  • 81. Data: 2019-06-17 23:44:33
    Temat: Re: Pradu zabraklo
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:qe90lq$3qj$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 17-06-2019 o 20:58, J.F. pisze:

    >My też płacimy dużo, tylko za trucie nas węglem.
    >Do tego dokładamy za import prądu ze słońca, zwracając niemaszkom ich
    >poniesione koszty, a mogły by się zwracać nam.

    Koniecznosc doplat mowi, ze to sie nie zwroci :-)

    No dobra, ceny spadly, moze obecnie sie zwroci.

    Ale patrz na ten artykul od Przemka.

    J.

  • 82. Data: 2019-06-18 02:10:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak udupil fotowoltaike? Na allegro nie wolno sprzedawac paneli? Napisales ze duzo
    placimy za prad z wegla. Mamy dwa grosze na kilowatogodzinie drozszy prad od
    niemieckiego. Chodzi o kilowatogodzine jaka sprzedaja elektrownie sieciom a nie cene
    z rachunku jaki dostajesz. Maja o dwa grosze tanszy bo caly produkowany z wegla jest
    robiony z wegla brunatnego. W Belchatowie kilowatogodzina jest tansza od niemieckiej
    o 5 groszy. Do kazdej kilowatogodziny w przeliczeniu na zlotowki odbiorca doplaca 25
    groszy na doplaty do zrodel odnawialnych. Teraz chca rozwijac energetyka oparta na
    gazie, po to gazociagi z ruskimi robia. Wczoraj sprzedawali nam prad potrzebny do
    zbilansowania naszej energetyki, znaczy sie taki najdrozszy jaki jest, po 25-27
    groszy za kilowatogodzine. Drogo zakladajac ze nasz jest po 18 groszy za
    kilowatogodzine. Dla nas drogo a oni do kazdej sprzedanej nam kilowatogodziny
    doplacili drugie tyle co od nas dostali. Ale to i tak nie ma znaczenia. Dzisiaj maja
    5 milionow ciapakow i siniakow. Zrobili na nasz wzor i podobienstwo 200 ojro+ na
    kazde dziecko. Niemki dalej beda mialy dzietnosc 1,2 a ciapatki i siniatki 4,7. Za
    piec lat bedzie w niemczech opalonych 10%, za dziesiec 17%, za dwadziecia 38% i
    demokratycznie przejma w niemczech wladze. Potem zmienia nazwe panstwa na niemiecka
    republike arabska. My w tym czasie musimy zmodyfikowac genetycznie krokodyle i
    piranie zeby granicy pilnowaly.

  • 83. Data: 2019-06-18 07:25:27
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 17.06.2019 Shrek <...@w...pl> napisał/a:

    > A kto mówi, że tajemna? Ale z tego nijak nie wynika jak działa system
    > ukraiński i dlaczego mimo że nie jest zsynchronizowany z naszym
    > europejskim to importujemy od nich energię.

    Nie wynika. Ale energię importujemy też ze Szwecji przez połączenie
    prądu stałego. Jak widać, w celu importu energii synchronizacja
    systemów nie jest niezbędna ;-)

    > Zresztą to, że nie jest tajemna nie powoduje, że wszyscy ją znają. Ja na

    A to fakt.

    > ten przykład wiedziałem, że Ukraina nie jest zsynchronizowana z naszym
    > systemem, a nie wiedziałem dokładnie na jakiej zasadzie to 150MW
    > importujemy. Mapka na to pytanie nie odpowiada. A nawet sugeruje błędną
    > odpowiedź (linia 750kV).

    Mapka pokazuje elementy sieci.
    https://www.pse.pl/documents/20182/32630243/plan_sie
    ci_elektroenergetycznej_najwyzszych_napiec.jpg
    Linia 750 kV istnieje, zauważ, że w legendzie nie masz "eksploatowane"
    tylko "istniejące" :-)

    Import z Ukrainy odbywa się przez linię 220 kV Zamość-Dobrotwór:
    https://tinyurl.com/yy2kvfzz

    Jak wynikałoby z:
    https://miedzynarodowa-energetyka.cire.pl/pliki/2/mo
    zer1.pdf
    najprawdopodobniej dwa bloki z ukraińskiej elektrowni zsynchronizowane
    są z naszym systemem (pracują tylko na jego rzecz).

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 84. Data: 2019-06-18 10:39:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 17 Jun 2019 17:10:56 -0700 (PDT), w
    <3...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Dzisiaj maja 5 milionow ciapakow i siniakow. Zrobili na nasz wzor i podobienstwo
    200 ojro+ na kazde dziecko.

    Mieli to "od zawsze". Znowu lasowałeś sobie mózg TVPis?

  • 85. Data: 2019-06-18 12:51:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DominikAłaszewski" napisał w wiadomości grup

    >Nie wynika. Ale energię importujemy też ze Szwecji przez połączenie
    >prądu stałego. Jak widać, w celu importu energii synchronizacja
    >systemów nie jest niezbędna ;-)

    Tak, ale akurat wiadomo, ze linia na Ukraine jest AC.

    J.

  • 86. Data: 2019-06-18 15:25:50
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 17/06/2019 20:06, J.F. wrote:
    > Solina ponoc pelni bardzo istotna role w krajowym systemie.
    > Nawet gdy nie pracuje.

    Wg <https://pgeeo.pl/Nasze-obiekty/Elektrownie-wodne/So
    lina> Solina to
    hydroelektrownia przepływowa z funkcją szczytowo-pompową, więc
    rzeczywiście pełni bardzo ważną rolę akumulatora zdolnego wchłonąć
    nadmiar energii w sieci, z tego powodu na pewno jest zsynchronizowana z
    siecią krajową.

    --
    MF

  • 87. Data: 2019-06-18 17:05:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MF" napisał w wiadomości grup
    mp.wujka.marcina...
    On 17/06/2019 20:06, J.F. wrote:

> [...]
    >rzeczywiście pełni bardzo ważną rolę akumulatora zdolnego wchłonąć
    >nadmiar energii w sieci, z tego powodu na pewno jest zsynchronizowana

    Akurat z tej pracy szczytowo-pompowej wynika, ze sie czesto zatrzymuje
    i rusza w druga strone ... widac nie ma problemow z synchronizacja.

    Ale ja o czym innym - jak cos p* i nam elektrownie stana w trybie
    awaryjnym, to potem sie okazuje, ze aby uruchomic elektrownie
    potrzebny jest prad.
    Duzo pradu w przypadku weglowych.
    I to m.in. Solina ma umozliwic rozruch innej elektrowni.

    Wiec izolowanie jej od reszty kraju, to taki sobie pomysl ...
    aczkolwiek moglaby np przyjmowac tani ukrainski niezsynchronizowany
    prad w nocy i oddawac w szczycie do krajowej sieci.

    J.

  • 88. Data: 2019-06-18 19:02:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-06-2019 o 23:44, J.F. pisze:

    > Koniecznosc doplat mowi, ze to sie nie zwroci :-)

    Nie - konieczność dopłat mówi o tym, że warto zainwestować w dopłaty,
    żeby zachęcić ludzi do własnoręcznego produkowania czystego prądu.

    A niechby nawet nie zwracało się jednostce, to opłaca się państwu - bo
    nie musi truć węglem i leczyć skutków tego trucia.
    Przy których dopłaty to mały pikuś.

    > No dobra, ceny spadly, moze obecnie sie zwroci.
    >
    > Ale patrz na ten artykul od Przemka.

    Jaki artykuł, jakiego Przemka?
    Emigrantów z ich kompleksami nie czytam.

  • 89. Data: 2019-06-18 19:04:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-06-2019 o 15:25, MF pisze:

> [...]
    > hydroelektrownia przepływowa z funkcją szczytowo-pompową, więc
    > rzeczywiście pełni bardzo ważną rolę akumulatora zdolnego wchłonąć

    W sensie, że pompuje wodę (pod prąd rzeki) z Sanu poniżej zapory, do zalewu?
    Coś mi się nie bardzo chce w to wierzyć, na wycieczce po elektrowni nikt
    o czymś takim nie wspominał.

  • 90. Data: 2019-06-18 19:09:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-06-2019 o 23:42, J.F. pisze:

    > Zabronil ? Chyba nie.
    > Masz na mysli odleglosci i halas ?

    O efekt ich majstrowania przy tym temacie.

    > Widac sa wazniejsze pryncypia :-)

    Oczywiście - jak zwykle odwrotne niż potrzeby każdego zdrowo myślącego
    człowieka.

    > Bo o doplacie zapomiales :-)

    O tej kasie pisałem.

    > Ktos musi doplacic, zeby z wlasnych instalacji wyszlo tyle pradu, co
    > kupowanego ..

    ?????
    Jak instalacji będzie dużo, nie trzeba będzie kupować prądu od obcych.
    I leczyć skutków smrodzenia węglem i śmieciami.
    O dotowaniu kopalń nie wspominając.

    Dotacje do paneli, to przy tym małe piwo i małe sumy.

    > Ktore ?

    Całe pojezierze konińskie.
    Niedługo i Gopło wsiąknie.