  • 1. Data: 2010-09-02 07:49:33
    Temat: Prawda czy mit? zdalna aktywacja wyłączonego telefonu...
    Od: r...@m...com

    Krążą po sieci różne plotki i tak się zastanawam, czy technicznie możliwa jest
    zdalna aktywacja przez operatora wyłączonego telefonu, w którym jednak
    znajduje się bateria.
    Wg plotek dotyczy to wszystkich modeli dostępnych na rynku, i operator miał by
    rzekomo możliwość podsłuchu przez mikrofon w telefonie, oraz zlokalizowania
    położenia tegoż telefonu.

    Wiem że budzik w niektórych telefonach (np w nokiach) działa nawet gdy telefon
    jest wyłączony.
    Ale do zdalnej aktywacji potrzebny byłby włączony moduł GSM (przynajmniej
    pasywnie (odbiór) - czy tak też jest w rzeczywistości?

  • 2. Data: 2010-09-02 09:25:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <r...@m...com> napisał w
> [...]
    > (przynajmniej
    > pasywnie (odbiór) - czy tak też jest w rzeczywistości?

    Raczej nie, przynajmniej nie wiekszosci modeli.
    Odbior wymaga troche pradu, rzedu powiedzmy 1mA, tymczasem wydaje
    sie ze wylaczony telefon moze lezec miesiacami bez zuzywania
    baterii.

    J.

  • 3. Data: 2010-09-02 10:21:39
    Od: r...@m...com

> [...]
    > Odbior wymaga troche pradu,  rzedu powiedzmy 1mA, tymczasem wydaje
    > sie ze wylaczony telefon moze lezec miesiacami  bez zuzywania

    Odbiór nie musi być permanentny.Możliwe ze odbiór jest włączany impulsowo? tzn
    np na kilka sekund co kilka minut?
    Wówczas jesli operator nadał by kilkuminutowy impuls zgłoszenia się danego
    IMEI, to aparat gdy by się przełączył na odbiór, zalogował by się.

    Na jakimś forum znalazłem cytat, z magazynu
    "Twoja KOMÓRKA" numer z listopada 2005.
    Artykuł pt: "Tajemnice podsłuchu" str. 25-27 autorstwa Tomasza Pietrowskiego:

    "Operator może użyć specjalnego trybu, w którym, nawet wyłaczony telefon, może
    uaktywnić tak, że nie będzie nic wyświetlał na ekranie, ale będzie
    transmitował głos trafiający do mikrofonu". To tzw. tryb emergency.

  • 4. Data: 2010-09-02 10:44:56
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik <r...@m...com> napisał

> [...]
    > uaktywnić tak, że nie będzie nic wyświetlał na ekranie, ale będzie
    > transmitował głos trafiający do mikrofonu". To tzw. tryb emergency.

    A napisali, że polscy operatorzy też mają taką możliwość? Bo skoro w samych
    słuchawkach od blisko 15 lat nie działają niektóre opcje działające u
    zagranicznych operatorów, a nasi takowych nie udostępniają, to może i sam
    operator w Polsce ma ograniczone możliwości, z rzeczonym "specjalnym trybem"
    włącznie.

  • 5. Data: 2010-09-02 11:18:11
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik napisał:

    > Krążą po sieci różne plotki i tak się zastanawam, czy technicznie możliwa
    jest
    > zdalna aktywacja przez operatora wyłączonego telefonu, w którym jednak
    > znajduje się bateria.

    Niektórzy operatorzy maja taka opcję, że nawet wyjęta bateria na ich
    polecenie wskoczy do telefonu :). A na poważnie. Jest to technicznie możliwe
    i całkiem prawdopodobne. Wyłączenie telefonu jest podobne do wyłączenia
    komputera, czy telewizora, bez odcinania zasilania. Komputer można włączyć
    zdalnie przez sieć (funkcja Wake on LAN), a telewizor również zdalnie przy
    pomocy pilota. Telefon również wyłącza się na "czuwanie" o czym świadczy
    choćby działajacy cały czas zegar i kalendarz.

    Remek

  • 6. Data: 2010-09-02 11:33:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <r...@m...com> napisał w

> [...]
    > się danego
    > IMEI, to aparat gdy by się przełączył na odbiór, zalogował by

    Troche uciazliwe, bo musialby operator ciagle nadawac te
    komunikaty, zeby sie wstrzelic w okres nasluchiwania.
    Choc w sumie czemu nie - wpisze w komputer i moze nadawac co
    sekunde.
    A i baterie tez by obciazalo, no i niektorzy by pewnie zauwazyli ze
    wylaczony telefon co pewien czas bierze spory prad.

    J.

  • 7. Data: 2010-09-02 12:10:31
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Remek"
    >pomocy pilota. Telefon również wyłącza się na "czuwanie" o czym świadczy
    >choćby działajacy cały czas zegar i kalendarz.

    Łomatko. Weź swój komputer, wyjmij wtyczkę sieciową z gniazdka (jeśli to
    notebook, to wyjmij też baterię), odczekaj chwilę i podłącz z powrotem.
    Jak tam zegar?

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 8. Data: 2010-09-02 12:21:03
    Od: Tequilla <g...@o...pl>

    W dniu 2010-09-02 14:10, Mariusz Kruk pisze:

    > Łomatko.
    >odczekaj chwilę i podłącz z powrotem.
    > Jak tam zegar?

    Bardzo dobrze, kłania się podstawowa wiedza z zakresu budowy komputera.

  • 9. Data: 2010-09-02 12:25:30
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tequilla"
    >Bardzo dobrze, kłania się podstawowa wiedza z zakresu budowy komputera.

    No co ty. Jaka budowa komputera. Przecież komputer był "na
    czuwaniu"!!!111jedenjedenjeden

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]

  • 10. Data: 2010-09-02 12:48:17
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > Ale do zdalnej aktywacji potrzebny byłby włączony moduł GSM (przynajmniej
    > pasywnie (odbiór) - czy tak też jest w rzeczywistości?

    Prawda. Kilka razy w tv pokazywali że jak politycy wchodzą na jakieś pogadanki.
    To zostawiają telefony. Mogli by wyłączyć. Teraz to nie tylko podsłuchać ale i
    zobaczyć z kim podsłuchiwany gada. Lokalizowanie do kilkudziesieciu metrów jak
    jest dużo nadajników. Im niej tym gorzej. Ale się nie przejmuj. Dokąd nie
    będziesz używał slow kluczowych określających broń, materiały wybuchowe,
    narkotyki to tylko maszyna Cie na bieżąco podsłuchuje. Ale jak za często
    będziesz rozmawiał o tamtych sprawach to do akcji wkroczy żywy człowiek. Policja
    z tego korzysta na okoliczność napadów, porwań. Bo jak komuś rower ukradną to
    nie. Ta wiadomość też przeleci przez maszynę i zostanie przeanalizowana pod
    kątem jak często piszę narkotyki, broń bo występują w niej słowa których szuka.
    W USA telefony wyposażone są GPSy. niby po to że jak sie ktoś zgubi żeby łatwo
    można było go znaleźć. A tak naprawdę chodzi o to żeby było wiadomo nie tylko
    gdzie jest ale i na którym piętrze.