  • Data: 2015-10-16 22:25:28
    Temat: Re: Predkość wysylania Komputer > NAS
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    s...@g...com wrote:

    > Kurcze nie lepiej router ?
    > Zawsze jeden zasilacz mniej w gniazdku.
    > Jeśli tak
    > Pytanie na co musze zwrócić uwagę żeby było OK a nawet lepiej

    Kup co wolisz. Router z gigabitem to jeden zasilacz mniej, ogólnie mniej
    kabli i mniej bałaganu. A także możliwość transferowania z
    przepustowością powyżej 100 Mbit pomiędzy urządzeniami podłączonymi
    przewodowo i bezprzewodowo w LAN. Za to wyższa cena i mniejsza
    elastyczność - np. switch możesz ustawić w innym miejscu, nawet w innym
    pokoju, itp., używać go w przyszłości niezależnie od routera.
    Ja bym nie kupował switcha/routera bez obsługi jumbo frames, bo może się
    kiedyś przydać taki ficzer. U siebie mam Netgear GS105GE i jest super.
    Mam też TP-Linka i też jest spoko, chociaż jest plastikowy i nie ma
    sygnalizacji na jakim poziomie przepustowości został zestawiony link.
    Niektórzy twierdzą, że switch niezarządzalny "luzem" lepiej się sprawdza
    przy połączeniu, które ma być przede wszystkim szybkim LANem niż switch
    gigabitowy wbudowany w router WiFi.