-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.m10r2.
onet.pl!niusy.onet.pl
From: "Tornad" <w...@a...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Predkosciomierz
Date: Thu, 13 Oct 2011 18:28:51 +0200
Organization: Onet.pl
Lines: 37
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <2...@n...onet.pl>
References: <j76ce5$2bo$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate.m10r2.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1318523332 22577 213.180.150.14 (13 Oct 2011 16:28:52 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 13 Oct 2011 16:28:52 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 98.116.204.146, 10.174.28.59
X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/4.0;
SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729;
Media Center PC 6.0; InfoPath.2; .NET4.0C)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2406233
[ ukryj nagłówki ]> Wyobrażam sobie jak to by miało wyglądać, ale sama wyobraźnia mi nie
> wystarcza do zobrazowania jaki wycinek tarczy będzie zajmowała prędkość
> dajmy na to od 0 do 30km/h jeżeli cała tarcza(~300st) będzie wyskalowana
> do ~250km/h? Nie chce mi się liczyć, nie mam czasu teraz.
> Obawiam się że prędkość w niskim zakresie może stać się mało czytelna
> przy nieco szybszych samochodach - braknie tarczy.
Sluszna uwaga czy watpliwosc. Otoz ja podalem idee, rzeczywisty ksztalt skali
w sensie jej "do kwadratu predkosci" nie musi byc scisle przestrzegany. Mozna
ja zaprojektowac jako funkcje mv2/3 lub nawet przez 4 aby na koncu tej sakli
zmiescic dowolnie wieksze wartosci predkosci. Albo tez zamiast potegi 2 we
wzorze wprowadzic np. eksponent 1.5. Rowniez uzyska sie nieliniowos ale
lagodniejsza. To musi opracowac firma na podstawie statystyk czy nawet
odczucia pewnej liczby kierowcow, ktorych odczucie mozna potraktowac jako
zaawansowane obliczenia komputerowe. Te odczucia beda moze bardziej wiarygodne
od obliczen komputerowych gdyz one uwzglednia wiele dodatkowych danych
doswiadczalnych zakodowanych w mozgu, czego komputer nie potrafi. To tak nieco
filozoficznie.
Oczywiscie przy malych predkosciach gdzie skala bedzie zageszczona, ze byc
moze nie zmieszcza sie tam nawet wszystkie malutkie wartosci predkosci, skala
bedzie mniej czytelna. Ale z mojego doswiadczenia wynika, ze przy malych
predkosciach nigdy na licznik nie patrze; moja uwaga skupia sie wtedy na tym
jak i czy mozna np wyprzedzc zawalidroge lub aby nie wjechac w gleboka dziure.
Zatem nie bedzie to wielka wada.
Dziekuje za wyrazenie swej opinii.
Pzdr.
Tornad
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 13.10.11 18:42 Shrek
- 13.10.11 18:45 Tornad
- 13.10.11 18:48 kakmar
- 13.10.11 18:51 Sebastian Kaliszewski
- 13.10.11 19:12 Tom N
- 13.10.11 19:14 Tornad
- 13.10.11 19:14 RoMan Mandziejewicz
- 13.10.11 19:06 Sebastian Kaliszewski
- 13.10.11 19:50 Tom N
- 13.10.11 20:18 Dykus
- 13.10.11 20:57 RoMan Mandziejewicz
- 14.10.11 00:13 Piotr Sieniawski
- 14.10.11 00:51 Michał
- 14.10.11 01:20 Pete
- 14.10.11 02:04 Tornad
Najnowsze wątki z tej grupy
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
Najnowsze wątki
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=