  • 1. Data: 2006-04-25 13:42:33
    Temat: Prawo w sieci.
    Od: "WebSmok" <w...@w...pl>

    Prawo a Internet.

    Poszukuję informacji na temat regulacji prawnych w stosunku do działalności
    w sieci.

    Dokładnie interesuje mnie zagadnienie grup dyskusyjnych i ich treści. Czy
    instytucja, która posiada grupę niemoderowaną ponosi konsekwencję za treści
    na niej publikowane?

    GDR

  • 2. Data: 2006-04-25 14:29:05
    Temat: Re: Prawo w sieci.
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    WebSmok napisał(a):

    > Czy instytucja, która posiada grupę niemoderowaną ponosi konsekwencję za
    > treści na niej publikowane?

    Przecież ona nie publikuje. Czy właściciel słupa odpowiada za treści
    ogłoszeń naklejone na nim przez osoby trzecie?
    To na logikę, prawo nie ma z nią często nic wspólnego.
    --
    Olek

  • 3. Data: 2006-04-25 15:31:08
    Od: "zasiu" <z...@w...to.gower.peel>

> [...]
    >
    > Dokładnie interesuje mnie zagadnienie grup dyskusyjnych i ich treści. Czy
    > instytucja, która posiada grupę niemoderowaną ponosi konsekwencję za

    www.vagla.pl, sporo na ten temat

    pozdr
    sz

  • 4. Data: 2006-04-25 17:32:49
    Od: "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>

    Użytkownik "Olek" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przecież ona nie publikuje. Czy właściciel słupa odpowiada za treści ogłoszeń
    > naklejone na nim przez osoby trzecie?
    > To na logikę, prawo nie ma z nią często nic wspólnego.

    Na logike to polskiego prawa nie mozna niestety brac :(

  • 5. Data: 2006-04-27 17:50:01
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    WebSmok napisał(a):
> [...]
    >
    > Dokładnie interesuje mnie zagadnienie grup dyskusyjnych i ich treści.
    > Czy instytucja, która posiada grupę niemoderowaną ponosi konsekwencję za

    nie, o ile tak stanowi umowa,
    jednak w przypadku gdy ktos Cie poinformuje np o tresciach niezgodnych z prawem,
    masz obowiazek reakcji, jesli tego zaniechasz to mozesz zostac ukaranym

    --
    Mateusz

  • 6. Data: 2006-04-27 18:59:10
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Mateusz Swatek napisał(a):

    > nie, o ile tak stanowi umowa,

    Umowa między kim a kim?

    > jednak w przypadku gdy ktos Cie poinformuje np o tresciach niezgodnych z
    > prawem, masz obowiazek reakcji, jesli tego zaniechasz to mozesz zostac
    > ukaranym

    Pojecie "treści niezgodnych z prawem" jest bardzo szerokie. Poczytaj
    sobie regulaminy serwisów dużych giełdowych spółek, które stać na wysoko
    opłacanych prawników i jeszcze wyżej opłacane firmy konsultingowe :-) To
    jest dobry wzorzec.

    Generalnie rozpowszechnianie bardzo niewiele treści powszechnie
    rozumianych jako niezgodne z prawem jest zagrożone karą. Do tej grupy
    należą niewątpliwie np. pornografia dziecięca czy teksty o charakterze
    faszystowskim. Nie są nimi np. teksty obrażające inną osobę (no może za
    wyjątkiem art. 133 i 135 §2 KK :-) czy podające np. sposób popełnienia
    przestępstwa. Za takie treści odpowiada autor.

    M.

  • 7. Data: 2006-04-28 05:08:11
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):
> [...]
    jak wsiadasz do autobusu komunikacji miejskiej to zawierasz umowe pomiedzy firma
    a Toba ...
    Tak samo jest z internetem

> [...]
    > wyjątkiem art. 133 i 135 §2 KK :-) czy podające np. sposób popełnienia
    > przestępstwa. Za takie treści odpowiada autor.

    powiedz prosze, czy uwazasz ze to co ja napisalem jest nieprawda ?

    --
    Mateusz

  • 8. Data: 2006-04-28 07:00:18
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Mateusz Swatek napisał(a):

    > jak wsiadasz do autobusu komunikacji miejskiej to zawierasz umowe
    > pomiedzy firma a Toba ...
    > Tak samo jest z internetem

    No to wsiadając do internetu, z kim zawieram umowę? :-) I jakie prawo to
    reguluje, bo w przypadku autobusu jest Prawo przewozowe?

    [...]
    > powiedz prosze, czy uwazasz ze to co ja napisalem jest nieprawda ?

    Jest półprawdą.

    M.

  • 9. Data: 2006-04-28 09:23:13
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > No to wsiadając do internetu, z kim zawieram umowę? :-) I jakie prawo to
    > reguluje, bo w przypadku autobusu jest Prawo przewozowe?
    prawo telekomunikacyjne, cywilne i karne

    > Jest półprawdą.

    prosze wskaz mi miejsca gdzie sie mija z prawda
    bo chyba musze doradce prawnego zmienic

    --
    Mateo

  • 10. Data: 2006-04-28 09:37:20
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Mateo napisał(a):

    > prawo telekomunikacyjne, cywilne i karne

    > prosze wskaz mi miejsca gdzie sie mija z prawda
    > bo chyba musze doradce prawnego zmienic

    Rozwiążmy może najpierw problem, z kim zawiera się umowę;-) Potem Ci
    odpowiem na resztę pytań :-))

    M.