  • 11. Data: 2011-10-13 12:00:35
    Temat: Re: Predkosciomierz
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-13, Tornad <w...@a...com> wrote:

    > Dzieki temu kierowca bedzie wiedzial, ze jadac z mala predkoscia, w przypadku
    > kolizji bedzie mial stluczke, przy kolorze szarym czy zoltym powazny wypadek a
    > przy przekroczeniu predkosci 100 moze wypadku nie przezyc.
    > Taka skala uswiadamiajaca stopien zagrozenia w przypadku kolizji, powinna
    > zmusic a przynajmniej swiadomie zachecic do bezpieczniejszej jazdy.
    > I co Wy na to?

    Po co? Predkosciomierz ma byc czytelny. Idac Twoim tokiem po prostu
    zrobmy wyswietlacz energi kinetycznej a ograniczenia predkosci zamienmy
    na ograniczenia energi.

    Co mu z tego ze on jedzie 40 km/h jak przyladuje mu w kufer ktos jadacy
    120 km/h?

    Takie rzeczy warto uczyc na kursie PJ a nie wdrazac do samochodu.

    --
    Artur

  • 12. Data: 2011-10-13 12:06:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Oct 2011, Jacek wrote:

    > IMO niewielu kierowców czuje prawa fizyki.

    ...podstawy geometrii też.

    > Jak jadę 120 km/h i 10 metrów za mną jedzie jakiś nowy Einstein z zamiarem
    > wyprzedzania, to chyba o czymś świadczy.

    O tym, że polega na Twoich hamulcach: nim w razie czego on mrugnie okiem,
    Ty już będziesz hamował oba pojazdy ;)

    > Pomysł dobry,

    Ten z jazdą 10 m za? ;)
    (nie bić :))

    > ale czy takie zagęszczenie skali zadziała na wyobraźnię?

    Może spowodować "skalowanie w dół", czyli uznawanie prędkości poniżej
    100 kmph za nieistotnie małe :]

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2011-10-13 12:17:14
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Albercik

    > Bardzo często wskazówka
    > prędkościomierza jest w pozycji pionowej w okolicy 100km/h

    U mnie jest wtedy w okolicach 140 km/h. Mam popsute auto? ;)

  • 14. Data: 2011-10-13 12:18:09
    Od: to <t...@x...abc>

    begin masti

    > a tak naprawdę to dziwię się, że jeszcze nie upowszechniły się deski
    > rozdzielcze z wyswietlaczem programowalnym. Jaki biznes by powstł przy
    > tworzeniu skórek na prędkościomierze, czy możliwością dostosowywania ich
    > do gustów uzytkowników.

    Powstały, tylko nie w plebejskich markach. ;)

  • 15. Data: 2011-10-13 12:25:00
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "to"

    > U mnie jest wtedy w okolicach 140 km/h. Mam popsute auto? ;)

    Chyba masz popsute bo u mnie jest pińcet

    http://piro90.wrzuta.pl/obraz/1k53SFqK3Rz/bugatti_ve
    yron_licznik_koni

  • 16. Data: 2011-10-13 12:25:30
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-10-13 06:14, Tornad pisze:
    > Duzo jezdze wiec do glowy rozne pomysly czasem sie przytegola. Jednym z nich
    > jest projekt czy propozycja dla producentow samochodow, modyfikacji
    > predkosciomierza na nazwijmy go naturalny, bezpieczny czy nawet madry.

    Wykaz pieśni, które należy śpiewać podczas jazdy samochodem, gdy rozwija
    się następujące prędkości:

    80 km/godz.- Pobłogosław Jezu drogi ...

    90 km/godz.- To szczęśliwy dzień ...

    100 km/godz.- Cóż Ci, Jezu, damy ...

    110 km/godz.- Ojcze, Ty kochasz mnie ...

    120 km/godz.- Liczę na Ciebie, Ojcze ...

    130 km/godz.- Panie, przebacz nam ...

    140 km/godz.- Zbliżam się w pokorze ...

    150 km/godz.- Być bliżej Ciebie chcę ...

    160 km/godz.- Pan Jezus już się zbliża ...

    170 km/godz.- U drzwi Twoich stoję, Panie ...

    180 km/godz.- Jezus jest tu ...

    200 km/godz.- Witam Cię Ojcze ...

    220 km/godz.- Anielski orszak niech Twą duszę przyjmie ...

    UWAGA !

    ŚWIĘTY KRZYSZTOF jest z tobą,

    tylko do prędkości 120 km / godzinę

    Przy większych prędkościach, swoje miejsce oddaje ŚWIĘTEMU PIOTROWI !

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 17. Data: 2011-10-13 12:27:35
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Przemysław Czaja

    > Chyba masz popsute bo u mnie jest pińcet
    >
    > http://piro90.wrzuta.pl/obraz/1k53SFqK3Rz/bugatti_ve
    yron_licznik_koni

    To nie jest prędkościomierz. ;)

  • 18. Data: 2011-10-13 12:32:20
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-10-13 12:17, to pisze:
    > begin Albercik

    > U mnie jest wtedy w okolicach 140 km/h. Mam popsute auto? ;)

    buuu, a ja nie mam wskazowek predkosciomierza wcale

    ale moge zaprogramowac ostrzezenie o przekroczeniu danej predkosci (gong).
    A gdyby ten gong pozenic z roznymi informacjami statystycznymi typu:
    - zuzycie energii dla danej predkosci
    - przewidywana droga hamowania
    - % szans przezycia przy zderzebiu czolowym,
    - ....
    ?

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 19. Data: 2011-10-13 12:36:22
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "to"

    yron_licznik_koni

    > To nie jest prędkościomierz. ;)

    Teraz wszystko jasne, coś mi nie pasowało w tym samochodzie, bo jadę
    niby 500 na jedynce a ledwo tiry wyprzedzam. Też mi to 500 wydawało się
    przesadzone - jade z tym truchłem do ASO.

  • 20. Data: 2011-10-13 13:16:32
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 13 Oct 2011 10:18:09 +0000 osobnik zwany to wystukał:

    > begin masti

    > Powstały, tylko nie w plebejskich markach. ;)

    choć są pewnie tańsze niż "klasyczne" ;)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?