    From: Konrad Kosmowski <k...@k...net>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Prawdopodobienstwo zainfekowania... w sieci
    Date: Sat, 13 Mar 2010 23:38:08 +0100

    ** freewolny <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Bzdura. Postaw sobie linuksa bez firewalla na publicznym adresie i mierz czas
    > w jakim zostanie uruchomiony na nim nowy serwer pocztowy.

    Mam kilkadziesiąt Linuksów wystawionych do sieci. Nie mam na nich firewalla bo
    po co. Na większości z nich nie ma serwera pocztowego.

    Firewall jest potrzebny do wdrażania polityki dostępu itd. ale jako taki z
    reguły na Linuksie nie jest wymagany. Na Linuksie po prostu dopóki nie włączysz
    żadnej usługi nasłuchującej do sieci to nic nie nasłuchuje, więc nie ma czego
    filtrować firewallem. Na Windows jest nieco inaczej stąd pewnie przeświadczenie
    większości laików, że firewall ma cokolwiek wspólnego z bezpieczeństwem. W
    zdrowej sytuacji nie ma.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )