  • 1. Data: 2012-11-04 19:20:06
    Temat: Preparat do mycia resztek topnika.
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Witajcie.

    Jaki preparat najlepszy jest do mycia resztek topnika?
    Czy taki
    http://allegro.pl/kontakt-ipa-1l-alkohol-izopropylow
    y-izopropanol-i2755040173.html
    może być?

    Zwodzi mnie słowo 'kontakt'...

  • 2. Data: 2012-11-04 20:49:11
    Temat: Re: Preparat do mycia resztek topnika.
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 4 Nov 2012 19:20:06 +0100 Jacek <a...@o...pl> napisał:

    >Jaki preparat najlepszy jest do mycia resztek topnika?
    >Czy taki
    >http://allegro.pl/kontakt-ipa-1l-alkohol-izopropylo
    wy-izopropanol-i2755040173.html
    >może być?

    Było dziesiątki razy... wszystko jest w archiwum.
    Skuteczniejszy i tańszy jest aceton - do dostania w dowolnym sklepie z
    artykułami budowlanymi. 0,5l - 5-8zł. Jeżeli nie masz na płytce rzeczy
    które mógłby uszkodzić (niektóre plastiki, napisy robione tonerem) to
    polecam.

    Izopropanol mimo wszystko warto mieć w warsztacie - zmywa wiele
    rzeczy, ale jednocześnie jest bezpieczny dla tworzyw takich jak
    polistyren czy poliamid.

    O myciu topnika było tu mówione w uj razy, generealnie polecana jest
    myjka ultradźwiękowa, istnieją też specjalne środki do mycia płytek z
    topnika. Poczytaj:
    http://groups.google.com/group/pl.misc.elektronika/m
    sg/834ae890820804d3?hl=pl
    http://groups.google.com/group/pl.misc.elektronika/b
    rowse_frm/thread/430aab8c8f3a1798/
    http://groups.google.com/group/pl.misc.elektronika/b
    rowse_frm/thread/2637198a6c951661/
    http://groups.google.com/group/pl.misc.elektronika/b
    rowse_frm/thread/9cd28e953ab3e761/

  • 3. Data: 2012-11-04 20:52:47
    Od: "K.M." <n...@o...pl>

    "Jacek" <a...@o...pl> wrote in message
    > Witajcie.
    >
    > Jaki preparat najlepszy jest do mycia resztek topnika?
> [...]

    Izopropanol daje radę (pewnie są też lepsze specyfiki - ale drozsze...), a
    przy okazji wykorzystasz go do wielu innych "tematów".

    Pozdrawiam
    KM

  • 4. Data: 2012-11-04 21:23:29
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 04.11.2012 20:49, __Maciek wrote:
    > Skuteczniejszy i tańszy jest aceton - do dostania w dowolnym sklepie z
    > artykułami budowlanymi. 0,5l - 5-8zł.

    Szczerze mówiąc ja wolę kupić w chemicznym cz., jest ze 2 razy droższy,
    ale techniczne często śmierdzą jakby zgnilizną.

    Michoo

  • 5. Data: 2012-11-04 21:44:54
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 04 Nov 2012 21:23:29 +0100 Michoo <m...@v...pl> napisał:

    >Szczerze mówiąc ja wolę kupić w chemicznym cz., jest ze 2 razy droższy,
    >ale techniczne często śmierdzą jakby zgnilizną.

    Może jakieś złe trafiasz. Zresztą też ze dwa razy mi się trafiło
    (raczej w przypadku benzyny ekstrakcyjnej). Dlatego teraz zawsze
    wącham rozpuszczalniki w sklepie :-)
    W Castoramie mają teraz benzynę ekstrakcyjną z przyjemną nutką
    zapachową trichloroetylenu. :-)

  • 6. Data: 2012-11-04 22:09:15
    Od: "Krzysztof." <o...@w...pl>

    Jeżeli uzywasz sporadycznie to to jest niezłe i posiada szczotkę do mycia na
    końcu::

    http://allegro.pl/kontakt-pcc-400ml-zmywacz-pcb-do-b
    ga-smd-spray-24h-i2752465761.html

    Ale niestety cena też jest niezła.

    K.

  • 7. Data: 2012-11-06 11:50:57
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witajcie.
    >
    > Jaki preparat najlepszy jest do mycia resztek topnika?
> [...]

    Tego się nie da pozbyć ! Próbowałem wszelkich rozpuszczalników,
    izopropanoli,
    denaturatów i wielu innych świństw które ludzie mi polecali.
    Czego byś nie zrobił to ci zostanie lepka i matowa powłoka. Jak zamoczysz
    jakieś
    styki (podstawke układu scalonego na przykład) to od razu to wylutowuj i
    wywal do
    śmieci bo w życiu już nie uzyskasz dobrego kontaktu.

  • 8. Data: 2012-11-06 14:51:14
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 06.11.2012 11:50, chochlik_drukarski wrote:
> [...]
    > denaturatów i wielu innych świństw które ludzie mi polecali.
    > Czego byś nie zrobił to ci zostanie lepka i matowa powłoka.

    Jaki topnik używasz?

    Czysta kalafonia schodzi bez problemu, ale przepalona zostawia z
    izopropanolem białą, nierozpuszczalną sól.
    RM7 czy coś w tym (na tłustej bazie) stylu schodzi po użyciu acetonu,
    albo izo+ szczotki.

    Michoo

  • 9. Data: 2012-11-06 14:59:18
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Tue, 6 Nov 2012 11:50:57 +0100, chochlik_drukarski napisał(a):

> [...]
    > wywal do
    > śmieci bo w życiu już nie uzyskasz dobrego kontaktu.

    Jakoś tutaj to ładnie idzie:
    http://www.youtube.com/watch?v=5uiroWBkdFY

  • 10. Data: 2012-11-06 16:28:33
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    > Jakoś tutaj to ładnie idzie:
    > http://www.youtube.com/watch?v=5uiroWBkdFY

    Na dziwnych filmikach to wszystkie pięknie idzie. Może oni tam używają
    jakiejś
    zajebistej kalafonii albo nie wiem czego. Ja robiłem mnóstwo prób i
    skończyło się
    zniszczeniem płytek których po prostu nie da się już doprowadzić do
    normalnego
    stanu.