eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrecyzyjne cięcie opony samochodowej
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 32

  • 11. Data: 2024-11-03 13:02:03
    Temat: Re: Precyzyjne cięcie opony samochodowej
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 03.11.2024 o 12:08, NNTP Surfer pisze:
    > PeJot <P...@n...pl> writes:
    >
    >> W sklepach chemicznych masz gumę w różnych wymiarach do wyboru.
    >
    > To projekt hobbystyczny. Jego zasadą jest nie kupowanie materiału, co
    > najwyżej narzędzi. Materiałem może być tylko to co ludzie wyrzucą na
    > śmietnik.

    W oponach rowerowych masz *nić* zamiast drutu.


    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza


  • 12. Data: 2024-11-03 13:44:38
    Temat: Re: Precyzyjne cięcie opony samochodowej
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.11.2024 o 12:13, NNTP Surfer pisze:
    > Są jakieś oznaczenia na oponach mówiące czy jest wzmocniona drutem czy
    > nie? Mógłbym lepiej wybrać na śmietniku.

    Ja bym proponował użycie wykrywacza metalu. Nie znam się na tym za
    bardzo, ale pewnie mogą być wzmacniane przykładowo Kevlar'em. To by
    pozwalało na krojenie nożem przy okazji.

    --
    (~) Robert Tomasik


  • 13. Data: 2024-11-04 09:30:00
    Temat: Re: Precyzyjne cięcie opony samochodowej
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 03 Nov 2024 06:05:53 -0500, NNTP Surfer napisał(a):

    > Adam <a...@p...onet.pl> writes:
    >
    >> Piła włosowa?
    >> Lepsza byłaby w wersji mechanicznej.
    >> Nie pamiętam, jak to się nazywa - piła taśmowa?.
    >> Stół z otworem i zamknięty w pętli brzeszczot lata w kółko pomiędzy dwoma
    >> kołami - jedno na górze drugie na dole.
    >
    > Próbowałem ręczną piłką do metalu z bardzo cienkim brzeszczotem. Ząbki
    > wyrywały druty z gumy zamiast je przecinać. Krawędź cięcia szybko
    > zmieniła się w coś co przypomina drucianą szczotkę.

    Albo piła włosowa z "diamentowym" drutem (brzeszczotem), albo piła
    mechaniczna z wysoką prędkością i też brzeszczotem do gresu, ceramiki itp.

    Natomiast piła do stali musiałaby mieć bardzo mału posuw i musiała by
    pracować w drugą stronę - czyli kąt przyłożenia a nie kąt natarcia jako
    roboczy. Wtedy da się to zrobić ale kosztem długiego czasu.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 14. Data: 2024-11-04 09:36:31
    Temat: Re: Precyzyjne cięcie opony samochodowej
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 03 Nov 2024 06:13:10 -0500, NNTP Surfer napisał(a):

    > Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> writes:
    >> tego podeszwy? Jak zabezpieczysz krawędzie po wycięciu? Te druty są dość
    >> wredne, a prędzej czy później zaczną wyłazić jak się guma wytrze czy
    >> inaczej obkurczy.
    >
    > No właśnie. Na filmikach na youtube widzę że luzie kroją je zwykłymi
    > nożami. Może w Pakistanie mają opony gorszej jakości? Tylko guma bez
    > żanych wzmocnień? Moja to Dębica do osobówki.
    >
    > Są jakieś oznaczenia na oponach mówiące czy jest wzmocniona drutem czy
    > nie? Mógłbym lepiej wybrać na śmietniku.

    Przecież to podstawa, przedszkole wręcz.
    Opony radialne = metalowe wzmocnienie.
    Opony diagonalne = kord z płótna i/lub nitek.

    Dawniej w szklarniach używało się kord, a w zasadzie nitki z niego do
    "siatkowania" goździków - czyli plecenia siatki na podstawie z drutów.
    Do tej pory mam jeszcze resztki kordu, pojedynczej nitki nie da się urwać w
    rękach.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 15. Data: 2024-11-04 09:59:30
    Temat: Re: Precyzyjne cięcie opony samochodowej
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Nov 2024 09:36:31 +0100, Adam wrote:
    > Dnia Sun, 03 Nov 2024 06:13:10 -0500, NNTP Surfer napisał(a):
    >
    >> Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> writes:
    >>> tego podeszwy? Jak zabezpieczysz krawędzie po wycięciu? Te druty są dość
    >>> wredne, a prędzej czy później zaczną wyłazić jak się guma wytrze czy
    >>> inaczej obkurczy.
    >>
    >> No właśnie. Na filmikach na youtube widzę że luzie kroją je zwykłymi
    >> nożami. Może w Pakistanie mają opony gorszej jakości? Tylko guma bez
    >> żanych wzmocnień? Moja to Dębica do osobówki.
    >>
    >> Są jakieś oznaczenia na oponach mówiące czy jest wzmocniona drutem czy
    >> nie? Mógłbym lepiej wybrać na śmietniku.
    >
    > Przecież to podstawa, przedszkole wręcz.
    > Opony radialne = metalowe wzmocnienie.
    > Opony diagonalne = kord z płótna i/lub nitek.

    To jest jakas dziwna wiedza, w porównaniu z moją.

    radialne - włókna kordu są ustawione promieniowo.
    diagonalne - skośnie.
    Diagonalnych się już prawie nie robi, wszystkie są radialne.

    a ten kord róznie zrobiony - ze stali, z nylonu, z włokien
    naturalnych, mieszać też można.

    J.


  • 16. Data: 2024-11-04 11:34:32
    Temat: Re: Precyzyjne cięcie opony samochodowej
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Nov 2024 09:59:30 +0100, J.F napisał(a):

    > On Mon, 4 Nov 2024 09:36:31 +0100, Adam wrote:
    >> Dnia Sun, 03 Nov 2024 06:13:10 -0500, NNTP Surfer napisał(a):
    >>
    >>> Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> writes:
    >>>> tego podeszwy? Jak zabezpieczysz krawędzie po wycięciu? Te druty są dość
    >>>> wredne, a prędzej czy później zaczną wyłazić jak się guma wytrze czy
    >>>> inaczej obkurczy.
    >>>
    >>> No właśnie. Na filmikach na youtube widzę że luzie kroją je zwykłymi
    >>> nożami. Może w Pakistanie mają opony gorszej jakości? Tylko guma bez
    >>> żanych wzmocnień? Moja to Dębica do osobówki.
    >>>
    >>> Są jakieś oznaczenia na oponach mówiące czy jest wzmocniona drutem czy
    >>> nie? Mógłbym lepiej wybrać na śmietniku.
    >>
    >> Przecież to podstawa, przedszkole wręcz.
    >> Opony radialne = metalowe wzmocnienie.
    >> Opony diagonalne = kord z płótna i/lub nitek.
    >
    > To jest jakas dziwna wiedza, w porównaniu z moją.
    >
    > radialne - włókna kordu są ustawione promieniowo.

    Kord stalowy.
    Z definicji musi być promieniowo, bo inaczej nie da się.

    > diagonalne - skośnie.

    Materiał: nylony, jedwabie itp. Raczej nie stal.

    > Diagonalnych się już prawie nie robi, wszystkie są radialne.
    >

    Maszyny rolnicze, pojazdy terenowe, pojazdy specjalne, rowery, motorowery
    itd.

    > a ten kord róznie zrobiony - ze stali, z nylonu, z włokien
    > naturalnych, mieszać też można.

    Kord to ogólne określenie.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 17. Data: 2024-11-04 12:42:11
    Temat: Re: Precyzyjne cięcie opony samochodowej
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Nov 2024 11:34:32 +0100, Adam wrote:
    > Dnia Mon, 4 Nov 2024 09:59:30 +0100, J.F napisał(a):
    >> On Mon, 4 Nov 2024 09:36:31 +0100, Adam wrote:
    >>> Dnia Sun, 03 Nov 2024 06:13:10 -0500, NNTP Surfer napisał(a):
    >>>
    >>>> Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> writes:
    >>>>> tego podeszwy? Jak zabezpieczysz krawędzie po wycięciu? Te druty są dość
    >>>>> wredne, a prędzej czy później zaczną wyłazić jak się guma wytrze czy
    >>>>> inaczej obkurczy.
    >>>>
    >>>> No właśnie. Na filmikach na youtube widzę że luzie kroją je zwykłymi
    >>>> nożami. Może w Pakistanie mają opony gorszej jakości? Tylko guma bez
    >>>> żanych wzmocnień? Moja to Dębica do osobówki.
    >>>>
    >>>> Są jakieś oznaczenia na oponach mówiące czy jest wzmocniona drutem czy
    >>>> nie? Mógłbym lepiej wybrać na śmietniku.
    >>>
    >>> Przecież to podstawa, przedszkole wręcz.
    >>> Opony radialne = metalowe wzmocnienie.
    >>> Opony diagonalne = kord z płótna i/lub nitek.
    >>
    >> To jest jakas dziwna wiedza, w porównaniu z moją.
    >>
    >> radialne - włókna kordu są ustawione promieniowo.
    >
    > Kord stalowy.
    > Z definicji musi być promieniowo, bo inaczej nie da się.
    >
    >> diagonalne - skośnie.
    >
    > Materiał: nylony, jedwabie itp. Raczej nie stal.
    >
    >> Diagonalnych się już prawie nie robi, wszystkie są radialne.
    >>
    >
    > Maszyny rolnicze, pojazdy terenowe, pojazdy specjalne, rowery, motorowery
    > itd.

    I te rolnicze i terenowe są bez stali ?

    >> a ten kord róznie zrobiony - ze stali, z nylonu, z włokien
    >> naturalnych, mieszać też można.
    >
    > Kord to ogólne określenie.

    tak.

    J.


  • 18. Data: 2024-11-04 22:01:35
    Temat: Re: Precyzyjne cięcie opony samochodowej
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Nov 2024 12:42:11 +0100, J.F napisał(a):

    > On Mon, 4 Nov 2024 11:34:32 +0100, Adam wrote:
    >> Dnia Mon, 4 Nov 2024 09:59:30 +0100, J.F napisał(a):
    >>> (...)
    >>
    >> Maszyny rolnicze, pojazdy terenowe, pojazdy specjalne, rowery, motorowery
    >> itd.
    >
    > I te rolnicze i terenowe są bez stali ?

    Tak. Muszą być miękkie. W terenie wtedy dobrze wybiera drobne nierówności,
    jest lepsze przyleganie do gruntu = większa przyczepność.
    Samolotowe (lotnicze) też są diagonalne.

    > (...)


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 19. Data: 2024-11-05 13:36:18
    Temat: Re: Precyzyjne cięcie opony samochodowej
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Nov 2024 22:01:35 +0100, Adam wrote:
    > Dnia Mon, 4 Nov 2024 12:42:11 +0100, J.F napisał(a):
    >> On Mon, 4 Nov 2024 11:34:32 +0100, Adam wrote:
    >>> Dnia Mon, 4 Nov 2024 09:59:30 +0100, J.F napisał(a):
    >>>> (...)
    >>>
    >>> Maszyny rolnicze, pojazdy terenowe, pojazdy specjalne, rowery, motorowery
    >>> itd.
    >>
    >> I te rolnicze i terenowe są bez stali ?
    >
    > Tak. Muszą być miękkie. W terenie wtedy dobrze wybiera drobne nierówności,

    Hm, guma w terenowych ponoć ma być miekka. Cała opona to nie wiem -
    ale ta stalowa nie jest bardzo twarda, chyba, że gatunek P-Zero.

    > jest lepsze przyleganie do gruntu = większa przyczepność.
    > Samolotowe (lotnicze) też są diagonalne.

    A podobno diagonalne nie nadają się do szybkiej jazdy, bo za wolno
    odprowadzają ciepło, i dlatego znikły z samochodów :-)

    No ale może na te 2km to starczają :-)

    J.


  • 20. Data: 2024-11-06 04:58:24
    Temat: Re: Precyzyjne cięcie opony samochodowej
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-11-03, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
    > Pan Marcin Debowski napisał:
    >
    >>> Macie może jakieś pomysły?
    >>
    >> Domowym sposobem? Chyba nic. Innym to wodą (water jet), nożykiem
    >> ultradźwiękowym, laserem jak się lubi smród palonej gumy.
    >
    > O butach z opon samochodowych czytałem już nie raz. Sandały z taką
    > podeszwą to zdaje się "must have" w wielu najbiedniejszych krajach
    > świata, w Afryce zwłaszcza. Tamtejsi "szewcy" robią to bez
    > łoterdżerów i hajpersoników. Jestem pełen uznania dla inżynierów
    > stamtąd, co mówię poważnie, bez żadnej ironii. Innym fascynującym

    Opony radialne gdzie stosuje się wzmocnienie stalą są bardziej
    skomplikowane technologiczne i droższe od tych tradycyjnych. Dalej,
    radialne to mniejsze nagrzewanie przy duzych prędkościach i większy
    komfort jazdy. Może nie ma to za wiele wspólnego z podeszwową Afryką?

    > sposobem wykorzystania nawet całkiem łysej opony jest przerobienie
    > jej na... wiadro. Przenicowana opona, wywrócona na lewą stronę,
    > przybiera kształt beczki. Wystarczy wtłoczyć dno z przyciętej na
    > okrągło dechy, i już many naczynie na wodę, które świetnie sprawdza
    > się w głębokich studniach, nie pęka nawet przy upadku z wysoka.
    > Takie przenicowanie opony wymaga sporo siły (albo sprytu), oni
    > sobie z tym świtnie radzą. A ja nawet nie mam pomysłu, jak się za
    > to zabrać.

    Ja tam ciągle pamietam pomalowane olejną, peerelowskie oponowe gazony.

    --
    Marcin

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: