zbyt dokladne.
    No ale dolewanie wody to nie walka.
    Bardziej szkodzilo stanie, bo przeciez benzyna na kartki.

    No i rodacy by nie wspominali ile to im akumulator wytrzymal, gdyby
    mogli kupic nowy.

    W maluchu byl juz elektroniczny regulator, a w poldku jaki ?
    Ale maluch mial malenka pradnice, potem malenki alternator i tez slabo
    ladowal ... te miesieczne postoje ...

    >Do kupionego w 1993 cienkocienko też musiałem kupić nowy akumulator
    >bodajże w 1996. Od tego czasu (sprzedałem to cc w 1999) w ogóle nie
    >wiem, co to jest "problem z akumulatorem".

    elektroniczne regulatory znacznie lepsze, do tego stopnia, ze
    dolewania wody juz sie nie przewiduje.
    Ale jak ktos kupuje auto z drugiej reki, to potem zwala na akumulator,
    a winny moze byc alternator, albo jeszcze cos innego.

    Swoj przypadek opisywalem - aku padl po niecalych 5 latach, a byl dosc
    dobrze traktowany
    (nie liczac wroclawskich dziur). Ale z jednego nie ma wnioskow
    wyciagac.

    Za to kilka innych gorzej traktowanych, wiec o padniecie nie ma
    pretensji, tez padlo na zwarcie celi.

    J.