-
Data: 2011-10-13 18:48:44
Temat: Re: Predkosciomierz
Od: kakmar <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia 13.10.2011 Tornad <w...@a...com> napisał/a:
>
>> przy nieco szybszych samochodach - braknie tarczy.
>
> Sluszna uwaga czy watpliwosc. Otoz ja podalem idee, rzeczywisty ksztalt skali
> w sensie jej "do kwadratu predkosci" nie musi byc scisle przestrzegany. Mozna
> ja zaprojektowac jako funkcje mv2/3 lub nawet przez 4 aby na koncu tej sakli
> zmiescic dowolnie wieksze wartosci predkosci. Albo tez zamiast potegi 2 we
> wzorze wprowadzic np. eksponent 1.5. Rowniez uzyska sie nieliniowos ale
> lagodniejsza. To musi opracowac firma na podstawie statystyk czy nawet
> odczucia pewnej liczby kierowcow, ktorych odczucie mozna potraktowac jako
> zaawansowane obliczenia komputerowe. Te odczucia beda moze bardziej wiarygodne
> od obliczen komputerowych gdyz one uwzglednia wiele dodatkowych danych
> doswiadczalnych zakodowanych w mozgu, czego komputer nie potrafi. To tak nieco
> filozoficznie.
> Oczywiscie przy malych predkosciach gdzie skala bedzie zageszczona, ze byc
> moze nie zmieszcza sie tam nawet wszystkie malutkie wartosci predkosci, skala
> bedzie mniej czytelna. Ale z mojego doswiadczenia wynika, ze przy malych
> predkosciach nigdy na licznik nie patrze; moja uwaga skupia sie wtedy na tym
> jak i czy mozna np wyprzedzc zawalidroge lub aby nie wjechac w gleboka dziure.
> Zatem nie bedzie to wielka wada.
To teraz lepiej skup się na nauce zerkania na licznik przy małych prędkościach.
Bo mimo że mogą Ci się na razie wydawać mało istotne, to z czasem takie podejście
będzie coraz bardziej kosztowne. Wskaźniki z nieliniową skalą są, były i pewnie
będą. Tyle że w odwrotną stronę, jak już tutaj inni pisali. Ma to rozwiązanie
ważny cel, wyraźnie widzisz czy jedziesz 30, 40 czy 55.
A ponieważ zwykle znacznie łatwiej jest przez nieuwagę przekroczyć 50, niż
140, to nie wróżę twojej idei większego powodzenia. Niestety z drugiej strony
głupsze pomysły już nie raz zyskiwały powszechne poparcie.
--
kakmaratgmaildotcom
Następne wpisy z tego wątku
- 13.10.11 18:51 Sebastian Kaliszewski
- 13.10.11 19:12 Tom N
- 13.10.11 19:14 Tornad
- 13.10.11 19:14 RoMan Mandziejewicz
- 13.10.11 19:06 Sebastian Kaliszewski
- 13.10.11 19:50 Tom N
- 13.10.11 20:18 Dykus
- 13.10.11 20:57 RoMan Mandziejewicz
- 14.10.11 00:13 Piotr Sieniawski
- 14.10.11 00:51 Michał
- 14.10.11 01:20 Pete
- 14.10.11 02:04 Tornad
- 14.10.11 10:01 DJ
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=
- 2024-12-02 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-02 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-02 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-02 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-02 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-02 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-02 Poznań => Senior PHP Developer <=
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-12-02 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-02 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=