  • Date: Fri, 28 Apr 2006 16:26:36 +0200
    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Prawo w sieci.

    Ayot napisał(a):

    > To fascynujące, z jakim przekonaniem potrafisz się wypowiadać na tematy,
    > o których nie masz pojęcia...

    I nawzajem :-)

    > A nawet do internetu nie chce Ci się zerknąć...
    > http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=27522

    Śliczne... Uważasz, że umowa dorozumiana może być jedynie umową o pracę? ;-)

    www.student.lex.pl/materialy/o_uwr220206.doc

    Dla nie uznających formatu .doc:

    3. Podział (umów) ze względu na formę wyrażenia woli:
    - forma pisemna,
    - inna forma (np. ustna),
    - umowa dorozumiana zawarta przez określony spójny sposób postępowania.

    Mateusz stwierdził:
    ===
    > Czy instytucja, która posiada grupę niemoderowaną ponosi konsekwencję
    > za treści na niej publikowane?

    nie, o ile tak stanowi umowa,
    ===

    Więc usiłuję się dowiedzieć, JAKĄ umowę miał na myśli. Czy *MOJĄ* umowę
    o dostęp do sieci czy może też wysyłając post do usenetu, "zawieram"
    jakąś umowę z kimś, o kim nie wiem i co gorsze, nie znam treści tej
    umowy. Podany przykład - jazda autobusem - nie mieści się w tej
    konwencji, bo przejazd środkami komunikacji uregulowany jest w ustawie
    Prawo przewozowe.

    Prawo telekomunikacyjne zawiera też zapisy o dorozumianej umowie na
    korzystanie z usług, ale wyszczególnionych w art. 56 ust 2 :
    "świadczenie usług telekomunikacyjnych zawieranych poprzez dokonanie
    czynności faktycznych obejmujących w szczególności umowy o świadczenie
    usług telefonicznych za pomocą aparatu publicznego lub przez wybranie
    numeru dostępu do sieci dostawcy usług."

    Co do meritum, czyli odpowiedzialności za treści niezgodne z prawem
    wypowiedziałem się już wcześniej i nie będę się powtarzał, chyba że ktoś
    napisze jakieś konkretne argumenty, które mogłem przegapić.

    M.