  • 71. Data: 2019-06-17 20:59:57
    Temat: Re: Pradu zabraklo
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jestes pizdziakiem z polityki czy jego glupszym bratem? Innej opcji nie ma.

  • 72. Data: 2019-06-17 21:01:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 15-06-2019 o 22:15, Radko8 pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w
    > wiadomości

    >Dokładnie.
    >Zawsze to lepiej, niż kupować brudny węgiel od ruskich.

    Zaraz zaraz, kupowalismy i wczesniej.
    A po linii Kaczynskiego, to by bylo raczej zabronic tego kupowania.
    Jak widac nie zabronil ...

    >Ale po co kupować cokolwiek, jak można tą samą kasę wrzucić w nasze
    >własne instalacje fotowoltaiczne?

    No wlasnie nie, i po to Niemcy mieli doplaty :-)

    J.

  • 73. Data: 2019-06-17 21:06:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Jak już pisałem - od Białorusi nie bierzemy, od Ukrainy - nie wiem -
    >podejrzewam, że albo on albo my mamy wyspę energetyczną zasilaną z
    >drugiego systemu (obstawiam jakieś Bieszczady)

    Raczej oni, bo Solina ponoc pelni bardzo istotna role w krajowym
    systemie.
    Nawet gdy nie pracuje.

    >, albo po prostu któryś blok w jakiejś elektrowni jest zapięty do
    >naszego systemu nie ich.

    Tez prawdopodobne .. ale z drugiej strony - czy bylby jakis problem
    zsynchronizowac caly kraj?

    Kto biegly w ukrainskim - czy im ... chyba z rok temu, tez sie sie
    zegarki spoznialy ?

    J.

  • 74. Data: 2019-06-17 21:08:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Zapomniales a moze nigdy nie wiedziales ze link jaki dalem otworzy
    >sie kazdemu kto w niego kliknie i zobaczy tam ze ty jestes idiota.

    Sam jestes idiota, skoro nie rozumiesz to ci Shrek od kilku postow
    pisze.

    J.

  • 75. Data: 2019-06-17 21:12:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Wczoraj rano znalazlem strone sieci energetycznych. Od wczoraj z
    >Ukrainy bierzemy caly czas tyle samo.
    >Prawie 100 megawatow ciagle do nas plynie. Za to od niemcow duzo
    >bierzemy.
    >Teraz okolo jednego gigawata, wczortaj byly chwile ze prawie dwa
    >gigawaty od nich kupowalismy.
    >I to jest dla mnie dziwne bo z Ukraina wyglada ze mamy tam podlaczony
    >do naszej sieci jeden nieduzy blok sto megawatow.

    byc moze przepustowosc linii jest taka.
    I to niekoniecznie nominalna, co rzeczywista.

    >Czynnych zrodel pradu mammy ~25GW.
    >Wszystkich 47GW. I zamiast robic swoj prad po 18 groszy za
    >kilowatogodzine kupujemy od szwabow 10-20% naszego zapotrzebowania.
    >Chyba ze sporo tanszy od naszego wtedy ma to sens.

    A musi byc sporo ? Wystarczy, ze bedzie 1% tanszy.

    W dodatku wez pod uwage, ze wiekszosc elektrowni mamy starych ... moze
    lepiej, zeby staly wylaczone i starczyly jeszcze na wiele lat, niz je
    zarznac szybko ...

    J.

  • 76. Data: 2019-06-17 21:34:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zeby wylaczyc elektrownie weglowe musimy miec cos zamiast nich. Raz ze musimy byc
    maksymalnie niezalezni energetycznie. Dwa, kazde miejsce pracy w gornictwie generuje
    kilka miejsc pracy obok gornictwa. Kupowanie troche taniej pradu w niemczech
    faszystowskch raz ze jest dla Polaka niezbyt moralne i poprawne, dwa wymaga
    posiadania dewiz. Mozna by rozliczac sie w zlotowkach. Ale wyplyw za granice wlasnych
    pieniedzy nie jest zbyt korzystny.

  • 77. Data: 2019-06-17 21:51:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.06.2019 o 21:06, J.F. pisze:

    > Raczej oni, bo Solina ponoc pelni bardzo istotna role w krajowym systemie.
    > Nawet gdy nie pracuje.

    Tak jak pisałem - mają wyspę. System energetyczny Ukrainy jest
    podzielony na kilka systemów - jeden z nich to bursztynowy (po ichnemu
    bursztynski) i jest on połączony i zsynchronizowany z naszym
    europejskim. Przez niego głównie sprzedają energię elektryczną (głównie,
    bo sprzedają jeszcze Mołdawi - głowy nie dam, ale na 99% Mołdawia jest
    zsychronizowana z Ukraińskim czyli "poradzieckim" IPS/USP).

    > Tez prawdopodobne .. ale z drugiej strony - czy bylby jakis problem
    > zsynchronizowac caly kraj?

    Bardzo duży. Jest taki plan - zakłada on synchronizację w 2025 roku -
    już w tej chwili praktycznie nierealny. Najpierw trzeba by odłączyć
    Ukrainę od UPS/UPS (poradziecki), musiałaby udowodnić, że jest stabilny
    i dopiero potem mogliby się wpiąć do "nas". Dotyczy to również
    "pribałtyki" przy czym on sobie prawdopodobnie poradzą. Choć ruscy tu
    mieszają jak mogą. Uprzedzając pytania od Litwinów mamy prąd przez
    przekształtniki po strnie litewskiej, umożliwiające spięcie różnych
    systemów.

    Mają taki (w sumie trochę karkołomny plan), żeby dwie elektrownie
    atomowe przepiąć do bursztynowej wyspy i sprzedawać do nas - ale
    karkołony z wielu powodów - od tego, że wtedy może zabraknąć im, a tego
    się nie przełącza po prostu guzikiem, do tego, że raczej nikt nie będzie
    kupował gigawatów od niestabilnego politycznie partnera, gdzie jeszcze
    dodatkowo Rosja potrafi namieszać w stystemie energetycznym (Ukraincy
    nie kontrolują części swojego systemu w Donbasie, nie wiem czy Krym się
    przepiął do Rosji, czy dalej na krzywy ryj są w ukraińskim systemie).

    > Kto biegly w ukrainskim - czy im ... chyba z rok temu, tez sie sie
    > zegarki spoznialy ?

    Pewnie cały czas się spóźniają. Raczej nie spóźniały razem z naszymi, bo
    nie są z nami spięci (poza tą bursztynową wyspą)

    Shrek

  • 78. Data: 2019-06-17 23:28:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-06-2019 o 20:58, J.F. pisze:

    > My placimy malo, a niemiecki podatnik zaplacil duzo.

    My też płacimy dużo, tylko za trucie nas węglem.
    Do tego dokładamy za import prądu ze słońca, zwracając niemaszkom ich
    poniesione koszty, a mogły by się zwracać nam.

    > Co by nie mowic - fotowoltaika do letnich upałów bardzo pasuje ...

    Ano.

  • 79. Data: 2019-06-17 23:31:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-06-2019 o 21:01, J.F. pisze:

    > Zaraz zaraz, kupowalismy i wczesniej.
    > A po linii Kaczynskiego, to by bylo raczej zabronic tego kupowania.
    > Jak widac nie zabronil ...

    Za to zabronił wiatraków, udupił fotowoltaikę, za to postawił na węgiel
    - zrobił dokładnie na odwrót niż było trzeba.
    Jak zwykle zresztą.

    > No wlasnie nie

    Niby czemu nie?
    A w smrodzenie węglem tak?
    Za mało jezior w Wielkopolsce wyschło?

  • 80. Data: 2019-06-17 23:42:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Za to zabronił wiatraków,

    Zabronil ? Chyba nie.
    Masz na mysli odleglosci i halas ?
    Moze dobrze - bo inaczej sobie narzekaj, ze halasuje, a uslyszysz
    "zgodnie z rozporzadzeniem nie halasuje".

    >udupił fotowoltaikę, za to postawił na węgiel - zrobił dokładnie na
    >odwrót niż było trzeba.
    >Jak zwykle zresztą.

    Widac sa wazniejsze pryncypia :-)

    >Niby czemu nie?

    Bo o doplacie zapomiales :-)

    Ktos musi doplacic, zeby z wlasnych instalacji wyszlo tyle pradu, co
    kupowanego ..

    >A w smrodzenie węglem tak?
    >Za mało jezior w Wielkopolsce wyschło?

    Ktore ?