  • Data: 2013-03-28 13:09:26
    Temat: Re: Prasa introligatorska
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-28 10:24, Konrad Anikiel pisze:

    > A jak myślisz, jaki wpływ na potrzebny nacisk ma ilość kartek? Dla konkretnej prasy
    skonstruowanej na 10 kartek, jeśli wsadzisz ich 100, to nacisk będzie:
    > a) 10 razy za mały
    > b) 10 razy za duży
    > c) pierwiastek z 10 razy za duży
    > d) pierwiastek z 10 razy za mały
    > e) taki jak trzeba, ale tylko przy pełni księżyca?

    To mi wygląda na podchwytliwe pytanie;>

    Jeśli w moje 100 kartek wsadzę co dziesięć sztywną płytę,
    będę mieć 10 pras na 10 kartek, i na każdą działa ten sam
    nacisk, który daje maszyna. Tylko ewentualne przesunięcie
    jest większe.
    To sugeruje oczywistą na pierwszy rzut oka odpowiedź
    'taki, jak trzeba', przeczież naprężenie pomiedzy kartkami
    będzie identyczne. Tylko skąd te magiczne warunki?
    Słupek kartek przestaje być stabilny? Wątpię:)

    pzdr
    bartekltg