-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-1.dfn.de!ne
ws.dfn.de!news.uni-stuttgart.de!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.p
l!not-for-mail
From: "rad" <b...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Prawda o awaryjnosci samochodow francuskich
Date: Sun, 20 Jun 2010 17:49:43 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 52
Message-ID: <hvlgvh$7tc$1@mx1.internetia.pl>
References: <hvj3bc$g9a$2@inews.gazeta.pl> <6...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 77-254-133-141.adsl.inetia.pl
X-Trace: mx1.internetia.pl 1277052721 8108 77.254.133.141 (20 Jun 2010 16:52:01 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 20 Jun 2010 16:52:01 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/news/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2290861
[ ukryj nagłówki ]
> Ja tam nie wiem jak jest w ogóle ale moje doświadczenie jest takie, że
> służbowa CR-V po 6 latach i 300kkm. ostrej jazdy i katowania, kiedy ją
> oddawałem na przetarg od nowej różniła się tylko wypolerowaną gałką zmiany
> biegów i kierownicą. Wczoraj jechałem za kierownicą równolatkiem Berlingo
> rodziców ale z przebiegem 130kkm. Nie wiem czy CR-V po milionie km
> wyglądałby tak fatalnie? Wątpię. Wszystko kompletnie zużyte. To auto
> zasługuje na miano "trup". W dodatku po około 100kkm. ciągle coś jest w
> nim naprawiane. Rozrząd poleciał najpierw. Sprzęgło, zawieszenie itd.
> Rodzice coraz częściej mówią, że nie warto już inwestować w naprawy.
----------------------------------------------------
-
Ja Tez nie wiem. Może miałeś szczęście do tej Hondy. Fakt. Nigdy nie miałem
nowego auta , tylko używane, ale jakoś specjalnie mi się nie psuły.
Najlepiej wspominam starego Wartburga 353W kombi. To było auto pancerne ;)
Obecnie mam dwa auta na "f" i jezdża i specjalnie nie chcą sie psuc:D .
Berlingo nie jest takie złe, a jak to Twoje jest takie zuzyte, to nie wiem,
co Wy z nim robicie. Ostatnio gadałem z mechanikiem, ma berlingo i akurat
ściągali z niego tylnia belke. Wiadomo, słynne łożyska igiełkowe. Zagadałem
mówiąc ,że ma już przejechane z tys, to łożyska trzeba zmieniać (jak to w
serwisówce napisali), a on gdzie tam. Właśnie stuknęło mu 300tys km i w
końcu łożyska poleciały. Odrazu mówię , że auto służbowe, jezdzi nim 5 osób
codziennie, bo to warsztat, wiec graty wożąi się nikt nie patyczkuje. W
środku nie widać specjalnie jakiegoś zuzycia. Wogóle nie porównywałbym Hondy
CR-V do berlingo bo to inna bajka i za inne pieniądze i do czegoś innego
przeznaczona. Wacając do moich aut na f. Jedno ma obecnie 20 lat, a drugie
jakies 14lat i oba jeżdża i w środku niespecjalnie widać zużycie. Smiem
twierdzić , że nawet w tym starszy mniej niż w nowym. W tym 20 latku, nawet
zawieszenie (poza amorkami , końcówkami drążków i drążkami) jest oryginalne.
Auto eksplatowane dość intensywnie i obecnie ma przebieg jakies 400-500tys
km (tylko ono zna prawdziwy :D ). Jak już tak koniecznie chcesz porównywać
auta, to weżmy np. moje na f (klasa r19) i znajomego Honda Civic. W tym
cholernym francuzie zawias jest prawie pancerny , a w hondzie co chwile
kumpel wymienia jakies pierdoły w zawiasie , bo padają na naszych dziurach.
Moje drugie auto na f dopiero w tamtym roku mialo wymienianą końcówkę drążka
i sforzeń wahacza. Na liczniku przebieg to 200tys km, ale po kierownicy
widzę ,że ze 100tys km jest odkręcone. Pozatym wsiadam , leje paliwo i jadę.
Acha. Aut specjalnie nie oszczędzam, bo to środek transportu dla tyłka z A
do B, a nie jak dawniej przedmiot kultu ;)
Wczesniej miałem Nissana i parę innych aut min tego Wartburga. Żadne nigdy
nie spłatało mi takiego figla, żeby nie dowiozło mnie na miejsce, albo
zepsuło się niespodziewanie. Zawsze było słychać , że coś może paść.
I jeszcze jedna kwestia. Nieszczęsny rozrząd, o którym piszesz.. Kto to
widział, żeby rozrząd padł po 100tys km. Przecież nawet producent przewiduje
jego wymiane bodaj po 80tys km :). Jeśli padł 20tyś po wymianie , to albo
mechanik dupa, albo marne części.
Pozdrawiam
Rad
Następne wpisy z tego wątku
- 20.06.10 18:59 Michał
- 21.06.10 08:49 Rychu
- 21.06.10 09:26 n...@o...pl
- 21.06.10 10:10 Cavallino
- 23.06.10 08:51 rad
Najnowsze wątki z tej grupy
- sprezony amoniak
- Nowy VW 208 :-)
- ile Tesla ma gwarancji?
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
Najnowsze wątki
- 2025-03-24 sprezony amoniak
- 2025-03-24 Białystok => NMS System Administrator <=
- 2025-03-24 Białystok => NMS System Administrator <=
- 2025-03-24 Wrocław => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-03-24 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-24 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-24 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-24 Spawanie filamentem
- 2025-03-23 Rozkaz 5-2025: O Umorzeniu Postępowania Sądowego
- 2025-03-23 Rozkaz 4-2025: O Ochronie Praw Autorskich
- 2025-03-23 Rozkaz 3-2025: O Zaprzestaniu Bratobójczych Walk Na Ukrainie
- 2025-03-23 Rozkaz 2-2025: O Zaprzestaniu Zaciągania Kredytów
- 2025-03-23 Rozkaz 1-2025: O Uchwaleniu Totaliztycznych Praw i Obowiązków Człowieka
- 2025-03-23 Waga z legalizacją
- 2025-03-23 Nowy VW 208 :-)