  • 1. Data: 2012-11-03 23:18:26
    Temat: Kopara opada
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Wpadłem na taką aukcję:
    http://allegro.pl/kl9010-bus-end-terminal-beckhoff-i
    d1029-i2738632773.html
    Poszedłem za ciosem i sprawdziłem inne aukcje tego sprzedawcy. Kopara
    opadła mi jeszcze niżej niż przy pierwszej. Dlaczego?

    To na przykładzie który podałem.
    1. Jest to element końcowy magistrali i zawiera tylko terminację
    takowej, karta nic nie robi poza zamknięciem impedancji (w serii EL
    nawet oporników nie ma - sam plastik).
    2. Jest używana i przetestowana - ciekawe jak, chyba że poskładali jakąś
    magistralę i sprawdzili jak terminuje :)
    3. Dają nawet półroczną gwarancję... nowa ma roczną, nie jest źle.
    4. Kosztuje tylko 415PLN, ale nowa... kosztuje 9.45 EURO i to bez
    żadnych rabatów!

    Pozostałe karty podobnie, wejścia za 38E sprzedają jak za 100E
    No i jak tu nie lubić ich za to :)

    Kiedyś złapałem aukcję frezarki CNC marki HAAS model TM3. Kłopot w tym,
    że sprzedawali kilkuletnią (ale w dobrym stanie - to było widać) za cenę
    2 nowych maszyn! Złożyłem im ofertę - uczciwą ofertę, ale nie raczyli
    odpowiedzieć, przebicie było nie takie jakiego oczekiwali zapewne.

    Ja chyba nie jestem przygotowany na takie oferty. Czy naprawdę trafiają
    się łosie kupujący na takich warunkach?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2012-11-03 23:36:06
    Temat: Re: Kopara opada
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Czy naprawdę trafiają
    > się łosie kupujący na takich warunkach?

    47 sie trafilo jakims cudem.
    Mozliwe, ze to dziala tak: Masz pilna robote "na wczorraj", maszyna
    siadla, dzwonisz do serwisu, a oni: "Tak,mamy te czesc w katalogu, za 6
    do 8 tygodni powinna byc juz w Polsce", no to w desperacji lecisz na
    Allegro.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2012-11-04 00:15:47
    Od: ZeNek <p...@p...pl>

    W dniu 2012-11-03 23:18, Irek N. pisze:
> [...]
    > odpowiedzieć, przebicie było nie takie jakiego oczekiwali zapewne.
    >
    > Ja chyba nie jestem przygotowany na takie oferty. Czy naprawdę trafiają

    To walsnie tak dziala kiedys dzwonil do mnie jakis gostek z firmy X i
    propopnowal mi elementy ktorych szukalem a mialy byc dostepne za 3
    miesiace. Oczywiscie cena na juz + 30%.

  • 4. Data: 2012-11-04 02:55:21
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > Poszedłem za ciosem i sprawdziłem inne aukcje tego sprzedawcy. Kopara
    > opadła mi jeszcze niżej niż przy pierwszej. Dlaczego?

    Ten element jest z rozbiórki "pracującej maszyny", do swojej też go więc
    zakładasz widocznie bez przerywania pracy a to rodzi oszczędności, czyli
    taki hot swap:) a to kosztuje...
    Na kolejnych aukcjach będą wirujące silniki:)

  • 5. Data: 2012-11-04 11:20:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 03 Nov 2012 23:18:26 +0100, Irek N. napisał(a):
> [...]
    d1029-i2738632773.html

    > Ja chyba nie jestem przygotowany na takie oferty. Czy naprawdę trafiają

    No coz - wystawiaja 650 aukcji, a ostatnia sprzedaz mieli w czerwcu.
    6 w tym roku. Co klienci kupili to nie wiadomo - moze dobre oferty.

    Nie wiem .. o pranie pieniedzy raczej tu nie chodzi ... moze jednak kupuja,
    moze jak maszyna kosztuje 2 mln, to wlasciciel sie cieszy ze naprawil za
    500zl ... moze zyja z serwisu i potrzebuja aukcji po 300zl, aby klient
    zaplacil 350zl i uznal ze na uczciwa firme trafil :-)

    Przy czym jesli dobrze kojarze, to kiedys ta firma naprawiala zasilacze do
    pecetow po 20zl+VAT - taki ryczalt. Ale pozniej do nich dzwonilem, to juz
    przestali sie zajmowac dzialalnoscia charytatywna i z zasilaczy naprawiaja
    tylko takie, ktore sie oplaca naprawiac :-)

    J.

  • 6. Data: 2012-11-04 19:03:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-04 11:20, J.F. pisze:
    d1029-i2738632773.html

    > No coz - wystawiaja 650 aukcji, a ostatnia sprzedaz mieli w czerwcu.
    > 6 w tym roku. Co klienci kupili to nie wiadomo - moze dobre oferty.
    > (...)

    Ich transakcje tegoroczne:

    =============================

    Dane dotyczące aukcji
    Tytuł:
    6FX1118-4AA01 SIEMENS IN/OUT Module ID383 (numer 2310058929)
    Cena:
    880,00 zł
    Data zakończenia:
    2012-05-28 13:32:55
    Data wystawienia:
    2012-05-14 13:32:55

    Stan produktu:

    Moduł we/wy 6FX1118-4AA01 SIEMENS. Pochodzi z rozbiórki pracującej
    maszyny. Jest to produkt przetestowany z gwarancją naszego serwisu.
    Produkt jest gotowy do użycia w Twojej maszynie. Istnieje możliwość
    odkupienia przez naszą firmę zepsutego urządzenia.

    ================================

    Dane dotyczące aukcji
    Tytuł:
    SIEMENS SITOP POWER 20 6EP1436-1SH01 ID301 (numer 2329575455)
    Cena:
    541,00 zł
    Data zakończenia:
    2012-05-16 11:55:55
    Data wystawienia:
    2012-05-21 11:55:55

    Stan produktu:

    Moduł SIEMENS SITOP POWER 20 6EP1436-1SH01 sprzedawany jest jako
    używany. Pochodzi z rozbiórki pracującej maszyny. Jest to produkt
[...]

    6EP1437-1SL11 SITOP POWER 40 SIEMENS (numer 2233889041)
    Cena:
    620,00 zł
    Data zakończenia:
    2012-04-25 16:12:52
    Data wystawienia:
    2012-04-11 16:12:52

    ================================

    Dane dotyczące aukcji
    Tytuł:
    7D50A-050EHR FUJI (numer 2261750720)
    Cena:
    697,41 zł
    Data zakończenia:
    2012-04-16 21:37:59
    Data wystawienia:
    2012-04-24 21:37:59

    ================================

    Dane dotyczące aukcji
    Tytuł:
    6ES7 315-2AF03-0AB0 SIEMENS S7 CPU ID341 (numer 1987262973)
    Cena:
    1502,00 zł
    Data zakończenia:
    2012-01-08 12:48:24
    Data wystawienia:
    2011-12-09 12:48:24

    ===============================

    Dane dotyczące aukcji
    Tytuł:
    Bateria Fanuc A98L-0031-0012 SANYO CR17450-3V (numer 2021932833)
    Cena:
    96,00 zł
    Data zakończenia:
    2011-12-27 15:30:02
    Data wystawienia:
    2011-12-27 15:30:02

    Stan produktu:

    Nowa bateria SANYO CR17450-3V. Kod Fanuc A98L-0031-0012.
    Zgodna również z A02B-0200-K102.

    Gwarancja

    - 6 miesięcy

    ====================================

    Nic, tylko rozbierać zepsute urządzenia i sprzedawać na części ;)
    I jeszcze udzielają rabatu:

    "Dodatkowe opcje:

    - zwrot uszkodzonego urządzenia w rozliczeniu - rabat 10%
    - rozszerzenie gwarancji do 12 miesięcy - + 20% wartości urządzenia "

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 7. Data: 2012-11-04 21:17:36
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sat, 03 Nov 2012 23:18:26 +0100 "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    napisał:

    >Ja chyba nie jestem przygotowany na takie oferty. Czy naprawdę trafiają
    >się łosie kupujący na takich warunkach?

    Myślę że tak. Niejednokrotnie zakupów dokonują osoby które nie znają
    się na temacie. Np. personel utrzymania ruchu przekaże do działu
    biurowego że potrzebne jest to i to, i pani sekretarka z panią
    księgową kupują. A przecież pani Kasia czy inna Zosia nie wie co to,
    dla niej to jakieś pudełko ze śrubkami. A skoro to jest sprzęt
    "profesjonalny", "przemysłowy", "do maszyny za x kzł", no to nie
    dziwne że kosztuje, nie? :-)

    Też nie lubię cwaniaków podnoszących tak ceny. Jeżeli zdarza się to w
    sklepie i ktoś mi próbuje np. wciskać BC847 po 1zł za sztukę czy IDC10
    po 5zł czy coś podobnego to zawsze głośno komentuję i nie kupuję
    (zresztą takie drobiazgi od lat kupuję wysyłkowo, w większych
    ilościach, więc już się to raczej nie zdarza).