  • 11. Data: 2013-05-17 23:40:45
    Temat: Re: Prawo jazdy - kody ograniczeń
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 17 maja 2013 23:05:50 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > a gdzie tam masz zakaz bycia nawalonym? Jest zakaz spożywania.
    >

    > --
    >
    > Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

    Dasz radę przekonać sąd że jeśli wiedziałeś ze nie możesz spożywać to promile masz bo
    się nawdychałeś i nie wiedziałeś ze w ten sposób można się nawalić? W saunie można
    się nawalić jak stodoła. polewa się gorzałą kamienie albo to co grzeje. I jak ktoś
    nawalony w saunie zostanie złapany i będzie miał dwa-trzy promile to zapewne policja
    odpuści bo przecież nie pił?

  • 12. Data: 2013-05-17 23:46:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 17 May 2013 14:40:45 -0700 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

> [...]
    > kamienie albo to co grzeje. I jak ktoś nawalony w saunie zostanie
    > złapany i będzie miał dwa-trzy promile to zapewne policja odpuści bo

    mylisz dwie różne sprawy. Zakaz jazdy pod wpływem alkoholu i zakaz
    spożywania alkoholu wpisany w PJ.

    PS: Naucz się wreszcie cytować

  • 13. Data: 2013-05-18 00:20:48
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 17 maja 2013 23:46:49 UTC+2 użytkownik masti napisał:

> [...]
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

    Masz rację, nie na temat napisałem. Czy trzydzieści siedem lat temu alkoholik mógł
    dostać PJ. Trzydzieści siedem dlatego że wtedy zrobiłem PJ. Nie mógł. Trzeba było
    przynieść zaświadczenie z wojewódzkiej przychodni leczącej alkoholików że nie jest
    się u nich notowanym. Teraz chyba takiej instytucji nie ma co nie znaczy że nie ma
    alkoholików. Wręcz przeciwnie, jest ich więcej niż wtedy. Każdy ma prawo do Prawa
    Jazdy. Alkoholik też. Ale może być to prawo warunkowe. Masz nie pić to dostaniesz PJ.
    Nie lubię określenia " może" bo informacja z " może " może być błędna. Gdybym był
    ustawodawcą to dał bym możliwość uzyskania PJ alkoholikom. Pod pewnym warunkiem. Może
    tym warunkiem jest zaprzestanie picia alkoholu pod każdą postacią. W praktyce może to
    wyglądać jak ktoś wcześniej napisał. Łapią go i ma 0,1. Po oddaniu dokumentów słyszy
    żeby jechał ostrożnie. Łapią kogoś z wpisem że nie może używać alkoholu i słyszy
    pytanie " czy ma kogoś kto dalej pojedzie samochodem, bo on PJ już nie ma".

  • 14. Data: 2013-05-18 00:34:36
    Od: k...@g...com

    Wydaje mi się ze mam rację. Coś na ten temat jest w Artykule 122 ustawy o ruchu
    drogowym. Znalazłem interpretację tego artykułu. Wychodzi że taki podpunkt w PJ to
    wyrok w zawiasach na zabranie PJ.

  • 15. Data: 2013-05-18 09:24:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 May 2013 15:20:48 -0700 (PDT), k...@g...com
> [...]
    >z wojewódzkiej przychodni leczącej alkoholików że nie jest się u
    >nich notowanym. Teraz chyba takiej instytucji nie ma co nie znaczy

    To ze ktos nie jest notowanym nie swiadczy ze nie jest alkoholikiem
    :-)

    >Wręcz przeciwnie, jest ich więcej niż wtedy.

    Wydaje mi sie ze mniej.

> [...]
    >alkoholu pod każdą postacią.
    >W praktyce może to wyglądać jak ktoś wcześniej napisał.

    Jest to jakas wersja, ale wypadaloby sprawdzac czesciej.
    Do baru i PJ prosimy ?

    W sumie ... znam ze dwie osoby ktore glupialy juz po jednym kieliszku.
    Im by sie takie ograniczenie przydalo ... tylko jak to wykryc ? :-)

    J.

  • 16. Data: 2013-05-18 12:02:12
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 18 maja 2013 09:24:16 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >

    > W sumie ... znam ze dwie osoby ktore glupialy juz po jednym kieliszku.
    >
    > Im by sie takie ograniczenie przydalo ... tylko jak to wykryc ? :-)

    Znalazłem przepisy które to regulują. Z inicjatywą wpisu o alkoholu do PJ występuje
    lekarz po badaniach. Jak się okazuje jest baza danych alkoholików, przynajmniej tych
    leczących się. I im obligatoryjnie nie przysługuje PJ. Ale jeśli lekarz w czasie
    badania uzna że jest możliwość żeby delikwent przestał pić to dają w dokumencie taki
    wpis o nie piciu. Alkoholików jest więcej. W Polsce alkoholik kojarzy się z kimś kto
    się systematycznie nawala na sztywno. To twardy alkoholizm. Jest i łagodniejszy typ.
    Ktoś kto na początku wypija codziennie butelkę gówna zwanego piwem i taki stan trwa
    od kilku do kilkunastu miesięcy też jest alkoholikiem. To miękki alkoholizm, z czasem
    przekształca się w twardy. Idzie trochę wolniej niż przy wódce ale kończy się tak
    samo.

  • 17. Data: 2013-05-18 12:23:29
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2013-05-17 12:26, redi pisze:
    > Witam,
    >
    > U siebie mam wpisane 01, nie wiedziałem że nie stosowanie się do tego
    > kosztuje bez kozery pińcet, okularów na co dzień nie noszę, w
    > samochodzie ubieram na nos, ale jak bym zapomniał to żeby pińcet od razu..
    > Ale najlepsze z całej listy jest to: "05.08 - zakaz spożywania alkoholu"
    > WTF ???
    > Pełna lista np tutaj:
    > http://www.testy-na-prawo-jazdy.com.pl/prawo-jazdy-o
    graniczenia-kody.php

    z tym alkoholem u nas to przesada. Ostatnio rzecznik się wypowiadał, że
    w tym roku to statystyka jest fatalna bo podczas świąt zatrzymali ponad
    2000 kierujących na podwójnym gazie. Podkreśla, że sytuacja jest gorsza
    niż rok temu bo w tym roku byli nawet tacy co mieli powyżej 0.5 promila.

    Rozumiem, że limit 0.8 promila to dla polaków mogłaby być przesada ale
    limit na poziomie 0.5 to naprawdę rozsądny. Ew pouczenie jak masz
    poniżej 0.5 ale więcej niż 0.

    Podobała mi się wypowiedź jakiegoś ważniaka po otwarciu autostrady
    prowadzącej równolegle do DK. Wypowiedź była: "Jak otworzyli autostradę
    to mniej osób pije bo jest mniej wypadków spowodowanych przez pijanych
    kierowców".

    Statystykę zawsze da się tak przerobić aby wskazywała na to co ma
    wskazywać.

    Icek

  • 18. Data: 2013-05-18 14:08:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-05-18 12:02, Użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
    przekształca się w twardy. Idzie trochę wolniej niż przy wódce ale kończy się tak

    Zawijaj linie.
    Jesteś pewien że butelka piwa to też alkoholizm ?
    Znam człowieka ponad 20 lat, ma prawo jazdy ale niema prywatnego
    samochodu bo nie che mieć. Dokładniejsze badania wykazały że
    nie chce bo ma zwyczaj aby po pracy w drodze do domu wypić piwo.
    Jeden kufel czy jedną butelkę, co będzie po drodze.
    Pijanego go nigdy nie widziałem. Czy aby na pewno to alkoholik ?

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2013-05-18 15:30:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

> [...]
    >
    > Rozumiem, że limit 0.8 promila to dla polaków mogłaby być przesada ale
    > limit na poziomie 0.5 to naprawdę rozsądny.

    Lepszy byłby 0.00.
    Chlałeś - nie jedziesz.
    Nawet jak chlałeś dzień wcześniej.

    Nie ma obowiązku chlania, jak ktoś chce jeździć.

  • 20. Data: 2013-05-18 15:31:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Jeden kufel czy jedną butelkę, co będzie po drodze.
    > Pijanego go nigdy nie widziałem. Czy aby na pewno to alkoholik ?

    Jeśli byłby w stanie wytrzymać bez alkoholu to nie.
    Ale pewnie po tylu latach by nie był.